گراهام پاتر و اریک تن‌هاخ؛ چلسی - منچستریونایتد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چیزی که در دیدار چلسی و منچستریونایتد به وضوح می‌شد فهمید، تصمیمات بی‌رحمانه گراهام پاتر و اریک تن‌هاخ بود.

روند حساس‌ترین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس به شکلی پیش می‌رفت که همه حدس می‌زدند این بازی هم مثل ۴ بازی قبلی مساوی شود، اما نه به این شکل! خطای عجیبی که اسکات مک‌تامینی روی آرماندو بورخا انجام داد نزدیک بود این بازی را به سود آبی‌های لندن خاتمه دهد، ولی گل دراماتیک کاسمیرو با ضربه سر در ثانیه‌های پایانی منچستریونایتد را از شکست فراری داد. نخستین گل هافبک برزیلی برای شیاطین‌سرخ هم خاطره‌انگیز شد.

نکاتی از این دیدار پرهیجان در لیگ برتر انگلیس به جای مانده که مرور خواهیم کرد.

تن‌هاخ بی‌رحم

اریک تن‌هاخ با انتخاب‌هایش نشان داده سرمربی بی‌رحمی است. ابتدا با کریستیانو رونالدو سرشاخ شد و این فوق‌ستاره را از تاکتیک‌هایش خارج کرد. سپس در واکنش به ترک نیمکت قبل از پایان بازی در دیدار مقابل تاتنهام، این بازیکن را از لیست تیم کنار گذاشت. حالا شایعه‌هایی مبنی بر جدایی رونالدو در ژانویه به گوش می‌رسد.

اما این بی‌رحمی فقط مختص بزرگ‌ترین ستاره تیم نبوده و دیگر بازیکن‌ها هم نباید از ثابت بودن، مطمئن باشند. فِرِد در دیدار مقابل تاتنهام گل زیبایی زد، اما مقابل چلسی نیمکت‌نشین شد تا کریستین اریکسن در ترکیب جایش را بگیرد. نکته جالب این که وقتی تن‌هاخ به این نتیجه رسید که به خونسردی و کنترل بیشتری در بازی نیاز دارد، دقیقه ۵۲ به جای جیدن سانچو هافبک برزیلی را به میدان فرستاد و به نوعی تغییر تاکتیک داد.

نکاتی از نبرد سرخابی‌ها/ سرمربیان بی‌رحم و نبردی پایاپای

شهامت پاتر

گراهام پاتر سرمربی جدید چلسی هم با تصمیمات مهمی که گرفته تیمش را به اینجا رسانده که ثبات دارد. به نظر می‌رسد پاتر هم از ناراحت کردن بازیکنانش مثل تن‌هاخ ترسی ندارد و اگر تصور کند جایی اشتباه تصمیم گرفته، خیلی زود آن را رفع خواهد کرد. در دقیقه ۳۶ مارک کوکوریا از زمین بازی بیرون رفت تا متئو کواچیچ جایگزینش شود. همه از تغییر زودهنگام در ترکیب چلسی متعجب شدند. اگرچه این تصمیم روند حرکتی چلسی را بهبود بخشید. پاتر هم دوباره نشان داد اگر جایی تیمش درست کار نکند، اصلاً از اصلاح آن هراسی نخواهد داشت.

نکاتی از نبرد سرخابی‌ها/ سرمربیان بی‌رحم و نبردی پایاپای

مصدومیت تلخ

این روزها ستاره‌های فوتبال بیشتر به فکر سلامتی‌شان هستند، چرا که کمتر از یک ماه دیگر جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز خواهد شد. تصویر بازیکنان اشک‌ریزان را در ماه آتی بیش از پیش خواهیم دید، چرا که هرکسی مصدوم شود احتمالاً به قطر سفر نخواهد کرد. رافائل واران وقتی مصدوم شد خیلی زود متوجه شد که مصدومیتش طولانی‌مدت خواهد بود. او با اعصاب خراب و اشک از زمین بیرون رفت. آیا تیم ملی فرانسه مدافع کلیدی‌اش را برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ از دست داده است؟ از واکنش واران که اینطور به نظر می‌رسد.

نکاتی از نبرد سرخابی‌ها/ سرمربیان بی‌رحم و نبردی پایاپای

بازی پایاپای

در بازی قبلی بین چلسی و منچستریونایتد، توماس توخل و رالف رانگنیک روی نیمکت دو تیم بودند و مساوی شد. در بازی‌های قبل هم وضعیت به همین شکل بود. این مرتبه هم در استمفوردبریج دو تیم از پس هم برنیامدند. به نظر می‌آید نبرد چلسی – منچستریونایتد طلسم شده و زور دو تیم هم به یکدیگر نمی‌چربد. حتی آمار بازی هم نشان می‌دهد که چقدر دو تیم نبردی پایاپای را در استمفوردبریج سپری کردند. البته فراموش نکنید بعد از ۳ بازی، سرانجام دروازه چلسی باز شد. در واقع نزدیک به ۴ بازی کامل تیم پاتر گل نخورد و این اتفاق خوبی برای آن‌هاست، حتی اگر برد ارزشمند مقابل شیاطین‌سرخ را از دست داده باشند. شکست‌ناپذیری پاتر هم روی نیمکت چلسی به ۸ بازی رسید.

نکاتی از نبرد سرخابی‌ها/ سرمربیان بی‌رحم و نبردی پایاپای


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی