نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پیش‌بازی میلان - یوونتوس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

میلان و یوونتوس که روزهای خوب گذشته را نداشته‌اند، امشب در رقابت‌های سری‌آ ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در هفته نهم سری A ایتالیا حساس‌ترین دیدار در ورزشگاه سن‌سیرو برگزار خواهد شد. میلان قهرمان فصل قبل به مصاف یوونتوس پرافتخارترین تیم سری A خواهد رفت.

میلان؛ بازگشت به صدر

روسونری به خوبی فصل قبل نبوده، اما نمی‌توان گفت چیزی را از دست داده و در ادامه راه فرصت جبران نخواهد داشت. میلان بازی حساسی را ۲ هفته قبل به ناپولی باخت و حالا در سومین بازی مهم فصل (بعد از برد مقابل اینتر و شکست مقابل ناپولی) باید به مصاف یوونتوس برود. ۴ سالی می‌شود که عملکرد میلان مقابل رقیب بزرگش خوب بوده و در وضعیت فعلی هم شرایط‌شان بهتر از حریف بحران‌زده است. با این حال در لیگ قهرمانان اروپا شکست روحیه‌خراب‌کنی میلان مقابل چلسی داشت و در آن تورنمنت شرایط‌شان برای صعود به مرحله بعدی سخت شده. باید دید میلان برای چهارمین بازی متوالی مقابل بانوی‌پیر شکست‌ناپذیر می‌ماند یا خیر.

یوونتوس؛ بازگشت به اصل

شرایط یوونتوس به قدری بحرانی شده بود که حتی گزینه‌هایی برای جانشینی مکس آلگری مطرح شد، ولی با بردهای اخیر مقابل بولونیا و سپس در لیگ قهرمانان اروپا مقابل مکابی، یووه فعلاً به آرامش رسیده. اما ۲ بازی آینده مهم است، یکی مقابل میلان قهرمان فصل گذشته که اگر یوونتوس ببرد حتی جای این تیم را در جدول هم خواهد گرفت و دیگری در دربی دلاموله مقابل تورینو. آلگری احتمالاً تا نیم‌فصل برای بهتر کردن شرایط یوونتوس فرصت خواهد داشت و باید ببینیم تیمی که چند ستاره هم در تابستان جذب کرد، به اصل خودش بازمی‌گردد یا خیر. در مجموع هواداران یوونتوس فعلاً نه از نحوه بازی تیم‌شان راضی هستند و نه از نتایجی که می‌گیرد. اتفاق نگران‌کننده این است که آن‌ها بیرون از تورین برنده نشده‌اند.

آخرین بازی
بیست‌سوم ژانویه ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل گذشته سری A ایتالیا، میلان و یوونتوس در سن‌سیرو به تساوی بدون‌گل رسیدند.

آمار بازی
۲۳۷) در ۲۳۷ دیدار رسمی بین میلان و یوونتوس، روسونری ۶۸ بازی را برده، بیانکونری در ۹۲ بازی پیروز شده و ۷۷ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۴) در ۱۷۴ دیدار در تاریخ رقابت‌های سری A ایتالیا، میلان ۵۲ برد داشته و یوونتوس ۶۷ پیروزی. ۵۵ بازی هم مساوی شده است.
۱) پس از ۹ برد متوالی در تمامی رقابت‌ها که بهترین رکورد یوونتوس مقابل میلان بود، بانوی‌پیر در ۷ بازی آخرش مقابل میلان فقط یک پیروزی کسب کرده است.
۳) میلان در ۳ بازی آخر سری A مقابل یوونتوس شکست نخورده. یک برد و ۲ تساوی (هردو در فصل گذشته) حاصل کارشان مقابل بیانکونری بوده.
۳) از سال ۱۹۴۶ به بعد ۳ بازی متوالی بین میلان و یوونتوس در سری A با تساوی تمام نشده و در صورت مساوی شدن این دیدار، پس از ۷۶ سال چنین اتفاقی تکرار خواهد شد.
۱) آخرین برد یوونتوس مقابل میلان در سن‌سیرو به‌دست آمده. ژانویه ۲۰۲۱ یوونتوس موفق شد در این ورزشگاه ۳-۱ پیروز شود.
۵) با وجود عملکرد نه‌چندان خوب یووه در فصل جاری، این تیم دومین خط دفاعی برتر فصل را تا هفته هشتم بعد از آتالانتا داشته. یووه ۵ گل دریافت کرده است.
۰) نکته منفی در کارنامه یوونتوس عدم کسب پیروزی خارج‌ازخانه است. ۲ تساوی و یک شکست حاصل کار تیم آلگری خارج از تورین بوده.

مصدومان و محرومان
مایک مانیان، زلاتان ایبراهموویچ، دیووک اوریگی، جونیور مسیاس، الساندرو فلورنتسی، الکسیس سائلماکرس، سیمون کیائر و داویده کالابریا مصدومان پرتعداد میلان هستند. یوونتوس هم از پل پوگبا، فدریکو کیزا، ماتیا دی‌شیلیو و الکس ساندرو نمی‌تواند استفاده کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
میلان:
تاتاروشانو، دِست، کالولو، توموری، هرناندس، تونالی، بن‌ناصر، کرونیچ، دیاس، لیائو و ژیرو
یوونتوس: شچسنی، دانیلو، بونوچی، برمر، کوادرادو، لوکاتلی، رابیو، کوستیچ، دی‌ماریا، ولاهوویچ و میلیک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی