مهدی طارمی جلوی انگلیس گل می‌زند؛ این خط و این هم نشان/ خریدهای یحیی در این فصل درست بود/ صدرنشینی پرسپولیس یک دلیل ساده دارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدافع سابق پرسپولیس گفت: این مدل تعطیلی لیگ توجیهی ندارد. همه ما دوست داریم تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بهترین نتایج را بگیرد اما از این طرف باشگاه ها قطعا دچار مشکل و چالش بزرگی خواهند شد.

کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است این تیم برای فصل جاری می‌تواند روی کمک خریدهای جدید خود حساب ویژه ای باز کند. علیرضا نورمحمدی با بیان این جمله می‌گوید: تک تک بازیکنانی که یحیی گل محمدی خرید کرد درست، به جا و تأثیر گذار بوده اند. او می‌دانست در فصل جدید چه می‌خواهد و بر همین اساس هم خریدهای درست و به جایی انجام داد. الان هم می‌بینیم که علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، سعید صادقی، یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته و حتی سینا اسدبیگی با فکر و تعقل خریداری شدند و در فصل جاری نیز تأثیر گذار نشان داده اند.

او ادامه می‌دهد: سرمربی پرسپولیس حالا جزو مربیان موفق و در عین حال با تجربه لیگ برتر محسوب می‌شود و به خوبی هم متوجه شد دلیل از دست دادن قهرمانی در فصل گذشته چه بوده است. یحیی گل محمدی فصل گذشته در یک مصاحبه ای عنوان کرد «تیمی قهرمان می‌شود که کمتر گل بخورد.» به نظر من این جمله کلیدی یا به نوعی فلسفه بازی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم بوده است. الان هم می‌بینید که پرسپولیس در ۱۱ بازی گذشته خود  تنها ۳ گل خورده است و این یک اتفاق مهم برای این تیم بوده است. اینکه این تیم بهترین خط دفاع را دارد درحالی که فصل گذشته این چنین نبوده است.

کاپیتان سابق پرسپولیس اضافه می‌کند: پرسپولیس با همین فرمول ساده توانست صدرنشین لیگ برتر شود. شاید این تیم هم مثل هر تیم دیگری ایراداتی داشته باشد اما نکته مهم صدرنشینی این تیم است. بهتر است اجازه بدهیم یحیی گل محمدی برنامه‌هایش را آرام آرام جلو ببرد. من سرمربی پرسپولیس را خوب می‌شناسم و می‌دانم او علاقمند به فوتبال مالکانه و بازی تماشاگرپسند است اما توجه داشته باشید که این تیم در لیگ بیست و دوم دچار تغییراتی زیادی شده است. هماهنگی این همه بازیکن جدید کمی‌زمان می‌برد. فراموش نباید کرد از ۱۱ بازیکن اصلی این تیم تقریبا ۸ بازیکن جدید و تازه و وارد هستند و این نفرات برای هماهنگی زمان می‌خواهند. ما نباید فقط نیمه خالی لیوان یا کم گل زدن پرسپولیس را ببینیم و انتقاد کنیم. نیمه پُر لیوان کسب ۲۴ امتیاز از ۱۱ بازی است. این آمار فوق العاده ای است که پرسپولیس را مدعی اصلی قهرمانی جلوه می‌دهد. حالا شاید این تیم کم گل زده باشد اما وقتی تیمی‌صدرنشین لیگ برتر می‌شود دیگر نمی‌توان به آن ایراد گرفت.

مهدی طارمی جلوی انگلیس گل می زند؛ این خط و این هم نشان/ خریدهای یحیی در این فصل درست بود/ صدرنشینی پرسپولیس یک دلیل ساده دارد

رضا نورمحمدی به نقش علیرضا بیرانوند در کلین شیت‌های متوالی پرسپولیس اشاره کرده و یادآور می‌شود: به اعتقاد من بهترین خرید پرسپولیس در فصل جاری علیرضا بیرانوند بوده است. او حالا یک دروازه‌بان با هوش و با تجربه است که با اتکا به تجربه اش گلری می‌کند. پرسپولیس فصل گذشته از این ناحیه لطمه خورد که شاید عمده دلیل آن به رفتن ناگهانی رادوشوویچ برگردد. دروازه‌بانی که بی تعهد تیم را رها کرد و رفت و حامد لک هم تنها شد. لک گلر فوق العاده ای است اما در نیم فصل دوم فصل گذشت رقیب نداشت و به نظرم این موضوع روی کار او تأثیر گذاشت اما کیست که نداند این دروازه‌بان یک پرسپولیسی متعصب است.

کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص رقابت شانه به شانه استقلال با پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: استقلال تیم پرمهره ای است که همواره بزرگ ترین رقیب پرسپولیس بوده است. این تیم فصل گذشته به خاطر عملکرد خط دفاعی خود قهرمان لیگ برتر شد و در فصل جاری هم رقابت پایاپایی با پرسپولیس داشته است اما به نظر من جنس پرسپولیس جور تر است. من فکر می‌کنم پرسپولیس از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار باشد چرا که بازیکنان با تجربه تری دارد. البته تیم‌های دیگری مثل گل گهر سیرجان، سپاهان اصفهان یا حتی فولاد خوزستان هم در لیگ برتر حضور دارند اما من فکر می‌کنم رقابت اصلی بین پرسپولیس و استقلال باشد.

کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس در مورد تعطیلی لیگ برتر عنوان می‌کند: واقعیت امر این است که این مدل تعطیلی لیگ توجیهی ندارد اما به هر حال اولویت با تیم ملی است. همه ما دوست داریم تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بهترین نتایج را بگیرد اما از این طرف باشگاه‌ها قطعا دچار مشکل و چالش بزرگی خواهند شد. سخت و بس دشوار است که مربیان بتوانند بازیکنان خود را به مدت ۲ ماه و اندی آماده نگه دارند آن هم در حالی که مسابه ای در کار نیست. پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست و این تیم و یحیی گل محمدی در دوران تعطیلات لیگ برتر کار مشکلی پیش روی خواهند  داشت.

رضا نورمحمدی در پایان به نکته جالبی اشاره کرده و می‌گوید: مهم ترین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اولین بازی و مقابل انگلیس است. با این وجود یک حسی به من می‌گوید در این دیدار، مهدی طارمی‌موفق به گلزنی خواهد شد. او ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی قطر است. این خط و این هم نشان!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • علی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    عزیز جان چرا همش فکر باشگاهتون هستید یکم ملی فکر کنید، مگر جام جهانی هر سال برگزار میشه؟ 4 سال یکبار داره برگزار میشه و بعد 4 سال بخاطر امیدهای صعود برنامه ویژه ریختن که همه برای تیم ملی کار کنن تا شاید صعود کنیم و میلیاردی پول به فدراسیون و همین باشگاه های شما برسه بخاطر صعود به دور بعد و حضور بازیکناتون توی جام. اینهمه سال دارید لیگ بازی میکنید جام باشگاه ها و فلان و بثار چه گلی به سر فوتبال مملکت زدید؟ توی یه آسیای داغون موندید. حالا که تیم ملی در بزرگترین ترنومنت دنیا شرکت کرده اونمبعد از 4 سال باید ازش حمایت کرد. این تموم بشه میره تا 4 سال دیگه. یکطرفه نرید.
  • امین IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    صدرنشینی لنگ یک دلیل دارد اونم داورها هستند
    • امبن IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      زیر موندن کیسه یه دلیلی داره اونم داوری وگرنه دسته سه جای اصلیشه
    • فرهاد کوه کن IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      نبود وی ای آر دلیل اصلی صدرنشینی پیروزیه،داور انسانه ممکنه واقعا خطاش سهوی باشه.
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    امین جان اون استقلاله که پارسال با امتیاز معیشتی قهرمان شد کاکو🙏❤🌷💋
  • بی طرف IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    معرفت در گرانیست که به هرکس ندهندش پرطاووس قشنگ است به کرکس ندهندش صدر نشینی لیاقت میخواد که بعضی تیما ندارند بعد دیگران میان آسمون ریسمون میبافند
  • حدیث IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    ماهم میدونیم طارمی ستاره تیم ملی در قطر هستش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی