نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
شب اول هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا/ بازگشت تیم‌های سرزمین چکمه؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در شروع هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا، در حالی که منچسترسیتی مقابل دورتموند به فکر حفظ صدر است، تیم‌های میلان و یوونتوس فکر بازگشت و جلوگیری از حذف در مرحله گروهی هستند.

امشب هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد و در ۴ گروه تقریباً سرنوشت تیم‌ها مشخص می‌شود. میلان در دیداری حساس مهمان دیناموزاگرب خواهد بود، دورتموند مقابل منچسترسیتی قرار می‌گیرد و سرنوشت یوونتوس شاید در لیسبون و دیدار مقابل بنفیکا عوض شود.

گروه E؛ بازگشت و انتقام روسونری

علت شرایط پیچیده این گروه ۲ اتفاق است؛ یکی شکست هفته نخست چلسی مقابل دیناموزاگرب و دومی دبل شدن میلان مقابل آبی‌های لندن. در واقع چلسی توانست از شرایط بد بیرون بیاید ولی صعودش حتمی نیست، اما میلان اوضاع دشوارتری دارد. چلسی در اتریش به مصاف ردبول سالزبورگ خواهد رفت که کسی تصور نمی‌کرد شانس صعود داشته باشد. در بازی رفت هم در لندن مقابل این حریف متوقف شدند. تیم گراهام پاتر در ۸ بازی شکست نخورده و می‌خواهد به روزهای خوبش ادامه بدهد. نکته عجیب این که چلسی در ۵ بازی مقابل رقبای اتریشی فقط یک برد داشته، به ۳ تساوی رسیده و یک بازی را هم باخته.

اما میلان در زاگرب به مصاف دینامویی خواهد رفت که در خانه‌اش چلسی را غافلگیر کرد، در نتیجه نبرد خطرناکی پیش‌روی روسونری خواهد بود. میلان ۴ امتیاز بیشتر ندارد و نیم‌نگاهی هم به نتیجه بازی سالزبورگ خواهد داشت. میلان با ۴ برد متوالی در سری A روزهای خوبی را سپری می‌کند، ولی با شکست در دیدارهای رفت و برگشت مقابل چلسی کارش پیچیده شده. روسونری مقابل دینامو ۳ مرتبه قرار گرفته که هر ۳ بازی را برده. در مجموع ۶ برد و یک شکست در ۷ بازی مقابل تیم‌های کروات برای‌شان ثبت شده. پرافتخارترین تیم کرواسی هم در ۲۸ دیدار مقابل ایتالیایی‌ها ۵ برد داشته، ۷ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۶ بازی را باخته.

گروه F؛ شریک رئال‌مادرید

رئالی‌ها خیلی زود با ۳ برد متوالی در این گروه خودشان را از رقبا دور کردند، ولی با تساوی مقابل شاختاردونتسک در دیدار گذشته، صدرنشینی‌شان مسجل نشد. البته بعید است لایپزیش ۶ امتیازی یا شاختار ۵ امتیازی بتوانند جای رئال را بگیرند. کهکشانی‌ها که در لالیگا هم صدرنشین هستند و اخیراً ال‌کلاسیکو را هم برده‌اند، امشب در آلمان مقابل لایپزیش قرار می‌گیرند و با یک تساوی هم صعودشان به‌عنوان صدرنشین قطعی می‌شود. لایپزیش بعد از شروع بد در بوندس‌لیگا در یک ماه اخیر شکست نخورده. این دو تیم در همین فصل برای نخستین مرتبه مقابل هم قرار گرفتند، اما لایپزش در مجموع مقابل تیم‌های اسپانیایی ۲ برد، یک تساوی و یک شکست در ۴ بازی داشته. رئال‌مادرید هم که سابقه طولانی مقابل آلمانی‌ها دارد در ۷۱ بازی ۳۵ برد، ۱۳ تساوی و ۲۳ شکست در کارنامه‌اش ثبت شده.

در دیگر دیدار این گروه سلتیک میزبان شاختار خواهد بود. تیم اسکاتلندی امیدی برای صعود ندارد، اما شاختار امیدوار است که لایپزیش از رئال ببازد و بتوانند به رده دوم برسند. هفته آخر هم نبرد حساسی با همین تیم آلمانی خواهند داشت. در ۵ بازی قبلی بین این دو تیم هرکدام ۲ برد داشته‌اند و یک بازی هم مساوی شده. سلتیک در ۱۱ دیدار مقابل اوکراینی‌ها ۳ برد، ۴ تساوی و ۴ شکست داشته. شاختار هم فقط مقابل سلتیک از بین تیم‌های اوکراینی بازی کرده است.

گروه G؛ فینال گـروه

دیدار رفت منچسترسیتی و دورتموند که خیلی هیجان‌انگیز بود و انتظار می‌رود در زیگنال‌ایدوناپارک هم جذاب باشد. دیدار رفت را سیتی با گل ارلینگ هالند به تیم سابقش ۲-۱ برد و حالا دورتموند فرصت دارد پیروز شود و صدر را از رقیب انگلیسی و آماده‌اش بگیرد. سیتی که به جز بازی با لیورپول این فصل کم‌نقص بازی کرده، حتی با یک تساوی هم قطعاً صدرنشین خواهد بود. سیتی مقابل تیم‌های آلمانی ۳۰ مرتبه قرار گرفته که ۱۹ برد، ۳ تساوی و ۸ کشتس حاصل کارش بوده. زنبورها مقابل تیم‌های انگلیسی در ۳۲ بازی ۱۱ برد، ۵ تساوی و ۱۶ شکست داشته‌اند. دورتموند فقط یک برد مقابل سیتی داشته، یک مرتبه به تساوی رسیده و ۳ بازی آخرش مقابل این حریف را باخته است. حالا با طلسم‌شکنی در فینال گروه به فکر صدرنشینی هستند.

انتظارها از سویا خیلی بیشتر بود، اما با جولن لوپتگی شرایط بدی پیدا کردند و این سرمربی اخراج شد تا خورخه سمپائولی جایش را بگیرد. حالا برای رسیدن به لیگ اروپا، جایی که همیشه دوست داشته‌اند در آن بازی کنند، به میدان خواهند رفت. مقابل کپنهاگن در بازی رفت بدون‌گل متوقف شدند و حتی تساوی باگل هم کارشان را دشوار خواهد کرد. این دیدار برای دو تیم حساس خواهد بود و ادامه حیات‌شان در مسابقات اروپایی را تعیین خواهد کرد.

گروه H؛ شب سرنوشت در لیسبون

یوونتوس سورپرایز این گروه بوده، چرا که دیگر انتظار نمی‌رفت بعد از شکست مقابل پاری‌سن‌ژرمن و بنفیکا، به مکابی هم ببازند! حالا کار به جایی رسیده که برای صعود باید دو تیم بزرگ فرانسوی و پرتغالی را ببرد. یووه که با ۲ برد متوالی در سری A کمی به شرایطش سر و سامان داده، حالا به مصاف بنفیکا خواهد رفت و با تساوی هم حذف خواهد شد. اگرچه امید بانوی پیر خیلی کم است، ولی غیرممکن نیست. عجیب است که بدانید یووه هیچ‌وقت بنفیکا را نبرده و در ۵ بازی مقابل این حریف یک تساوی و ۴ شکست داشته. بنفیکا مقابل تیم‌های ایتالیایی در ۳۲ بازی ۱۰ برد، ۵ تساوی و ۱۴ شکست داشته. جالب این که تقریباً نیمی از بردهای‌شان مقابل یووه بوده. اما یوونتوس مقابل پرتغالی‌ها در ۲۰ بازی به ۱۱ برد رسیده، ۳ مرتبه مساوی کرده و ۶ بازی را باخته.

پاری‌سن‌ژرمن در دیگر دیدار این گروه به مصاف مکابی خواهد رفت. پی‌اس‌جی هم امیدوار است که بنفیکا مقابل یووه متوقف شود و صدر را به تنهایی بگیرد. پی‌اس‌جی در هردو بازی رفت و برگشت مقابل بنفیکا متوقف شد که نتیجه‌ای غیرمنتظره بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی