نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
فتح‌الله‌زاده و بزرگترین انتقال فوتبال ایران/ مدیرعامل جدید به دنبال کدام شاهکار است؟
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل جدی استقلال شرایط سختی برای موفقیت در این تیم دارد.

بحث‌ها پیرامون بازگشت ناگهانی علی فتح‌الله‌زاده به مدیریت باشگاه استقلال ادامه دارد. کمتر کسی تصور می‌کرد مصطفی آجورلو بدون ارائه هیچ توضیح شفافی از این تیم برود؛ آن هم درحالی‌که یک قهرمانی برای آبی‌ها آورده بود و همین حالا هم تیمش کنار پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد. این اتفاق اما رخ داد و علی فتح‌الله‌زاده، مرد همیشه حاضر میدان استقلال دوباره مدیرعامل باشگاه شد؛ کسی که پروژه دریافت (یا به تعبیری خرید) نشان شوالیه از سوی او از یک مؤسسه خارجی، این لقب را برایش به ارمغان آورد و ماندگار شد. هواداران استقلال احساسات متناقضی در مورد فتح‌الله‌زاده دارند؛ برخی او را عامل موفقیت می‌دانند و گروهی تصور می‌کنند رویکردش زیاد علمی و مدرن نیست. با همه این تفاسیر، اما اجازه بدهید ما چندان نسبت به موفقیت شوالیه در دوره مدیریتی جدیدش خوش‌بین نباشیم. دلایلی داریم که البته امیدواریم درست نباشد.

بمب‌ها قبلا ترکیده‌اند

۱-عمده شهرت و محبوبیت علی فتح‌الله‌زاده بین هواداران استقلال به‌خاطر خریدهای جنجالی و مهمی است که انجام می‌دهد. جذب مهدی هاشمی‌نسب از پرسپولیس در سال ۷۹نه‌تنها خبرسازترین انتقال تاریخ فوتبال ایران را رقم زد، بلکه نردبان ترقی آقای مدیرعامل شد. در سالیان بعد نیز فتح‌الله‌زاده هرگز این عادتش را کنار نگذاشت و اصلا عبارت «بمب» با او وارد ادبیات فوتبال ایران شد. حالا اما جناب شوالیه در حالی وارد باشگاه شده که بمب‌ها را قبلا یک نفر دیگر ترکانده است. آجورلو به هر کیفیتی که بود تیم پرستاره‌ای بست و حتی مهدی قائدی را هم بازگرداند؛ بنابراین فتح‌الله‌زاده مهم‌‎ترین کارکردش را از دست داده است.

جبران بدهی با بدهی؟

۲-معمولا از به‌جا گذاشتن بدهی‌های چشمگیر به‌عنوان یکی از نقاط ضعف سبک مدیریت علی فتح‌الله‌زاده یاد می‌شده است. به هر حال بمب ترکاندن خرج دارد و غالبا اینطور بوده که مدیران بعد از او، درگیر انبوهی از بدهی‌ها می‌شدند. حالا اما خود فتح‌الله‌زاده در موقعیت «وارث بدهی‌ها» قرار گرفته است. آجورلو تیم بسیار گران‌قیمتی بسته و منابع درآمدی‌اش هم محقق نشده است. نخستین جمله حاجی در بازگشت به باشگاه هم این بود: «هر چه پرونده روی میز من گذاشته‌اند مربوط به بدهی است.» ما که قبلا شاهکار خاصی از فتح‌الله‌زاده در زمینه درآمدزایی ندیده‌ایم که امروز امیدوار به جبران این کسری‌ها باشیم. تا ببینیم بعدا چه پیش می‌آید.

به جای ناکام‌ها نیامده

۳-از عمده مسائلی که قبلا باعث می‌شد عملکرد فتح‌الله‌زاده در استقلال به چشم بیاید، حضور این چهره به جای مدیران ناکام بود. او سال ۷۵در حالی جای کاظم اولیایی را گرفت که پرسپولیس در اوج اقتدار بود و قهرمانی‌های پیاپی به‌دست می‌آورد. بعدتر هم فتح‌الله‌زاده جای امثال مقداد نجف‌نژاد، واعظ آشتیانی و امیرحسین فتحی را گرفت که به هر حال عملکرد مطلوبی نداشتند و مقبول مردم نبودند. حالا اما فتح‌الله‌زاده به جای مدیری آمده که با تیم قهرمان شده؛ پس کارش بسیار سخت است و به‌طور مستمر با آجورلو مقایسه خواهد شد. از شروع این فصل مدام نتایج تیم با نتایجی که فرهاد مجیدی فصل پیش با استقلال گرفت، مقایسه می‌شود.

چیز جدیدی دارد؟

۴-برخی رسانه‌ها در توصیف بازگشت علی فتح‌الله‌زاده به مدیرعاملی باشگاه استقلال از عباراتی همچون «پنجمین بازگشت» استفاده کرده‌اند که دقیق و درست است. هیچ‌کس به اندازه او فرصت اداره استقلال را پیدا نکرده است. پرسش اینجاست که جناب شوالیه در پنجمین دوره کارش، ممکن است چه فتح‌الفتوحی داشته باشد که قبلا از او ندیده‌ایم؟ آدمی که ۴دوره در یک مسئولیت بوده، طبیعتا همه هنرهایش را باید رو کرده باشد. در چنین شرایطی، بازگشت فتح‌الله‌زاده به‌معنای رجعت به فرمول‌های قدیمی و بی‌فایده است. یادمان باشد آخرین دوره حضور او در استقلال فقط چیزی حدود یک ماه طول کشید. یک مدیر تازه‌نفس با طرز تفکر مدرن و جدید شاید می‌توانست بیشتر به‌کار استقلال بیاید.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ف دال IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    یک توصیه به خبر ورزشی؛ اول سلام، دوم، اگه می‌تونید این رسول بهروش رو جذب کنید یا حداقل یه ستون یومیه یا بخشی در یادداشت‌ها رو بهش محول کنید (امضاء ایشون که نیاز نیست ذیل مطلب باشه و خوننده‌های دائمی به‌سهولت رد ذهن و قلم ایشون رو یکایک واژه‌ها می‌بینن و تشخیص میدن اما یادداشت بهتره با نام نگارنده‌ش منتشر شه، نه رسانه‌اش!). در این دوره‌وزمونه، این نثر و ادبیات فاخر + ادراک درست در وجوه مختلف (ورزشی-اجتماعی-سیاسی-..) + منطق و عقلانیت و انصاف رو در کمتر آدمی می‌بینیم؛ چه برسه به حوزه‌ای بسیار کوچک‌تر (دوستان ورزشی‌نویس). به عنوان خوننده‌ی قدیمی 20 و چند ساله (از اولین نسخه خبر ورزشی) به نظرم میاد جای همچین یادداشت‌هائی در خبر خالیه. روزگاری بهترین، خوندنی‌ترین و شیواترین یادداشت‌ها در خبر ورزشی و اختصاصاً با نام و برای خبر ورزشی منتشر می‌شد. دیگه خبری هم اخوان کاس‌نژادها و امیرشاهی و.. نیست که، متأسفانه.
    • عباس بوعذار IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      آقا یا خانم ف دال یا آقای رسول بهروش!! شما یا شناختی از نثر ندارین یا معنی ادبیات فاخر رو نمیدونین.. استفاده شما از کلماتی مانند نثر و ادبیات فاخر،ادراک درست، منطق و عقلانیت و انصاف... نشاندهنده عدم اطلاعات کافی از ادبیات و عدم آگاهی شما از محیط پیرامونی بالخص در حوزه ورزش هست! اینکه یک خبرنگار چند تا کلمه رو با دروغ کنار هم قرار بده و به خورد مخاطبش بده زیبنده شغل شریف خبرنگاری نیست و اگر مخاطب نا آگاه نباشه که این خوراک رو استفاده کنه قطعا نویسنده هم به اشتباه خودش پی میبره! بعضاً هم نویسنده بخاطر نشون دادن خودش جاهای مختلف به اسامی گوناگون کامنت میزاره و از متن خودش دقیقا به شیوه شما تعریف و تمجید میکنه! این گونه تحلیلها و اخبار نه ارزش خبری دارن و نه ارزش تحلیلی، کسیکه اندک اطلاعاتی از نوشتن و کار خبرنگاری داشته باشه که بنده با علم به حدود بیست و اندی سال توی این زمینه تحصیلات آکادمیک دارم، میتونم دهها غلط از همین چند سطر نوشته بقول فاخر شما در بیارم جدا از اینکه کلیت مطالبش رو هم بعنوان دنبال کننده اخبار حوزه ورزش، کذب محض میدونم و هیچگونه ارزش تحلیلی و خبری درش نمیبینم! شما هم یا
    • رضایاک اصلی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      فتل خودش دروازه بانم هستا😂😂 به نظر من ممد نوری را بذاره سرمربی خودشم وایسه دروازه کیسه میره برای جام جهانی😂😂😂😂
    • ف دال IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      دوست عزیز (کاربر بوعذار)؛ بزرگوار؛ ۲۰ تا نه، ۲ تا شو بفرما. بسم‌الله. ایرادات رو می‌گم. درضمن؛ در دوره‌ای داریم زندگی می‌کنیم که همه‌چی اصطلاحاً «رو» هست. بنده هم پسر خاله‌ی بهروش نیستم (شما که بنده‌رو رسماً مفتخر به ایشون‌بودن فرمودی!) والله از نزدیک هم سعادت دیدار و هم‌کلامی با ایشون رو نداشته‌ام تابحال. در مورد ادبیات فاخر هم، ارجاع‌تون میدم به آرشیو بانک ورزش و وبلاگ شخصی ایشون (بله، اشتباه نشنیدی، وبلاگ! یکی از مرام‌هائی که می‌پسندم، همین وفاداری‌ست. بسیار قابل احترام‌اند اونها که پس از گذر کردن، فراموش نمی‌کنند. کم نیستند اونها که وبلاگ‌نویسی رو دیگه در شأن خود نمی‌دونند و نمی‌پندارند). ضمن اینکه محدودیت کاراکتر در بخش دیدگاه‌ها در خبر ورزشی سبب ویرایش اجباری می‌شه که گاهاً واژه‌ها پس‌وپیش می‌شند. البته که حضرت‌عالی با تحصیلات ۲۰ و خرده‌ای ساله‌تون در مقوله رسانه و حوزه خبرنگاری (در اصل، روزنامه‌نگاری) حتماً بهتر و بیشتر از حقیر واقف‌اید‌ بهش.
    • اعتدال IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      پاسخ به کاربر محترم با نام کاربری عباس بوعذار: همه مطالبتون درست و بجا بود، اما کاربر ف‌ دال هم دریک مورد درست نوشت، و اون هم اینه که سایت خبرورزشی وزن و وجاهت نشریه وزین خبرورزشی سال های دور گذشته را نداره، و اغلب ورزشی نویسانش با ذهنی رنگی و با هواداری از رنگ و تیمی خاص، فقط انگشتانشون کار می کنه، و بی هیچ اندیشه ای در باره تاثیر مخرب نوشته هاشون بر ذهن جوانان، هرآنچه که می پسندند و یا آرزویش را برای تیم خاص مورد علاقه خودشون دارند در پست هاشون منعکس می کنند. البته، اصل پست که از روزنامه همشهری نقل شده، هنونطور که اشاره کردید، کذب محضه، و هیچ ارزش تحلیلی هم نداره.
    • بهروز پیرپغاجکی ! IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      درود . من با هیچی کار ندارم ، فقط ی مسیله ای هست اینجا ، طرف میگه بیست و خورده ای ساله تحصیلات آکادمیک در زمینه خبرنگاری دارم ! بنده ی خدا فرق تو با نویسنده مطلب - با فرض بر اینکه رسول بهروش باشه - در همینه دیگه ! اون 20 ساله نوشته هاش اون بالا چاپ میشه و یکی مثل تو هم با 20سال تحصیل مربوطه - به ادعای خودت البته - این پایین مایینا ! در مورد سابقه کاری بهروشم استقلالی ها خوب میشناسنش . سر قضیه شکایت مجیدی از روزنامه گل که اخرش گل تبریه شد و روسیاهیش موند به زغال . نمیدونم الان تو گل هست یا کجا کار میکنه اما اینو میدونم که حداقل بیست ساله خبرنگار شناخته شده ورزشیه . یعنی تمام اون بیست و اندی سالی که داشتی تحصیلات اکادمیک در زمینه خبرنگاری میکردی ، بهروش عملا و واقعا خبرنگار ورزشی بوده و داشته تو روزنامه مطلب مینوشته ! حالا بگو ببینیم با این چند ده سال تحصیلات اکادمیک خبرنگاری ، الان دقیقا چه کاره هستی استاااااااد ؟ یا نکنه مثل فتل تحصیل میکردی شیطون خخخخخخخخخخ بیست و اندی سال تحصیلات اکادمیک در زمینه خبرنگاری !!! ینی ی روده راست تو شکم استقلالی جماعت پیدا نمیشه ها ، یکی از یکی چاخان تر !
    • فرهنگ IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      ضمنا، من به عنوان یک بی طرف، نه بهروز بهروش می شناسم کیه، و نه ف. دال و عباس بوعذار. یک فوتبالیست قدیمی هستم که قلم وزین جناب هاشمی از کیهان ورزشی و همچنین هدایت را از اصفهان که چندسال در اونجا فوتبال کردم می شناسم. البته یک بار هدایت را دیدم که در دهه هشتاد از سوی نشریه گل با دوست عزیز مرحومم نادر دست نشان در حال مصاخبه بود. خلاصه این که، ادبیات فارسی در فضای مجازی و از جمله در ورزشی نویسی آلوده شدو به فنا رفت.
    • بدونِ چند دهه تحصیلات خبرنگاری! IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      جناب فرهنگ؛ اگه منظورتون جناب غفور هاشمی‎ست، ایشون برخلاف بساری از ورزشی‌نویس‌های فعلی مثل اسمعیل حیدرپور (مدیر تیم مرحوم! پدیده مشهد) و ربیعی (سرمربی مس رفسنجون) و و و.. که از عرصه قلم به صنعت فوتبال تشریف آوردن، از مربیگری فوتبال به ورزشی‌نویسی اومد (سابقاً مربی ژاندرمری بودند ایشون) و حقیقتش من شخصاً خاطرم نیست در کیهان قلم زده باشن؛ البته یحتمل ایراد از حافظه بنده‌ست و شما صحیح می‌فرمائید. من زمان انتشار هفته‌نامه‌های کیهان ورزشی و دنیای ورزش نوجوون بودم اما قلم‌زدن ایشون در ابرار ورزشی و همین خبر ورزشی که از مهره‌های کلیدی روزنامه بودن‌رو به خوبی و نیکی به یاد دارم. فرد باسواد و بامرامی بودن و هستن و دست بر قضاء به‌سبب شغل مرحوم ابوی (که افسر ارتشی بودن) و یکی از دوستان و هم‌قطارانش (سرهنگ فقید ارتش جناب حیدری که در اواخر خدمت در دهه 60 مسئول و فرمانده اون کمپ اسرای عراقی در پرندک بودن و صدالبته یک پرسپولیسی چند آتشه) افتخار آشنائی با غفور خان رو داشته‌ام. احتمالا کامنت ابتدائی‌تون منتشر نشده و این کامنت تکمله باشه. به هر روی، موفق و پاینده و سلامت باشید، جناب فوتبالیست قدیمی.
    • فرهنگ IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      سلام، درسته جناب((چند دهه...))، آقای غفور هاشمی منظورم بود، و از کیهان و کیهان ورزشی خاطرم هست. و باید عرض کنم که درست تشخیص دادید. کامنت من در ادامه کامنت قبلیم بود که در اعتراض به توهینی که به کاربرانی که زیر پست ها نظر میدن شده بود نوشته بودم که متاسفانه مورد تایید یا مطابق سلیقه ادمین نبود. توهینی هم در متنم نبود، اما انتقادی نسبت به ادبیات و گرایش های رنگی پست ها داشتم و نوشتم که به نظرم در شان خبرورزشی با سابقه بسیار خوبش نیست.
    • فرهنگ IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      سلام، درسته جناب((چند دهه...))، آقای غفور هاشمی منظورم بود، و از کیهان و کیهان ورزشی خاطرم هست. و باید عرض کنم که درست تشخیص دادید. کامنت من در ادامه کامنت قبلیم بود که در اعتراض به توهینی که به کاربرانی که زیر پست ها نظر میدن شده بود نوشته بودم که متاسفانه مورد تایید یا مطابق سلیقه ادمین نبود. توهینی هم در متنم نبود، اما انتقادی نسبت به ادبیات و گرایش های رنگی پست ها داشتم و نوشتم که به نظرم در شان خبرورزشی با سابقه بسیار خوبش نیست.
    • عباس بوعذار US ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      محترم ف دال عزیز: گفتن دو مورد ایراد نیاز نیست ویا لااقل در حوصله این مقال نمیگنجه!به نظر حضرتعالی اگر متنی ایرادی نداشته باشد باید بشود اثر فاخر؟؟ضمن ایکه طرفداری از وبلاگ توی صحبت های حقیر نبود چون حقیر هم از طرفداران وبلاگ و وبلاگ نویسی هستم و توی این زمینه مشکلی نداریم! جناب بهروز خان پیرپغاجکی! اینکه فرمودین بنده با 20 سال تحصیلات کاره ای نشدم! حقیر بیش از چهل مقاله برتر و ثبت شده در بولتن های بین المللی در زمینه ارتباطات رو دارم! با افتخار معلم هستم و به آقای بهروشها درس ارتباطات و خبرنگاری میدم و مدیر روابط عمومی یه سازمان دولتی هستم ولی با افتخار میگم هنوز دانشجو این رشته هستم!متاسفانه دوستان ظاهرا بحث ارتباطات و ادبیات رو با گرایش رنگی در هم آمیختن!بنده هم آزاد هستم نظر رنگی خودم رو بدون توهین عنوان کنم و همین کار رو انجام دادم و بهتره دوستان هم بجای زیر سوال بردن همدیگه و بدون دخالت دادن ادبیات صرفا نظرات ورزشیمون رو با احترام به همدیگه عنوان کنیم چون اینجا محفل ادبی نیست! ایضا نظرات الباقی دوستان دیگه مقبول هست.
  • آذری IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    دوست عزیز نویسنده این متن! خوردن نون به هر قیمتی و فروختن قلم زیبنده شغل شریف خبرنگاری نیست!! بجای نوشتن این متن کاملا رنگی بهتر بود کلاه و شیپور به دست استادیوم برید و تیم محبوبتون رو تشویق کنین و اجازه بدین استقلال هم کار خودش رو انجام بده!!! گفتن """کسی که پروژه دریافت (یا به تعبیری خرید) نشان شوالیه از سوی او از یک مؤسسه خارجی""" نه تنها کنتور نمیندازه بلکه کاملا قابل پیگیری و شکایت هست.. با علم به اینکه اون شرکت خارجی هیچ اطلاعی از این نوشته نداره به کنار که اگر داشت نه شما و نه هیچ خبرنگاری جرات عنوان کردن این قضیه رو نداشت.. دوست عزیز جوری از خرید این نشان صحبت کردین که انگار توی وطن عزیزم تشریف بردین مدرک لیسانس بخرین! اینکه توی کشور ما یه جرمی اتفاق میفته به این معنی نیست توی کشور دیگه هم این قبیل دزدیها اتفاق بیفته! مخصوصا اون شرکت خارجی که یه موسسه علمی کاملا معتبر هست و این قبیل صحبتهای شما فقط حاکی از سوزش ک...ن نویسنده محترم داره! اون نشان بخاطر ارائه مقاله و کاملا علمی هست و فقط توی کشور ما هستش که وقتی خبرنگاری ببخشید گربه ای دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف، بو میده!!
    • ف دال IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      نه، ماله‌کشی برای حاجی‌دکتر شوالیه زیبنده‌ست فقط! خوشبختانه با جماعتی طرفیم که جدای از مهر «گماشتگی» روی جبین مبارک و برجستگیِ مغز سولفاته و اطلاعات ناکافی‌شون، اهداف و اغراض‌شون هم کاملاً هویداست. پس مباحثه در باب چگونگی و اساساً چرائی کسب نشان شوالیه هم به‌صورت خودکار منتفی‌ست. وقتی قرار نیست درنهایت کسی تفهیم بشه (که امیدوارم دلیلش صرفاً ناتوانی در ادراک باشه، نه منتفع‌شدن از نا/کج‌فهمی)، صحبت اضافه نیاز نیست. که مثلاً طرف (که به ادعای خودش با دست خالی از اردبیل تشریف آورده تهرون) چطور 14 هزار یورو پول بی‌زبون رو صرف خرید یه همچین نشانی کرده (و اصلاً چرا؟)؟ و خیلی پرسش‌های دیگه. طرف طوری می‌گه "موسسه علمی کاملا معتبر" کسی ندونه، فکر می‌کنه فتلا رو بهر سواد و درجات علمی بالا و متعالی‌ش قاپیدن و بردن شوالیه‌اش کردن! طرف «دکتری» رشته‌ای رو داره اما در پاسخ به سؤالی که یک ترم یکی صفر تقریباً کیلومتر (با یک ماه دانش‌آموختگی) اون رشته پاسخش رو می‌دونه، کُپ می‌کنه! (ضریب جینی). بالاغیرتاً بیش از این عرض خود مبر و زحمت ما مدار؛ حقیقتش نه نوشته‌ات و نه شخصیتت ارزش اتلاف وقت رو داره. یاهو.
  • آذری IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    دوست عزیز نویسنده این متن! خوردن نون به هر قیمتی و فروختن قلم زیبنده شغل شریف خبرنگاری نیست!! بجای نوشتن این متن کاملا رنگی بهتر بود کلاه و شیپور به دست استادیوم برید و تیم محبوبتون رو تشویق کنین و اجازه بدین استقلال هم کار خودش رو انجام بده!!! گفتن """کسی که پروژه دریافت (یا به تعبیری خرید) نشان شوالیه از سوی او از یک مؤسسه خارجی""" نه تنها کنتور نمیندازه بلکه کاملا قابل پیگیری و شکایت هست.. با علم به اینکه اون شرکت خارجی هیچ اطلاعی از این نوشته نداره به کنار که اگر داشت نه شما و نه هیچ خبرنگاری جرات عنوان کردن این قضیه رو نداشت.. دوست عزیز جوری از خرید این نشان صحبت کردین که انگار توی وطن عزیزم تشریف بردین مدرک لیسانس بخرین! اینکه توی کشور ما یه جرمی اتفاق میفته به این معنی نیست توی کشور دیگه هم این قبیل دزدیها اتفاق بیفته! مخصوصا اون شرکت خارجی که یه موسسه علمی کاملا معتبر هست و این قبیل صحبتهای شما فقط حاکی از سوزش ک...ن نویسنده محترم داره! اون نشان بخاطر ارائه مقاله و کاملا علمی هست و فقط توی کشور ما هستش که وقتی خبرنگاری ببخشید گربه ای دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف، بو میده!!
  • آذری IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    دوست عزیز نویسنده این متن! خوردن نون به هر قیمتی و فروختن قلم زیبنده شغل شریف خبرنگاری نیست!! بجای نوشتن این متن کاملا رنگی بهتر بود کلاه و شیپور به دست استادیوم برید و تیم محبوبتون رو تشویق کنین و اجازه بدین استقلال هم کار خودش رو انجام بده!!! گفتن """کسی که پروژه دریافت (یا به تعبیری خرید) نشان شوالیه از سوی او از یک مؤسسه خارجی""" نه تنها کنتور نمیندازه بلکه کاملا قابل پیگیری و شکایت هست.. با علم به اینکه اون شرکت خارجی هیچ اطلاعی از این نوشته نداره به کنار که اگر داشت نه شما و نه هیچ خبرنگاری جرات عنوان کردن این قضیه رو نداشت.. دوست عزیز جوری از خرید این نشان صحبت کردین که انگار توی وطن عزیزم تشریف بردین مدرک لیسانس بخرین! اینکه توی کشور ما یه جرمی اتفاق میفته به این معنی نیست توی کشور دیگه هم این قبیل دزدیها اتفاق بیفته! مخصوصا اون شرکت خارجی که یه موسسه علمی کاملا معتبر هست و این قبیل صحبتهای شما فقط حاکی از سوزش ک...ن نویسنده محترم داره! اون نشان بخاطر ارائه مقاله و کاملا علمی هست و فقط توی کشور ما هستش که وقتی خبرنگاری ببخشید گربه ای دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف، بو میده!!
  • علی اس IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    اکثر استقلالیها خاطره های خوب از حاجی دارند......انشاالله اینبار با موفقیت های بیشتر تا قهرمانی در آسیا با حاجی لذت بخش تر هست........هر چه باشد حاجی از جنس استقلاله......ابی دو آتیشه هست ......
  • تاج ۲ ستاره IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    جناب نویسنده لطفا توهمات خودت رو به خورد دیگران نده . شما در مورد تیم خودت صحبت کن و اینقدم عقده ای نباش واست ضرر داره ، به فکر خودت باش به خودت آسیب نزنی . لنگ هیچوقت هیچی نبوده اینو همه آمارا نشون میده . همه افتخارات لنگ مربوط میشه به سلطانی فر و دست نشانده هاش ، یعنی اگه سلطانی فر رو از لنگ بگیرن ، لنگ اندازه استقلال اهواز هم عنوان و مقام نداره چه برسه به استقلال تهران ، پس سرتو بنداز پایین و برو تو غارت
  • پوارو IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    بعد از خرید یک برگ مدرک دکتری !!!! و مدال جعلی شوالیه !!!! (البته از جیب باشگاه و مردم ) و نصب شبانه دو عددستاره توهمی روی لوگوی یه باشگاه و بردن بازیکن حریف در محوطه آفساید در عکس با کمک یه فتوشاپ کار کم هوش ، هر کار شاهکار خنده داری از این موجود بر میاد
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    همه آدم ها هر شغلی که دارن یکسری ضوابط و مقرراتی دارند حتی اون کارگر ساختمون هر مبلغی که دستمزد میگیره توی کار شرافتشو در نظر میگیره . واقعا آقای نویسنده شما بخاطر علاقه شخصی که به رنگ قرمز داری نبایستی شرف خبر نگاری تو بخاطر عشق و علاقه شخصیت زیر پا بزاری .توی دنیا تمام طرفدارها از مدیر عامل تیم توقع دارن بهترین امکانات بهترین بازیکنها بهترین مربی بهترین شرایط برای تیم درست کنه حالا فتح ا.. چه با چک شخصی چه با رابطه چه با ضابطه فعلا نشون داده هر وقت بوده باشگاه بهترین شرایط داشته گواه شم اینکه ۱۰ سال تیم نتونست قهرمان لیگ برتر بشه . اگر حضرتعباسی همین اتفاق برای تیم مورد علاقه ات پرسپولیس می افتاد آیا توی دو روز این همه مطلب درطرفداری درویش و انتقاد از مدیر جدید میزدی؟ . درویش که بهترین بازیکنهای ایران رو توی فصل نقل و انتقالات خرید. هرچند به همین زودی ها معلومه میشه اینکار رو میکنید یا نه . مطمئن باش فتح ا. با تجربه ای که داره بهترین امکانات بهترین بازیکنها بهترین شرایط برای تیم فراهم میکنه و شما هم مطالبتو بزار برای تیم مورد علاقه ات
  • عشق ام زینب است IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    سلام اولا عرض تشکر و تقدیر از زحمات بسیار عالی سردار آجرلو دوما خیلی بی معرفتی است که از سردار عزیز بابت کسب مقام قهرمانی اونم با چه رکوردی یادنکنیم سوما پرسپولیسی‌ها حالا حالا ها باید دنبال رکورد بدون شکست بدون چهارما خوش آمدگویی به آقای فتح الله زاده فقط حاجی جان یک بازیساز درجه ۱ یادت نره پنجم اونایی که مزه می ریزن بدونند آقای فتح الله زاده دو مرتبه نیمه نهایی را در ایران میزبانی اش رو گرفت و اگر بدشانسی و بی دقتی آقای موسوی نبود قطعا و صددرصد یکسال قهرمانی حق استقلال بود بازی با جوبیلو پس تشکر از زحمات بی شائبه سردار عزیز و خیر مقدم به حاجی فتل گل ویک نکته حاجی والله یک بمب بترکان که لنگی ها خیلی خیالشون نرسه
  • رسول IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    امثال حسین علی زاده که پس از سالها نواختن ساز و تربیت شاگردهای بسیار مفتخر به دریافت نشان شوالیه میشن .حالا این آقای دکتر واضح توضیح بدن یک بار برا همیشه که چه کار فرهنگی یا هنری ادبی انجام دادن که سزاوار دریافت این نشان بودن .
  • رسول IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    امثال حسین علی زاده که پس از سالها نواختن ساز و تربیت شاگردهای بسیار مفتخر به دریافت نشان شوالیه میشن .حالا این آقای دکتر واضح توضیح بدن یک بار برا همیشه که چه کار فرهنگی یا هنری ادبی انجام دادن که سزاوار دریافت این نشان بودن .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی