نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
تاریخ‌سازی ژاوی ادامه دارد/ بارسلونا با مهندس به آرامش رسید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در شبی که باز هم روبرت لواندوفسکی درخشید، ژاوی به رکورد خاصی در کمتر از یک سال حضورش روی نیمکت بارسلونا دست پیدا کرد.

شاید در ظاهر دیدار بارسلونا مقابل مایورکا از هفته هفتم لالیگای اسپانیا یک بازی معمولی به نظر می‌رسید، اما دیداری که با برد ۱-۰ کاتالان‌ها و با تک گل تماشایی روبرت لواندوفسکی همراه شد، نکات مهم و رکوردی داشت که هواداران بارسا را به آینده بسیار امیدوار می‌کند.

رکورد ژاوی

ژاوی که نومبر ۲۰۲۱ سرمربی تیم محبوبش بارسلونا شد و یک ماه دیگر یک سالی می‌شود که روی نیمکت این تیم نشسته، به رکورد جدید و خاصی دست پیدا کرد. مهندس کاتالان‌ها در ۱۸ بازی متوالی خارج‌ازخانه در لالیگا شکست نخورده. در حالی رکورد او به ۱۳ برد و ۵ تساوی رسید که رکورددار قبلی زین‌الدین زیدان سرمربی رئال‌مادرید و اسطوره کهکشانی‌ها بود که در ۱۷ بازی متوالی به ۱۳ برد و ۴ تساوی دست پیدا کرده بود. بارسلونا در تلاش است تا در کورس قهرمانی از رئال‌مادرید پیش بیفتد. لالیگای این فصل به واسطه تعطیلی برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر ممکن است متفاوت باشد و ژاوی مأموریت سختی دارد.

تاریخ‌سازی ژاوی ادامه دارد/ بارسلونا با مهندس به آرامش رسید

لوا بدون توقف

وقتی که روبرت لواندوفسکی با رکوردهای رنگارنگ از بایرن‌مونیخ و بوندس‌لیگای آلمان به لالیگای اسپانیا آمد، در این که موفق باشد مثل آلمان هم اینجا گل بزند، تردیدهایی وجود داشت. ولی حالا ستاره لهستانی تبدیل شده به رقیب بزرگ برترین گلزنان لالیگا از جمله کریم بنزما که البته به‌خاطر مصدومیت بازی‌هایی را هم از دست داده بود. لِوا در ۷ بازی موفق شده ۹ گل بزند و با همین فرمان اگر جلو برود دست‌کم ۴۰ گل در این فصل خواهد زد. گل او با تیزهوشی و بین چند مدافع مایورکا تماشایی و ستودنی بود. به نظر می‌آید لواندوفسکی ۳۴ ساله سرنوشت جام را بتواند تغییر بدهد. ژاوی که گفته عاشق لواندوفسکی است و خوشحال است که بازیکنی کامل در اختیار دارد.

تاریخ‌سازی ژاوی ادامه دارد/ بارسلونا با مهندس به آرامش رسید

همه آماده باشید

ژاوی بعد از برد بارسلونا مقابل مایورکا حرف‌های متفاوتی زد. او درباره این که بردشان را مدیون لواندوفسکی و تراشتگن هستند، گفت: «درست است که با تک گل لواندوفسکی برنده شدیم و تراشتگن هم چند مهار خوب داشت ولی این پیروزی نتیجه تلاش همه بازیکنان است. در دفاع بسیار خوب بودیم و در همه نقاط زمین به خوبی جنگیدیم. تراشتگن و لوا دو بازیکن تعیین‌کننده هستند ولی نباید تلاش دیگر بازیکنان را نادیده گرفت. روبرت برای ما تضمین کننده گلزنی است ولی نباید فقط او را به خاطر گلزنی‌هایش ستایش کرد. لواندوفسکی به خوبی در کارهای دفاعی شرکت می‌کند. با هم‌تیمی‌هایش بهترین ارتباط را در زمین دارد و خوب هم موقعیت‌سازی می‌کند. او یک بازیکن کامل است.»

نکته مهم دیگری که ژاوی نزدیک به جام‌جهانی ۲۰۲۲ بیان کرد این بود که: «همه بازیکنانم می‌توانند در ترکیب ثابت باشند. تا قبل از شروع جام جهانی بازی های حساس و فشرده‌ای داریم و به بازیکنانم گفته‌ام که آماده باشند چون به همه بازی خواهد رسید.»

ژاوی در مورد رکوردی که زده هم گفت: «این رکورد مهم است که امیدواریم به جام تبدیل شود. اگر این رکوردها به قهرمانی ترجمه شود، طعم بهتری دارد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی