نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
دلیل نیمکت نشینی بهترین گلزن پرسپولیس چه بود؟/ شباهت به سبک بازی یورگن لوکادیا!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

طبق شنیده‌ها دلیل اصلی نیمکت نشینی محض مهدی عبدی از نظر یحیی گل محمدی و کادرفنی پرسپولیس، شباهت بازی او با یورگن لوکادیاست!

یکی از با استعدادترین مهاجمان دو، سه سال اخیر لیگ برتر این روزها تبدیل به نیمکت نشین محض در پرسپولیس شده است. منظور مهدی عبدی است که بهترین گلزن پرسپولیس در فصل گذشته بود اما این روزها به سختی برای دقایقی به میدان می‌رود.

طبیعی است نیمکت نشینی یکی از سختی‌های فوتبال حرفه ای برای هر بازیکنی است. یک مربی با توجه به اینکه هر تیم فوتبال تنها می‌تواند در یک زمان ۱۱ نفر را به میدان بفرستد، به همین دلیل در هر بازی باید ۹ بازیکن دیگر را (طبق قانون جدید) روی نیمکت ذخیره‌ها بنشاند.

اما آستانه تحمل نیمکت نشینی بازیکنان باید در چه حدی باشد؟متاسفانه در فوتبال ایران تحمل نیمکت نشینی بسیار پایین است و کلیه بازیکنان از ضعیف ترین و گمنام ترین بازیکن گرفته تا پرآوازه ترین توقع دارند که در هر شرایطی در ترکیب اصلی قرار بگیرند. به همین دلیل است که بازیکنان تازه وارد به تیم ملی نیز نمی‌توانند نیمکت نشینی را تحمل کنند و همواره از موضع طلبکارانه با مربیان خود برخورد می‌کنند.

با این وجود مهدی عبدی نه اعتراضی کرده و نه حرفی زده است. این جوان قائم شهری سختی‌های نیمکت نشینی را به جان خریده است. برای درک این موضوع باید خودتان را جای مهاجم فیکس یکی دو سال اخیر پرسپولیس بگذارید.

بازیکن ذخیره بودن در یک تیم فوتبال، شغل بسیار طاقت فرسا و زجرآوری است. به ویژه آنکه در هر بازی مجبور باشید به مدت یک ساعت خود را در کنار زمین گرم کنید اما در نهایت بازی به شما نرسد. آنگاه هم در برابر هم تیمی‌ها و هم در برابر تماشاگران تحقیر و سرافکنده خواهید شد. هنگامی که یک بازیکن روی نیمکت ذخیره‌ها می‌نشیند احساس رخوت، سردی و افسردگی می‌کند و تنها چیزی که برایش قابل رویت است، تصویر حرکات داور چهارم بازی در کنار زمین می‌باشد. شاید باور این موضوع برای مردم دشوار باشد اما باور کنید که بدترین صندلی موجود در هر ورزشگاه، صندلی نیمکت ذخیره‌ها است در حالی که مردم تصور می‌کنند که از کنار زمین بسیار بهتر می‌توان به تماشای فوتبال پرداخت. به هر حال هر بازیکنی که نیمکت نشین می‌شود حتی اگر مصدوم هم باشد باز هم با ذهنیت منفی روی نیمکت خواهد نشست. به عبارتی دیگر بازیکنان احساس می‌کنند که نیمکت نشینی باعث تحقیر آنها می‌شود و به همین دلیل از این مکان از ورزشگاه بیزارند. اما چاره ی نیست چون هر فوتبالیستی مجبور است در مقاطعی از زندگی ورزشکاری خود این واقعه تلخ را تجربه کند. مهدی عبدی نیز از این قاعده مسثتنی نیست.

طبق شنیده‌ها دلیل اصلی نیمکت نشینی محض مهدی عبدی از نظر یحیی گل محمدی و کادرفنی پرسپولیس، شباهت بازی او با یورگن لوکادیاست! یحیی گل محمدی تصور می‌کند این دو در زمین یک کار را انجام می‌دهند و نمی‌توانند زوج خوبی برای یکدیگر باشند!

با این وجود مهدی عبدی به نزدیکانش گفته است که دوست دارد در پرسپولیس بماند، بجنگد و برای به دست آوردن موقعیت قبلی با تمام وجود مبارزه کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی