نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
همه بلد شده‌اند ساپینتو را عصبانی کنند/ استقلال مراقب گربه سیاهش باشد/ حریفان استقلال ضعف خود را با دفاع اتوبوسی پوشش می‌دهند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: استقلال دوباره به گربه سیاه خودش رسید چون ساکت الهامی در این سال‌ها همواره تیم‌هایش را طوری روبروی استقلال به میدان فرستاده که از این تیم امتیاز بگیرند.

علی چینی، بازیکن و مربی اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره بازی استقلال مقابل تیم هوادار اظهار داشت: تیم هوادار یک تیم قابل احترام است. این تیم با اینکه بازی خوبی به نمایش می‌گذارد اما در جدول جایگاه خوبی ندارد بنابراین نباید این تیم را دست کم گرفت، چرا که ممکن است این تیم شگفتی‌ساز شود و بیاید یقه استقلال را بگیرد.

وی افزود: با اینکه این تیم به لحاظ نفری شرایط نسبتا متوسطی دارد و در جدول در رده‌های پایین قرار گرفته اما ساکت الهامی سرمربی هوادار در این سالها به نوعی تبدیل به گربه سیاه استقلال شده و قطعاً در این بازی هم به دنبال امتیازگیری از استقلال است.

مربی اسبق استقلال افزود: هوادار به احتمال زیاد می‌آید تا با یک کار دفاعی و بازی بسته حداقل امتیاز را داشته باشد و البته نیم نگاهی هم به ضدحملات خواهد داشت. برای استقلال برد یک بر صفر یا چهار بر صفر فرقی نمی‌کند چون هر دو سه امتیاز دارد. بنابراین باید باهوش عمل کند. گرچه آوراژ گل خوب است اما مهم برنده شدن است.

چینی خاطرنشان کرد: قطعاً ساپینتو که در هفته‌های اخیر مقابل تیم‌هایی با لاک بسته دفاعی بازی کرده باید روش باز کردن لاک دفاعی حریفان را به شاگردانش آموخته باشد. تنها راه رسیدن به دروازه این تیم‌ها دور کردن بازیکنان نشان از محوطه جریمه است.

بازیکن اسبق استقلال درباره بازگشت ساپینتوبه محوطه فنی نیمکت استقلال بعد از سه بازی دوری گفت: قطعا حضور سرمربی کنار تیم اهمیت زیادی دارد. بودن مربی با سرمربی بسیار متفاوت است. سرمربی می‌تواند هوشیاری و انگیزه بیشتری به تیمش بدهد، ضمن اینکه به سرعت و در لحظه نظراتش را به بازیکنان منتقل می‌کند اما ساپینتو باید مراقب باشد.

همه بلد شده‌اند ساپینتو را عصبانی کنند/ استقلال مراقب گربه سیاهش باشد/ حریفان استقلال ضعف خود را با دفاع اتوبوسی پوشش می دهند

چینی تاکید کرد: با توجه به اتفاقات ۱۰ هفته گذشته حالا بازیکنان و داوران فهمیده اند که ساپینتو خیلی زود از کوره در می‌رود بنابراین وظیفه خسرو حیدری و بیژن طاهری است که او را هوشیار نگه دارند تا آتو دست حریف و داور ندهد. ساپینتو با تمرکز لازم حتما می‌تواند تیمش را هدایت کند و می‌تواند هیجانش را هم بروز بدهد اما نباید عصبانی شود و یا تحت تاثیر داور قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه یکسری از داوران، عاشق کارت دادن هستند تا بگویند که ما برایمان فرقی نمی‌کند به چه کسی کارت می‌دهیم. بنابراین باید حواسش کاملا جمع باشد. در فوتبال اروپا هم بارها دیده ایم مربی‌هایی مثل سیمئونه و یا گواردیولا که لب خط از کوره درمی‌روند اما هرگز رو به داور و یا نیمکت حریف اقدامی‌انجام نمی‌دهند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره صحبتهای ساپینتو در نشست خبری که گفته سبک دفاع بسته و اتوبوسی به فوتبال ایران ضربه می‌زند گفت: با او موافقم! شما دیدید به تازگی لایپزیش توانست رئال مادرید را شکست بدهد. این نشان می‌دهد فوتبال باید رو به جلو باشد نه دفاعی. متاسفانه برخی مربیان می‌خواهند ضعف تاکتیکی شان در مواجهه با استقلال را با فوتبال بسته و تدافعی پوشش بدهند. آقای مربی که روی صندلی می‌نشینی و پاهایت را باز میکنی و دست به سینه از گرفتن یک امتیاز مقابل استقلال به خودت می‌بالی، اوج افتخار شما با تیمت قرار گرفتن در رده‌های هشتم و نهم جدول مسابقات است. فوتبال دفاعی، بسته و اتوبوسی، افتخار ندارد. تو نه با تیمت قهرمانی می‌شوی و نه سهمیه میگیری.

همه بلد شده‌اند ساپینتو را عصبانی کنند/ استقلال مراقب گربه سیاهش باشد/ حریفان استقلال ضعف خود را با دفاع اتوبوسی پوشش می دهند

وی ادامه داد: البته باعث تأسف بیشتر این است که این آقایان هر سال هم تیم می‌گیرند، چون دلال‌های خوبی دارند .ولی همین افراد هستند که در طول فصل باعث پایین رفتن سطح کیفی مسابقات میشوند تا یک باشگاه بزرگ را مثلاً در رده‌های هشتم، نهم و دهم جدول حفظ کنند.

چینی یادآور شد: لیگ برتر جای تیم‌هایی مثل مس رفسنجان، نساجی مازندران یا ملوان بندر انزلی است که می‌آیند و مقابل تیم‌های بالا و پایین جدول فوتبال بازی می‌کنند. فوتبال پر از کارهای تاکتیکی، رد و بدل شدن توپ و رفت و برگشتهاست. ایستادن درون ۱۸ قدم و زیر توپ زدن که فوتبال نیست، ضد فوتبالی است که مربوط می‌شود به عهد تیرکمان شاه! آن دورانی که اکبر میثاقیان با همین روش تیم‌هایش را به میدان می‌فرستاد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • احمدرضا DE ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    تاسف می خورم برای کسی که به شما مدرک مربیگری داده؟؟؟ انتخاب سیستم بازی هر تیمی به هیچکس ربطی ندارد،هیچ اشکالی ندارد تیمی با سیستم دفاعی بازی کند،اقای چینی،شما بارها در کادر فنی نفت تهران ،استقلال و بقیه تیمها دستیار منصوریان بودید و سیستم اتوبوسی بازی کردید و بارها با همین سیستم تیمها را بردید ،هیچ اشکالی هم ندارد،منصوریان با این سیستم راحتتر دستورات تاکتیکی ش را پیش می برد،لطفا چیپ حرف نزنید
  • پوارو IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    این شرک‌ رو از کجا پیدا کردین ؟ آدم‌حسابی قحطی شده ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی