نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
اتفاقی عجیب بعد از پرونده جنجالی تبانی در فوتبال ایران/ در ۳۰ سالگی فوتبالم به این شکل پایان یافته است
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به برخی بازیکنان متهم شده در پرونده تبانی فوتبال ایران اعلام شده که بعد از پرداخت مبلغی قادر خواهند بود، بار دیگر به فوتبال بازگردند.

یکی از تکان‌دهنده‌ترین اخبار مربوط به حواشی فوتبال ایران دو سال پیش و در لیگ دسته دوم بود؛ پرونده‌ای که پای باشگاه‌های شهید قندی یزد، سردار بوکان، شاهین بندرعامری و شهرداری ماهشهر در میان بود و در نهایت با کسر امتیاز، سقوط به دسته پایین‌تر و همچنین محرومیت‌هایی برای برخی بازیکنان همراه شد.

این پرونده پر سر و صدا اکنون بعد از نزدیک به دو سال بار دیگر خبرساز شده است و گفته می‌شود برخی بازیکنان با پشت سرگذاشتن بخشی از محرومیت‌ها و مراجعه به کمیته انضباطی، با پرداخت مبالغی توانسته‌اند حکم تبرئه و یا بخشودگی بخشی از محرومیت خود را دریافت کرده و بار دیگر کار خود را دنبال کنند.

در این پرونده تاریخی کمیته انضباطی و در ادامه استیناف فدراسیون فوتبال ایران محرومیت‌هایی برای بازیکنانی همچون سروش سعیدی، بهنام رسولی نیا، امید سلطانی، مصطفی نوربخش، مهران مرادعلی، رسول طهماسبی، علی عزیزی و ... از ۳ تا ۵ سال همراه شد.

در این ارتباط اکنون با گذشت نزدیک به یک سال و نیم از این ماجرا و پشت سر گذاشتن بخشی از محرومیت‌های صورت گرفته، برخی از این بازیکنان با حضور و پیگیری پرونده مربوطه و پرداخت مبالغی، توانسته‌اند رای مربوط به تبرئه خود را دریافت کنند و بار دیگر به فوتبال بازگردند.

مهران مرادعلی بازیکن تیم سردار بوکان که در هفته پایانی لیگ شکست عجیبی را مقابل شهید قندی یزد متحمل شدند و با رای کمیته انضباطی به محرومیت ۲ ساله و پرداخت ۵۰ میلیون جریمه محکوم شده، اکنون بعد از گذشت یک سال از این رای، با پرداخت مبلغ جریمه به فوتبال بازگشته و کار را در تیم لیگ دسته سومی استارت زده است.

سروش سعیدی بازیکن اسبق فولاد خوزستان که او نیز در این پرونده با محرومیت سنگین مادام العمر محکوم شده، با اشاره به حکم در نظر گرفته شده اینطور می‌گوید: برخی از بازیکنان توانسته‌اند با پرداخت مبلغ جریمه به فوتبال بازگردند. این در حالیست که حتی باشگاه قشقایی که مبلغی را از آنها در دوره حضورم در این تیم طلبکار بودم، علیرغم واگذاری به تیم دیگر، بدهی تمامی بازیکنان خود را پرداخت کرده اما به من مبلغی نداده است. آنها با فدراسیون رایزنی کرده‌اند تا به واسطه محرومیتم طلبم به من پرداخت نشود و واقعا زندگی‌ام دچار مشکل بزرگی شده است.

بازیکن سابق سردار بوکان که با این محرومیت سنگین مواجه شده اینطور ادامه می‌دهد: هیچ مدرک مستندی در این زمینه وجود نداشته اما فقط به خاطر اینکه سابقه لیگ برتری داشته‌ام و می‌خواستند مثلا بگویند پای مبارزه با تبانی هستند و از اسامی درشت‌تر استفاده کردند. من هیچ اقدامی نکردم و واقعا تمام زندگی من دچار آسیب شده‌ است و در ۳۰ سالگی فوتبالم به این شکل پایان یافته است. این در حالی است که اکنون دیگر بازیکنان با کاهش محرومیت و پرداخت مبلغی توانسته‌اند به فوتبال بازگردند و این چندگانگی در صدور آرا عجیب است.

سعیدی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به واگذاری باشگاه سابق خود می‌گوید: قشقایی قبل از واگذاری باید بدهی‌هایش را پرداخت می‌کرد و در شرایطی که من حکم قطعی در خصوص مطالباتم را داشتم، فدراسیون به سادگی از آن گذشت و این باشگاه پولم را نداده است. چون الان به ناحق محروم شده‌ام، باید طلبم از دوران حضور در این باشگاه هم به من پرداخت نشود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی