نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
​  اقامتگاه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۳۰ هزار اقامتگاه جدید در کشور قطر برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ ساخته شده که به نوعی شبیه کانتینرهای حمل و نقل است و برای اقامت در آن‌ها باید حدوداً شبی ۲۰۰ پوند پرداخت کرد!

اقامت هواداران در مدت زمان برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر یکی از مسائل بزرگی است که بارها با انتقاد مواجه شده و مسئولان این کشور کوچک خاورمیانه‌ای به‌دلیل این که توانایی استقبال از میلیون‌ها هواداری که وارد کشورشان می‌شود را ندارند، برای رفع کمبودها کارهای عجیبی کرده‌اند.

نشریه «سان» خبر داد، یک دهکده برای هواداران جام‌جهانی ۲۰۲۲ ساخته شده که اتاق‌هایش شبیه کانتینرهای حمل و نقل است و تقریباً شبی ۲۰۰ پوند هم برای مردم هزینه دارد.

محل‌های اسکان

بزرگ‌ترین رویداد فوتبال جهان ماه آینده در قطر آغاز خواهد شد، اما هوادارانی که برای اقامت در دهکده جام‌جهانی راهی این کشور می‌شوند خودشان را مثل ماهی در تنگ خواهند دید! از مدت‌ها قبل هم یکی از مسائل اصلی هواداران انگلیس و دیگر کشورها همین محل اسکان‌شان در قطر بوده است.

طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، مقامات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرده‌اند حدود ۳۰ هزار اتاق به اقامتگاه‌ها اضافه شده که فقط در یک ماه برگزاری مسابقات در دسترس عموم خواهد بود. البته این اقامتگاه‌ها همه‌شان کانتینر نیستند و آپارتمان، ویلا، هتل کشتی تفریحی، هتل و دهکده‌ها هم شامل آن می‌شوند.

اقامتگاه کانتینرها

با این حال «بلومبرگ» فاش کرد که مردم اگر بتوانند ترجیح می‌دهند در میان آبی‌ها و روی کشتی اسکان پیدا کنند، نه در دهکده رسمی طرفداران و آن کانتینرهای عجیب! وب‌سایت رسمی قطر ۲۰۲۲ این اقامتگاه‌ها را اینگونه توصیف کرده: «کلبه‌های دهکده هواداران به نام زعفران، انتخابی از اتاق خواب‌های دو نفره یا سوئیت‌های دو نفره را ارائه می‌دهد. امکانات موجود در هر کابین شامل چای و قهوه‌ساز، دو بطری آب در روز، یخچال، ملحفه و حوله حمام است. امکانات موجود در دهکده هم شامل تعداد فروشگاه غذا است که طیف وسیعی از غذاها را شامل می‌شود.»

در ادامه این توضیحات آمده است: «اقامتگاه در فاصله کمی با باشگاه تیراندازی، میدان بین‌المللی و ورزشگاه لوسیل قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مهمانان فرصت می‌دهد تا مکان‌های گردشگری، سواحل قطر، دهکده فرهنگی، خلیج غربی، سوق واقف و مرکز دوحه را کشف کنند.»

اقامتگاه‌های جام‌جهانی 2022 قطر

شرایط سخت

هر فردی که به قطر می‌رود در صورتی که مایل به اقامت در این محل باشد باید برای هر شب اقامت ۱۸۳ پوند بدهد. با مرور تصاویر رایانه‌ای که برای تبلیغ اقامتگاه استفاده می‌شوند، اقامت سختی برای مهمانان پیش‌بینی می‌شود. عکس هوایی هم که نمای بهتری دارد بیانگر فضای تنگ این اقامتگاه است.

تصویری که ماه قبل ثبت شده به شکلی است که تصور می‌شود این اقامتگاه‌ها کانتینرهای حمل و نقل هستند. بلومبرگ در مقاله‌ای در این باره نوشته «اگر مایل هستید شانسی برای ماجراجویی داشته باشید به این اقامتگاه بروید» و در ادامه نسبت به اقامت در آن هشدار می‌دهد.

تصاویری از اقامتگاه‌های عجیب در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ هواداران مثل ماهی در تنگ!

تصاویری از اقامتگاه‌های عجیب در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ هواداران مثل ماهی در تنگ!

میزبانی قطر

کشور قطر در ماه آینده باید پذیرای حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازدیدکننده باشد و با ساخت این اقامتگاه حداقل ۳۰ هزار اتاق دیگر موجود است. یاسر الجمال مدیرکل کمیته عالی تحویل و میراث قطر می‌گوید: «تقاضای زیادی برای اقامت به خصوص در مرحله گروهی وجود دارد. ما در طول تورنمنت حدود ۲ میلیون شب اتاق فروخته‌ایم و خوشحالم اعلام کنم ۳۰ هزار اتاق دیگر به پلتفرم اضافه شده است. این معادل حدود یک میلیون شب اتاق برای بلیت‌های لحظه آخری خواهد بود.»

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از بیستم نوامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان ۱۴۰۱) با دیدار بین تیم‌های قطر میزبان مسابقات و اکوادور در ورزشگاه البیت آغاز خواهد شد. هجدهم دسامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱) هم دیدار فینال در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • .. IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    ماراببرید تو.....میخوابیم😅

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی