نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
پرسپولیس باید ۲۰ دقیقه اول به مس کرمان گل بزند/ نیمه دوم به قول ما فوتبالی ها دروازه ها کوچک تر می شود!/ این بار شانس بیشتری در جام جهانی داریم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی ایران گفت: دانیال اسماعیلی فر در ۱۰ بازی توانسته است ۴ پاس گل بدهد و در این زمینه فوق العاده عمل کرده است.

پرسپولیس صدرنشین لیگ در هفته یازدهم لیگ برتر باید در استادیوم آزادی به مصاف تیم مس کرمان برود. این دیدار درحالی برگزار می شود که پس از آن مسابقات لیگ برتر تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تعطیل خواهد شد.

مرتضی کرمانی مقدم ستاره اسبق پرسپولیس در خصوص این بازی گفت: مس کرمان تیمی است که شاید در نگاه اول خیلی مشکل ساز نباشد اما مطمئن باشید اگر پرسپولیس نتواند گل زودهنگام به این تیم بزند دچار دردسر خواهد شد. به نظر من پرسپولیس باید در ۲۰ دقیقه اول به مس کرمان گل بزند تا دچار مشکل نشود. به قول ما فوتبالی ها نیمه دوم دروازه تیم ها کوچک تر و گل زدن به حریفان سخت تر می شود به ویژه آن که اغلب تیم ها برابر پرسپولیس بسته بازی می کنند و اول سعی می کنند به هر شکل ممکن گل نخورند.

وی ادامه داد: زمان ما خوب به یاد می آورم که علی آقا پروین همیشه می گفت همان ۱۵ یا ۲۰ دقیقه اول به تیم های حریف گل بزنید تا شیر نشوند! ما هم از همان توپ اول می ریختیم روی دروازه حریفان و تلاش می کردیم زودتر گل بزنیم و با خیالی آسوده تر بازی را ادامه دهیم. به همین خاطر شاید پرسپولیس دهه ۶۰ هنوز هم از دید خیلی ها بهترین پرسپولیس بوده است. وقتی ما زود گل می زدیم حریف هم برای جبران جلو می آمد و همین کمک می کرد ما گل های بعدی را هم راحت تر بزنیم. این یک تاکتیک ساده اما همیشه مثمر ثمر بود که باعث می شد جلوی تیم های مقابل هم از لحاظ روحی و هم نتیجه همواره جلو باشیم.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: به نظر من مس کرمان برای کسب حداقل امتیاز به تهران آمده و قطعا مقابل پرسپولیس باز بازی نخواهد کرد. بر همین اساس باید زود به گل برسیم و اگر ۲۰ دقیقه اول به این تیم گل بزنیم حتی می توانیم امیدوار باشیم مقابل این تیم خوب و قابل احترام به برتری پرگلی هم برسیم. کلید این بازی درواقع زود گل زدن است. البته پرسپولیس مهره های خوبی در خط میانی و حمله دارد که می توانند این هدف را نشانه بروند. البته مدتی است به نظر می رسد هافبک های تهاجمی پرسپولیس چندان سرحال نیستند و این باید در بازی با مس کرمان تغییر پیدا کنند.

کرمانی مقدم تصریح کرد: مهدی ترابی یکی از بازیکنان تأثیرگذار پرسپولیس در دو، سه سال اخیر بوده است. هافبکی که بیشترین پاس گل ها را می داد و گل های حساسی هم می زد اما در فصل جاری خیلی با آن مهدی ترابی فاصله دارد. یحیی گل محمدی هم اعتقاد زیادی به او دارد و همواره از این بازیکن در ترکیب اصلی استفاده می کند در حالی که امید عالیشاه و وحید امیری هم می توانند به عنوان هافبک چپ بازی کنند. شاید لازم باشد مهدی ترابی حداقل در این بازی نیمکت نشین شود شاید به خودش بیاید.

وی به تعریف از دانیال اسماعیلی فر و یورگن لوکادیا پرداخت و گفت: دانیال اسماعیلی فر در ۱۰ بازی توانسته است ۴ پاس گل بدهد و در این زمینه فوق العاده عمل کرده است. لوکادیا هم مهاجمی است که از هیچ همه چیز می سازد و گل های حساس و مهمی برای پرسپولیس زده است. این دو ستاره های تهاجمی پرسپولیس بوده اند اما این کافی نیست. تیمی مثل پرسپولیس باید بیشتر از این گل بزند و این هدف مستلزم تلاش بیشتر هافبک های این تیم در فاز تهاجمی است.

پرسپولیس باید ۲۰ دقیقه اول به مس کرمان گل بزند/ نیمه دوم به قول ما فوتبالی ها دروازه ها کوچک تر می شود!/ این بار شانس بیشتری در جام جهانی داریم

کرمانی مقدم از خط دفاع تیم پرسپولیس هم چنین تعریف کرد: علیرضا بیرانوند که در حال حاضر بهترین دروازه بان ایران و حتی آسیاست. او خیلی با تجربه است و در همین بازی با ملوان انزلی هم دیدید که چگونه با حرفه ای گری اجازه نداد مهاجم حریف از او پنالتی بگیرد. او با بازگشت به پرسپولیس خیلی به تیم کمک کرده و در حد یک ستاره ظاهر شده است. زوج مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی گولسیانی هم عملکرد فوق العاده ای داشته و توانسته اند به رغم تازه وارد بودن بسیار هماهنگ کار کرده و کمک کرده اند دروازه پرسپولیس بسه بماند. البته کم گل خوردن پرسپولیس به دوندگی هافبک ها و مهاجمان به ویژه کمال کامیابی نیا هم برمی گردد که از سبک بازی اش من یکی خوشم می آید چون سرش را جلوی توپ می گذارد. او دوباره به اوج برگشته و این روزها خیلی خوب و مفید برای تیم پرسپولیس بازی می کند.

وی در خصوص تعطیلی لیگ هم خاطرنشان کرد: شکی وجود ندارد تعطیلی لیگ اصلا به سود باشگاه ها نیست. من دقیق نمی دانم تیم ملی دو بازی یا یک بازی دوستانه مقابل تیم های نیکاراگوئه یا تونس قرار است پیش از جام جهانی انجام دهد اما اگر بازیکنان داخلی در کورس و شرایط مسابقه بودند به سود تیم کشورمان بود. در دنیای فوتبال هم عرف این است که باشگاه ها در فیفادی بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی می گذارند و به طور مثال لژیونرهای خودمان هم غیر از فیفادی در اختیار تیم ملی نسیتند. این تعطیلی لیگ به ضرر تیم هایی مثل پرسپولیس است که شرایط خوبی دارند و به صدر جدول رسیده اند. امیدوارم یحیی گل محمدی بتواند در این شرایط تیمش و بازیکنانش را برای ادامه لیگ آماده نگه دارد اما واقعا سخت است بیش از دو ماه بازی نکنید و آماده باشید.

ملی پوش اسبق کشورمان در خصوص وضعیت تیم ملی و مصدومیت سردارآزمون گفت: آسیب دیدگی سردار آزمون اصلا خبرخوبی برای فوتبال ایران نبود. او یک مهاجم بزرگ و درعین حال بازیکنی محبوب است که تیم ملی خیلی به وجودش نیاز دارد. سردارآزمون و مهدی طارمی خطرناک ترین زوج خط حمله آسیا را تشکیل داده اند و می توانند دروازه هر حریفی را باز کنند. البته شنیدم پزشکان تیم بایرلورکوزن و تیم ملی در تلاش هستند سردارآزمون را برسانند. هر چند ما مهره هایی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، علی قلی زاده و ... را هم داریم که می توانند در جام جهانی سرنوشت ساز باشند.

مرتضی کرمانی مقدم در پایان افزود: نکته ای که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد برگزاری مسابقات در قطر باشد. قطر کشور همسایه ماست و بازی های جام جهانی در این کشور به سود تیم ملی ایران است. من خودم سابقه بازی در باشگاه های قطر و بازی با تیم ملی در این کشور را دارم. ما معمولا در این کشور بازی های بهتری انجام می دهیم و تماشاگر هم بیشتر از حریفان داریم. به شخصه این اتفاق را به فال نیک گرفته و تصور می کنم این بار شانس بیشتری برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی خواهیم داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضایاک اصلی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    چشم الان به داور می گم بیست دقیقه اول برای لنگ پنالتی بگیره البته بشرطیکه ترابی نزنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی