نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیش‌بازی دورتموند - بایرن‌مونیخ
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دورتموند در حالی میزبان بایرن‌مونیخ خواهد بود که در ۷ درکلاسیکر آخر بوندس‌لیگایی‌اش شکست خورده است.

امشب از ساعت ۲۰ در زیگنال‌ایدوناپارک، دورتموند در نبرد حیثیتی فوتبال آلمان موسوم به «درکلاسیکر» به مصاف بایرن‌مونیخ خواهد رفت. این دیدار در چارچوب هفته نهم بوندس‌لیگای آلمان برگزار خواهد شد.

دورتموند؛ طلسم را بشکن

۷ شکست متوالی در بوندس‌لیگا مقابل بایرن و یک دهه ناکامی در کسب عنوان قهرمانی هواداران دورتموند را ناامید و سرخورده کرده. هنوز هم نمی‌دانند با وجود میدان دادن به ستاره‌های جوان و معرفی آن‌ها به فوتبال آلمان و اروپا، کجای کار می‌لنگد. دورتموند با ادین ترزیچ که زمانی مربی موقت بود و حالا سرمربی دائمی است، شرایط نسبتاً خوبی داشته ولی هنوز هم تیمی نیست که در حد صدرنشینی و قهرمانی باشد. اتفاق خوب این که بایرن رقیب امشب‌شان هم مثل همیشه باثبات نبوده و شانس بردن دارند. آخرین برد زنبورها در درکلاسیکر به حدود ۴ سال قبل برمی‌گردد و اگر بتوانند این طلسم را بشکنند به ادامه مسیر امیدوارتر خواهند شد. با برد قاطع در خانه سویا به استقبال این بازی بزرگ خواهند رفت.

بایرن‌مونیخ؛ بازگشت به خانه

بی‌شک بایرنی‌ها صدر جدول را خانه خودشان می‌دانند، جایی که ۱۰ فصل در پایان این کارزار بر آن تکیه زدند. اما بایرن‌مونیخ با یولیان ناگلزمن مثل تیم هانسی فلیک قدرتمند نبوده و ثبات ندارد. اگرچه در هر ۳ بازی‌شان در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شدند، اما هفته قبل در بوندس‌لیگا بعد از ۴ بازی متوالی برنده شدند. بایرن به لطف این که تیمی در فصل جاری فاصله نگرفته شانس دارد که صدر جدول را در همین درکلاسیکر بگیرد. فاصله ۲ امتیازی با اونیون‌برلین صدرنشین با یک برد قابل جبران است. بایرن ۳ فصل متوالی در این بازی مهم دبل کرده و مشکل و چالشی مقابل این حریف قدیمی نداشته. در ۱۱ بازی ۱۰ بازی را برده‌اند و با ناگلزمن هم فصل قبل در هردو بازی رفت و برگشت ۳ گل به دورتموند زدند.

آخرین بازی
بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل گذشته، بایرن‌مونیخ ۳-۱ دورتموند را در درکلاسیکر برد. گنبری، لواندوفسکی و موسیالا برای بایرن و جان برای دورتموند گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۳۳) درکلاسیکر ۱۳۳ مرتبه برگزار شده که ۶۶ بازی را بایرن برده و ۳۳ بازی به سود دورتموند تمام شده. ۳۴ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۱۰۸) در تاریخ بوندس‌لیگای آلمان، این دو تیم ۱۰۸ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۵۳ بازی به سود بایرن تمام شده و ۲۶ بازی را دورتموند برده. ۲۹ بازی هم مساوی شده است.
۷) بایرن‌مونیخ موفق شده در ۷ بازی آخرش مقابل دورتموند در بوندس‌لیگا پیروز شود. آخرین برد دورتموند به نوامبر ۲۰۱۸ یعنی ۳ سال و ۱۱ ماه قبل برمی‌گردد.
۸) دورتموند در تمامی رقابت‌ها ۸ بازی را به بایرن‌مونیخ باخته. تابه‌حال شکست‌های متوالی زنبورها در درکلاسیکر به عدد ۹ نرسیده.
۳۹) باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ درکلاسیکر توماس مولر با ۳۹ بازی است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا احتمالاً به بازی رفت این فصل نخواهد رسید.
۳۲) برترین گلزن تاریخ درکلاسیکر روبرت لواندوفسکی است که بعد از ۱۲ سال در این مسابقه دیگر حاضر نخواهد بود.
۰) دورتموند این فصل در هیچ دیداری امتیازها را تقسیم نکرده. ۵ برد و ۳ تساوی برای شاگردان ادین ترزیچ رقم خورده.
۱۵) یولیان ناگلزمن سرمربی جوان بایرن در ۱۵ مسابقه مقابل دورتموند قرار گرفته که ۴ برد، ۴ تساوی و ۷ شکست حاصل کارش بوده.

مصدومان و محرومان
محمود داهود، متئو موری، جیووانی رینا و جیمی بینو گیتنس مصدومان دورتموند هستند. سباستین آلر هم به دلیل ابتلا به سرطان و تحت درمان بودن، از میادین دور است. لوکاس هرناندس و بونا سار هم مصدومان بایرن برای درکلاسیکر هستند. کینگزلی کومان بهبود پیدا کرده ولی هنوز آماده نیست. توماس مولر و یاشوا کیمیش هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم
دورتموند:
کوبل، مونیه، زوله، شلوتربک، گوئریرو، مالن، اوزجان، بلینگام، برانت، رویس و موکوکو
بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، اوپامکانو، دی‌لیخت، دیویس، گورتسکا، زابیتسر، سانه، موسیالا، مانه و گنبری

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی