نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
قرارداد ستاره‌های کشتی ایران مشخص شد/ حسن یزدانی هر دقیقه ۱۰۰ میلیون تومان!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بعد از چند سال انتظار، بالاخره قراردادهای کشتی گیران هم به سقف میلیارد رسید؛ اگرچه هنوز فقط تک ستاره‌ها قراردادهای قابل توجهی امضا می‌کنند.

بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی در حالی قرار است از چند روز دیگر استارت بخورد که رقم قرارداد کشتی گیران این روزها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. از میان ۱۰ ملی پوش اعزامی ایران به مسابقات جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ در بلگراد، تاکنون ۹ ملی پوش قرارداد خود را با باشگاههای مدنظرشان نهایی کرده اند و فقط رضا اطری هنوز با هیچ تیمی قرارداد نبسته است.

با توجه به قانون سازمان لیگ مبنی بر سقف جذب ملی پوشان برای هر تیم که سه ملی پوش است، سه تیم صنایع مازندران، انبوه سازان هوتن و پترو پالایش بیلیش تاکستان هر کدام با جذب سه ملی پوش از همین حالا مثلث مدعیان قهرمانی در لیگ برتر را تشکیل داده اند.

حسن یزدانی هر دقیقه صد میلیون تومان!

تیم صنایع مازندران که فصل گذشته با هدایت رضا یزدانی به عنوان قهرمانی در لیگ برتر رسید، در فصل جدید هم به دنبال تکرار این عنوان است. این تیم مازندرانی که قبل از این رحمان عموزاد را جذب کرده بود، امروز هم از ثبت قرارداد با حسن یزدانی و محمدحسین محمدیان خبر داد. قرارداد حسن یزدانی به گفته سرپرست تیم صنایع مازندران به ارزش یک میلیارد تومان امضا شده تا برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر کشتی یک کشتی گیر قراردادی میلیاردی امضا کند. قرارداد حسن یزدانی که به مبلغ یک میلیارد امضا شده، برای سه کشتی است و این برای ستاره کشتی ایران که رقیب چندان دشواری هم در لیگ برتر ندارد، یک اتفاق ویژه و خوشایند خواهد بود. یزدانی که معمولا کشتی‌های خود را در همان سه دقیقه اول به پایان می‌رساند، احتمالا برای زیر ۱۰ دقیقه مبارزه مفید یک میلیارد دریافت خواهد کرد! در سال‌های گذشته نیز حسن یزدانی همواره گرانترین کشتی گیر لیگ بوده و امسال نیز با این رقم این عنوان را از آن خود کرد. دو کشتی گیر دیگر صنایع هم طبق شنیده‌ها قراردادی بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان به امضا رسانده اند.

قرارداد ستاره های کشتی ایران مشخص شد/ حسن یزدانی هر دقیقه ۱۰۰ میلیون تومان!

کامران؛ ستاره ۸۰۰ میلیونی تیم هوتن

در دیگر تیم مازندرانی و مدعی لیگ برتر، کامران قاسمپور بیشترین قرارداد را امضا کرده است. قاسمپور که تا قبل از امضای قرارداد حسن یزدانی، گرانترین کشتی گیر لیگ برتر بود، با قراردادی ۸۰۰ میلیون تومانی به تیم انبوه سازان هوتن پیوسته تا مزد دو طلای جهانی خود در یک سال اخیر را اینگونه بگیرد. همچنین امیرمحمد یزدانی دیگر ملی پوش تیم هوتن است که قراردادش ۴۵۰ میلیون تومان به امضا رسیده و محمد نخودی نیز قراردادی مشابه یزدانی دارد.

قرارداد ستاره های کشتی ایران مشخص شد/ حسن یزدانی هر دقیقه ۱۰۰ میلیون تومان!

زارع؛ قرارداد ۵۵۰ میلیونی با تاکستان

تیم پترو پالایش بیلیش تاکستان که از لیگ دسته اول کار خود را آغاز کرده و با سرمایه گذاری خوبی وارد لیگ برتر شده، از میان ملی پوشان علیرضا سرلک، یونس امامی و امیرحسین زارع را جذب کرده است. بدون شک شاخص ترین چهره حاضر در این تیم امیرحسین زارع است که به اندازه ستاره‌های دو تیم مازندرانی قرارداد امضا نکرده. به گفته سرپرست تیم تاکستان، سقف قرارداد این تیم ۵۵۰ میلیون تومان بوده که به قهرمان سال گذشته سنگین وزن جهان که امسال به مدال برنز رسید، پرداخت خواهد شد.

قرارداد ستاره های کشتی ایران مشخص شد/ حسن یزدانی هر دقیقه ۱۰۰ میلیون تومان!

قراردادهای به صرفه برای لیگ ۴۰ روزه

لیگ برتر کشتی آزاد از ۲۲ مهرماه آغاز می‌شود و دور مقدماتی این مسابقات تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت. مرحله نیمه نهایی و نهایی هم احتمالا اوایل آذرماه برگزار می‌شود تا در مجموع لیگ برتر طی یک پروسه ۴۰ روزه جمع و جور شود. وقتی این مسابقات را با لیگی مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال که بازیکنان چندین ماه در خدمت تیم باشگاهی خود هستند، مقایسه می‌کنیم؛ به نظر می‌رسد پرداخت مبالغ چند صد میلیونی که حالا گویا به میلیارد هم رسیده، برای ستاره‌های کشتی کاملا به صرفه است. حالا شما تصور کنید والیبالیست‌هایی که از تابستان تا شب عید درگیر لیگ برتر هستند، شاید فقط کمی بیشتر از کشتی گیران دریافتی دارند.

با اینکه کشتی به عنوان ورزش اول کشور می‌بایست خیلی بیشتر از این مورد توجه قرار بگیرد، اما به نظر می‌رسد توجه ویژه فدراسیون در دوران علیرضا دبیر به لیگ برتر باعث شده تا این مسابقات به منبع درآمد خوبی برای کشتی گیران تبدیل شود. البته که هنوز هم این قراردادهای چند صد میلیونی و قابل توجه بیشتر مربوط به تک ستاره‌هاست و در دیگر تیم‌ها خبری از پرداخت چنین مبالغی نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مریم IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    این چه طرز برخورد هست، یعنی ایشون وقتی تمرین می‌کند، حساب نمیشه، در مورد قرارداد فوتبالیها هم از این تیترها بزنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی