نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
مارک کلاتنبرگ
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مارک کلاتنبرگ پنج بازیکن آزاردهنده‌ای که در طول دوران حرفه‌ای خود به عنوان داور با آنها مواجه شده بود را لیست کرد که خواندنش خالی از لطف نیست.

کلاتنبرگ که به عنوان یکی از بهترین داوران اروپایی در نسل خود شناخته می‌شود، هدایت مسابقات قهرمانی اروپا، لیگ قهرمانان اروپا و فینال جام حذفی ۲۰۱۶ را بر عهده داشت. اما حرفه او بدون چالش نبود و تعدادی از بازیکنان قضاوت او را در موارد متعدد آزمایش کرده و صبر او را لبریز کردند. از کلاتنبرگ خواسته شد تا پنج بازیکن آزاردهنده‌ای را که در این سالها با آنها به مشکل خورده، انتخاب کند.

کریگ بلیمی

اولین بازیکن این لیست «کریگ بلیمی»، مهاجم سابق نیوکاسل یونایتد، منچسترسیتی و لیورپول بود. کلاتنبرگ به نشریه «دیلی‌میل» گفت: «زمانی که او در تونل اتحاد به من ضربه زد، می‌دانستم که رابطه من با او در زمین ناخوشایند بوده است.» کلاتنبرگ یک حادثه در سال ۲۰۰۹ را به یاد آورد که بلیمی را ناعادلانه به دلیل شیرجه اخراج کرد، اما اعتراف می‌کند که این اتفاق ناخواسته رخ داده.

«اما بلیمی واقعا برای داورها کابوس بود و اکثر ما هم همین احساس را داشتیم. او سر تو غر می‌زند، دستهایش را بالا و پایین می‌کند و حرفهایش هم بی‌ادبانه است.»

روی کین

بازیکن بعدی که کلاتنبرگ انتخاب کرد «روی کین» بود، و اذعان داشت که او در خارج از زمین مقایسه کاملاً متفاوت با داخل زمین است. کلاتنبرگ گفت: «باید با این شروع کنم که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ با «روی» برای ITV کار کردم و واقعاً همنشینی با او لذت‌بخش است، و همین موضوع نشان می‌دهد بازیکنان می‌توانند خارج از زمین بسیار متفاوت باشند.»

با این حال، او اذعان کرد که کین می‌تواند برای داور گردن‌کلفتی کند و اضافه کرد: «نمی‌توانید به روی اعتماد کنید. هرگز متوجه نمی‌شوید که او می‌خواهد کار بدی انجام بدهد یا نه، مانند تکل روی آلف اینگه هالند. واقعا مایه شرمساری بود. او مرد سرسختی است و وقتی منیت را قاطی بازی‌اش می‌کند دعوا درست می‌کند و برای داور مشکل‌ساز می‌شود، مثل اتفاقی که بین او و پاتریک ویرا افتاد.»

پنج بازیکنی که داور معروف را به شدت آزار دادند/ قلدرهای مستطیل سبز!

ینس لمن

دروازه‌بان سابق آرسنال به دلیل هیاهوهای مداوم و حرکات جنجال‌برانگیزش نفر بعدی این لیست بود. کلاتنبرگ ادامه داد: «او خیلی تحریک‌پذیر بود و اصلاً آرام نمی‌شد، یکی از آن آدم‌های غرغرویی بود که درباره همه کس و همه چیز شکایت می‌کرد. اگر توپ گرد بود، او ناله می‌کرد. اگر توپ سفید بود، او غر می‌زد. فقط دلت می‌خواهد به او بگویی بس کن دیگر! اما لمن حقه‌بازی‌های کوچکی انجام می‌داد، کارهای کوچکی که قضاوت را سخت می‌کرد و من اصلاً از داوری او لذت نمی‌بردم. او دمدمی مزاج بود و با شیطنت‌هایش نمی‌شد کنار آمد.»

په‌په

انتخاب بعدی کلاتنبرگ مربوط به زمان داوری او در لیگ قهرمانان اروپا بود که په‌په، مدافع پرتغالی، به خاطر بازی‌های مضحک درون زمین بدنام شده بود. در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۶، په‌په سعی کرد باعث اخراج بازیکن اتلتیکو مادرید شود، اما کلاتنبرگ متوجه موضوع شده بود. کلاتنبرگ گفت: «او هم یکی دیگر از بازیکنانی بود که نمی‌توانستید بهش اعتماد کنید. یک بازی می‌تواند آرام و بی‌دردسر طی شود اما او به یکباره کاری حیله‌گرانه انجام می‌دهد. به عنوان یک داور همیشه باید حواست به رفتارهای او باشد.»

جان اوبی‌میکل

کلاتنبرگ با بازگشت به لیگ برتر، «میکل» هافبک سابق چلسی را برای تکمیل لیست خود انتخاب کرد. کلاتنبرگ در توضیح تصمیم خود گفت: «من میکل را به دلیل اتفاقی که در جریان بازی چلسی و منچستریونایتد در سال ۲۰۱۲ رخ داد، انتخاب کردم که او من را به اظهار نظر نژادپرستانه متهم کرد که درست نبود و بعداً توسط اتحادیه فوتبال انگلیس تبرئه شدم. او هرگز به خاطر این اتهام عذرخواهی نکرد و این موضوع واقعا ناامیدکننده است زیرا ممکن بود زندگی من خراب شود. بعد از آن اتفاق مدتی علاقه‌ام به داوری را از دست دادم، اما نتوانستم این شغل را رها کنم زیرا باید از خانواده‌ام حمایت می‌کردم و شغل دیگری نداشتم. همه اینها احساس بدی برای من به جا گذاشت که هنوز هم در من باقی مانده است. میکل آن ادعا را فقط از هم‌تیمی خود «رامیرس» که انگلیسی صحبت نمی‌کرد شنیده بود. سایر بازیکنان چلسی از من عذرخواهی کردند اما میکل هیچوقت چنین کاری نکرد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی