نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
۲۱
حمله شدید مربی سابق تیم ملی به محمد بنا/ او بدون رزومه ۱۵ سال سرمربی بود/ به خاطر نابودی نسل کشتی فرنگی باید پاسخگو باشی!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید محمد بنا باید پیش از رفتن در مورد نتایج اخیر و نابود کردن نسل ورزشکاران این رشته پاسخگو می‌بود.

مهدی محمدی در واکنش به استعفای حمید سوریان از نایب رئیسی فدراسیون کشتی اظهار داشت: حمید چند ماه قبل از رفتن تیم به صربستان به من گفته بود شاید بروم، گفته بود خسته شده و حتماً دلایل خودش را داشته است. او با دبیر رفیق است و بعید می‌دانم اختلافی باشد. بیشتر از این در جریان نیستم. حتماً صلاح دانسته که برود و شاید بعدها دلایلش مشخص شود.

بنا باید بابت نابود کردن نسل‌های کشتی فرنگی پاسخگو باشد

وی که پیش از این یکی از منتقدان شیوه انتخابی محمد بنا بود در مورد کناره‌گیری این مربی از تیم ملی تصریح کرد: بنا خیلی به کشتی فرنگی بد کرد، به تنهایی و با خودرأیی ۱۰ سال پشتوانه‌ها را سوزاند و نگذاشت انتخابی برگزار شود، الان هم رفته و جالب است شنیدم با بنا مشورت شده که حسن رنگرز انتخاب شود! محمد بنا باید جوابگوی اشتباهاتش باشد، باید بابت نابود کردن نسل‌ها و از بین بردن ارسلان‌ها پاسخگو باشد. علی ارسلان یک نمونه بود، در میان تمام آن کشتی‌گیرانی که صدای‌شان در میان مخالفت با برگزاری مسابقه انتخابی شنیده نشد، ۳۰۰-۲۰۰ کشتی‌گیر مثل او بودند. شاید ارسلان موقعیت رفتن را داشت که ثابت کند ولی خیلی‌ها این موقعیت برای‌شان ایجاد نشد. خیلی‌ها از شکم‌شان می‌زدند که بمانند و مبارزه کنند، برخی نتوانستند و مجبور شدند دنبال کارگری بروند، برخی هم به بیراهه کشیده شدند و سر از جاهایی درآوردند که جای‌شان نبود. امثال یاسین بهرامی‌ها و رضا زیدوندها کجا هستند؟

بنا بدون رزومه ۱۵ سال سرمربی بود

قهرمان پیشین تیم ملی فرنگی با اشاره به اینکه محمد بنا پیش از المپیک ۲۰۱۲ لندن قاسم رضایی و امید نوروزی را نمی‌خواست، تأکید کرد: از همان معجزه لندن، بنا؛ قاسم رضایی را نمی‌خواست، وقتی تست مرحوم بابک قربانی و امیر علی‌اکبری درآمد، مجبور شد دنبال قاسم برود. امید را هم نمی‌خواست ولی مجبور شد او را با خود به المپیک ببرد. او انتخابی نمی‌گذاشت که بچه‌ها خودشان را ثابت کنند، مگر کسی با زور مربی قهرمان می‌شود؟ تلاش مربیان سازنده که در این سال‌ها هرگز دیده نشد، کشتی فرنگی را به اینجا رساند، یکی مثل حسن یوسفی‌افشار ۲۵ سال قهرمانی کشورها رفته و قهرمانان بزرگ مثل فرشاد علیزاده، طالب نعمت‌پور، جاسم امیری، من و خیلی‌های دیگر را ساخته، الان هم چرخه انتخابی تیم ملی را او نوشته، علاوه بر سازندگی، طرح استعدادیابی و توسعه را او پایه‌گذاری کرده، یک آدم با این توانایی که کلی قهرمانی جهان و آسیا داده، مربی و سرمربی تیم ملی بوده خانه‌نشین شود و بنا که هیچ رزومه‌ای ندارد ۱۵ سال بدون انتخابی سرمربی تیم ملی باشد.

بنا انتخابی نمی‌گذاشت که بگوید من این کار را کردم

محمدی افزود: شما ببینید جمیعت کشتی فرنگی چقدر است. همه را فراری دادند. مسابقه انتخابی که از بین رفت، دیگر کسی انگیزه کار کردن ندارد، نه مربی و نه کشتی‌گیر و بنا باید پاسخگوی این اتفاق و باخت‌هایی که اتفاق افتاد، باشد. این تیم در بلگراد زمین خورده، بنا قبل از رفتن باید توضیح می‌داد چرا تیم ملی چند گروه و باند شده بود. شما یک فیلم ۳۰ ثانیه‌ای آموزشی از او دیده‌اید؟ کار فنی که ندارد، علم و دانش بدنسازی که نمی‌داند، می‌گفتند خوب مدیریت می‌کند که در نهایت اینگونه شد. فقط کاریزمای زوری داشت. او انتخابی نمی‌گذاشت تا خودش انتخاب کند و آخر سر بگوید من این کار را کردم. یعنی اگر انتخابی می‌گذاشت گرایی و ساروی انتخاب نمی‌شدند؟ طبیعتاً همین‌ها با نهایتاً یکی دو تغییر ملی‌پوش می‌شدند. کشتی نمی‌گذاشت که بگوید اینها کار من هستند.

حمله شدید مربی سابق تیم ملی به محمد بنا/ او بدون رزومه ۱۵ سال سرمربی بود/ به خاطر نابودی نسل کشتی فرنگی باید پاسخگو باشی!

کجای انتخابی محمد بنا عدالت محور بود؟

محمدی با اشاره به عدم پشتوانه‌سازی در این سال‌ها گفت: ادعا نمی‌کنم ولی کار تحقیقاتی کردم و براساس آن صحبت می‌کنم. بنا همیشه مفت‌بری می‌کرد، بقیه می‌ساختند و تیم خوب تحویلش می‌دادند و او هرگز پشتوانه‌سازی نمی‌کرد. این کار روح‌اله میکائیلی‌ها، هاشم و صابر میرزاده، مربیان خوزستانی و مازندرانی بوده، مگر نگفتند انتخابی تیم ملی باید عدالت محور و خدامحور باشد؟ کجای انتخابی محمد بنا اینطور بود؟ در تیمی که به مسابقات جهانی صربستان رفت، فقط امین میرزازاده انتخابی گرفت که او هم نتیجه‌اش را دید و نایب قهرمان جهان شد. اگر استراتژی مناسبی برایش در نظر گرفته می‌شد رضا کایالپ را هم در فینال می‌برد. این هم طراحی اشتباه کادرفنی بود. علیرضا نجاتی هم با کوچینگ اشتباه باخت. ۴ سال است می‌گویم خاک این بچه‌ها ضعیف است. از ۱۰ نفر ۸ نفر در خاک فن خوردند چه کاری برای برطرف شدن آن در اردوها کردند؟ جهانی اسلو، اصلاً جهانی نبود، خود سوریان هم اذعان داشت که جهانی ۲۰۲۱ یک پنجم جهانی‌های دیگر نبود، انگار آسیایی بود. امسال هم تازه و بلاروس و ستاره‌های کوبا نبودند که ما چهارم شدیم. او باید پاسخگو باشد و بعد از مسابقات جهانی نشست خبری می‌گذاشت.

از ۳ طلایی لندن بنا دو نفرشان را نمی‌خواست

قهرمان سابق تیم ملی فرنگی با تأکید بر اینکه با محمد بنا شکست‌های زیادی هم تجربه شده، عنوان کرد: چرا فقط آن دو تا برد را می‌بینند؟ همان المپیک ۲۰۱۲ که همه می‌دانند بنا از سه نفری که طلا گرفتند، دو نفرشان را نمی‌خواست. یکی را با مدال جهانی فرستاده بود خانه، سامان طهماسبی، صباح شریعتی و خیلی‌های دیگر را فراری داده بود. قاسم رضایی به آذربایجان رفت و برگشت. ارسلان‌ها و پاپی‌ها را فراری داد. الان معلوم می‌شود که ارسلان چقدر شایستگی داشت. او در همین جهانی که طلا گرفت، برنده مختاری را برد. از فدراسیون کشتی می‌خواهم که از محمد بنا بخواهد در مورد علت باخت صحبت کند، مگر خود بنا نگفته بود که دبیر بهترین امکانات را برای تیم ملی فراهم کرده، چرا پس نتیجه نگرفتید؟

اردوی تیم ملی شده کشتی‌گیر سالاری

محمدی گفت: نه تنها در مورد کشتی‌گیران، که در مورد مربیان هم باید چرخه انتخابی اجرا شود. الان مربی با نتیجه گرفتن شاگردش در یک مسابقه مربی سازنده شده و به اردوی تیم ملی دعوت می‎شود. چرا کیلویی مربی تیم ملی انتخاب می‌کردند؟ چند درصد مربیان تیم ملی سازندگی می‌کنند؟ مربیانی که به اسم سازنده به تیم ملی دعوت شدند چند قهرمان کشوری کُچ کردند؟ سازنده کسی است که ۱۰-۱۵ تا انتخابی تیم ملی برود و از نوجوانان تا بزرگسالان کار کرده باشد. یک زمانی مربیان کشتی‌گیر می‌ساختند و آنها را بالا می‌کشیدند الان کشتی‌گیر مربی‌اش را بالا می‌کشد! شده کشتی‌گیر سالاری. با مربیان سازنده واقعی می‌شود کشتی کشور را ارتقا داد.

محمدی گفت: نه تنها در مورد کشتی‌گیران، که در مورد مربیان هم باید چرخه انتخابی اجرا شود. الان مربی با نتیجه گرفتن شاگردش در یک مسابقه مربی سازنده شده و به اردوی تیم ملی دعوت می‎شود. چرا کیلویی مربی تیم ملی انتخاب می‌کردند؟ چند درصد مربیان تیم ملی سازندگی می‌کنند؟ مربیانی که به اسم سازنده به تیم ملی دعوت شدند چند قهرمان کشوری کُچ کردند؟ سازنده کسی است که ۱۰-۱۵ تا انتخابی تیم ملی برود و از نوجوانان تا بزرگسالان کار کرده باشد. یک زمانی مربیان کشتی‌گیر می‌ساختند و آنها را بالا می‌کشیدند الان کشتی‌گیر مربی‌اش را بالا می‌کشد! شده کشتی‌گیر سالاری. با مربیان سازنده واقعی می‌شود کشتی کشور را ارتقا داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • فرهاد کوه کن IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    تا بوده همین بوده.مربی زحمتکش شهرستانی عرق ریخته و فقط بخاطر عشق به کشتی شرمنده زن و بچش شده بعد افتخارش مال امثال بنا شده.مربی تیم ملی فقط باید مدیریت و نظم و عدالت برقرار کنه و روانشناس خوبی باشه.بنا عدالت نداشت و اینو همه کشتیگیران حرفه ای میدونن.نتایج خوبشم به علت قدرت کشتیگیرا بوده نه مدیریت بنا.گرایی گراییه چه با بنا چه بی بنا باید دست مربی سازندشو فشار داد
  • مرتضی مقدم IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    بابابزرگم حرفای قشنگی میزد که ما معنی اکثرشو اون موقع نمیفهمیدیم ،گذر روزگار بهمون معنی حرفاشو‌ نشون داد ، میگفت دیوار که بریزه خاک نرمه زیاد میشه ، ولی دیگه دیوار نیس که بهش تکیه کنی ، این اصلا اسمشم یادم نمیاد نمدونم کجا قهرمان شده ولی مشخصه تمام روزای خوبه کشتی فرنگی داشته حرص میخورده و منتظر یه شکست بوده ، امثال بنا هویت کشتی فرنگیه ما هستن ،ادمای با سواد ک از حرف زدنشون مشخصه چی بارشونه ،حالا این و امثال این حکم همون گرد و خاکو دارن که چشم به جایگاه دیواری دارن که تکیه گاهه ، ولی همشون با هم یه متر دیوار ازشون در نمیاد اخرشم باد میبرشون .
    • فقط تیم ملی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      خیلی قشنگ و کامل جواب این مصاحبه رو دادی حظ بردم کی نمیدونه که کشتی فرنگی ایران به قبل از بنا و بعد از بنا تقسیم بندی شده درسته به آقای بنا مسلما انتقاد وارد هست حتی دبیر در همین بازیهای جهانی بعنوان رئیس فدراسیون اشارات مختصری داشت (از بُعد فنی میگم کاری با خوبی یا بدی دبیر ندارم ) حتما دلسوزان کشتی انتقادات خیرخواهانه ای دارن اما اینجور حرف زدنها از یه قهرمان اونم کشتی بعیده
  • احمدرضا بهمن بیگی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    مرد حسابی،ایران تا قبل بنا فقط مدال اسیایی می اورد کلی خوشحال می شدیم،یادمه کشتی فرنگی ۲ تا کشتی گیر داشت اونم در اسیا مدال می آوردند احد پازاج،عبدالله چمن گلی و بعد ها حسن رنگرز و برادران طیبی ،کلا کشتی فرنگی دو دوره بود قبل از بنا که تک توک مدال اسیایی و مدال برنز جهانی و مدال طلای حسن رنگرز و البته بعد بنا کلی مدال‌های رنگین جهانی،المپیک و افتخارات،همین الان کشورهای اروپایی و امریکا به محمد بنا التماس می کنند که مدیریت کشتی شان را بر عهده بگیرد،با حقوق عالی و امکانات پیشرفته،شما کجای این کشتی هستید اقای محمدی؟؟؟
    • فرهاد کوه IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      برادر من مگه قهرمانهای جهان و المپیک رو آقای بنا پرورش داده که شما میگید قبل بنا هیچی نبودیم. ارسلان رفت برا صربستان طلا گرفت آیا مربی صربستان براش زحمت کشیده یا مربی آملیش؟وقتی ارسلان گرایی رو شکست داد چرا بنا بهش دهن کجی کرد.بحث کیفیت فنی و کاربلدی آقای بنا نیست چون بنا کشتی بلده و شکی در این نیست. بحث عدالته که حقیقتا آقای بنا عادل نبود.چرخه ای که با سلیقه شخصی انجام بشه فساد و نارضایتی به همراه داره. چرخه روسها رو ببینید،از اونها که دیگه برتر نیستیم.
    • architect IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      قطعا کسی که تو تیم ملی حتی یک مدال نتیجه بگیره یعنی کار نابلد نیست پس ابنکه محمدی اینجوری تخریب کرده ایشون رو شک نکنید کارش خیلی فنی نیست اما باید این رو هم در نظر داشته باشیم که قبل از بنا به علت عدم اگاهی نسبت به رشته فرنگی و علاقه ذاتی ایرانیان به فنون کشتی ازاد ,رشته فرنگی مهجور بود و زیر ساختی مانند امروزه نداشته پس سیستم بنا برای زمانی خوب بود که استعداد های فرنگی کم بودند و ایشون با استعداد یابی میتونست تیم ملی رو به نتیجه مطلوب یرسونه اما در حال حاضر به علت تعدد و تکثر علاقه مندان در سنین پایه و وفور استعداد در رده امید باید با برگزاری انتخابی به همه فرصتی برابر داده شود
    • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      آقا بنا ، مرد خاص کشتی ایرانه ایناییکه انتقاد میکنن، یادشون رفته که آقا بنا چه نابغه هایی رو تربیت کرده که گل سرسبدشم جهان پهلوان حمید سوریان هستش
  • واعظ آشتیانی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    این کیه ؟ کجای کشتی فرنگی بوده که تا حالا اسمش هم نشنیدیم؟ اصلا قبل از بنا کشتی فرنگی ما کجای رده بندی جهان بود ؟ هر که ندونه قبل از بنا ما در کشتی فرنگی مدال درو می کردیم ! بنا یه انسان است و قطعا ایراداتی هم در کارش داره اما بهتره کسی درباره بنا حرف بزنه و ایراد بگیره که یک دهم افتخارات و نتایج بنا را گرفته باشه ، یادمون باشه قبل از بنا کشتی فرنگی ایران صرفا یه اسم بود ، پوچ و خالی
  • حسین سرور CH ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    بنا به همه کشتی فرنگی رزومه داد.بنده خدا فکر کردی کی هستی به خودت اجازه میدی این چرت و پرتا را میگی ؟ قبل از بنا کل کشتی فرنگی ایران به دو‌ مدال مرحوم فیروز علیزاده و آقای سیم خواه خلاصه میشد .هر چی افتخار بود بعد از حضور محمد بنا اتفاق افتاد.رزومه رو از کجا آوردی ؟ پرویز سیروس دور در زمانی بهترین نتایج را با تیم ایران گرفت که تا یک قهرمانی نداشت.
  • امیر IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    هر چقدر هم آدم بزرگی باشی و دستاوردهای زیادی داشته باشی باز هم یه عده بی نام و نشان هستند که کلاً میخوان از ریشه بزننت و تمام افتخاراتت رو منفی صفر به حساب بیارند ولی تاریخ همیشه آدمهای بزرگ رو به نیکی یاد می‌کنه
  • علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    این آقا کجا بوده که حالا مدعی کشتی فرنگی شده من هفتاد وچند سال دارم کشتی فرنگی درطول سالها تک ستارگانی بیشتر نداشت و هیچگاه در میدان‌های بین المللی چندان مطرح نبود وبا نام محمد بنا مطرح شد به طوریکه بقول یکی از دوستان هویت کشتی فرنگی تاحد زیادی مدیون محمد بناست،باید خیلی بی انصاف بود که زحمات ایشان را نادیده گرفت اشکهای محمد بنا بعد شکست غیر منتظره ایشان در المپیک هیچگاه فراموش شدنی نیست ما دیده انگاری زحمات ایشان نا سپاسی ست،انصاف هم خوب چیزیه
  • آرش IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    خدایا این آدم های کوچک چطور به خودشون اجازه میدم در مورد افراد بزرگ و بنیان گذار این شکل قضاوت کنند محمد بنا به تنهایی آدرس کشتی فرنگی ایران هستن و اینکه در دنیا کشتی به ایشون لقب معمار کشتی دادن بی خود نبوده آخه حسادت تا کجا
  • مسعود IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    کشتی فرنگی یعنی بنا
  • محسن IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    فعلاً که ایشون کشتی فرنگی ایران رو قهرمان جهان کرد، آدم بی تقوا و نمک نشناس هر حرفی که دلش میخواد در مورد دیگران میزنه
  • محمد IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    اقای محمدی بیراه نمیگه حسن اقا یوسفی افشار وحسن اقا بابک جاج اقا زارع ومرحوم کهندل ومربیان شهرستانی خیلی زحمت کشیدن نسل ما جر خورد ویه نسل طلای پس داد به اقا بنا وحالا اون نسل نیست ایشون کشید کنار ،
  • فریبرز DE ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین شکند ارزش سنگ نیفزاید و زر کم نشود محمد بنا اسطوره کشتی ایران است با حسادت و بدخواهی فقط نام خود را ننگین میکنید و بنا تا دنیا دنیاست نام و خدماتش جاودان خواهد بود.
  • ناصر IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    واقعا چه کشوری داریم یکی مثل بنا که کشتی فرنگی که در المپیک ها نظاره گر کشتی کشتی گیران خارجی بوده رو به جایگاهی رسونده که سه طلا المپیک میگیرن اگه یک طلا بود می‌گفتیم شانسی اما سه طلا دیگه کار غوله اونم کشتی فرنگی که مال اروپایی‌ها است و اونم در لندن تازه ما در آزاد در قدیم دو طلا نداشتیم که آزاد مال کشور ماست و اونوقت یکی مثل این بابا میاد میگه نسل پشتوانه ما سوخته آخه بیچاره اگه بنا نبود که پشتوانه معنی نمیده یعنی هر چقدر پشتوانه داشته باشی بدون بنا یک مدال آسیایی هم نصیبش نمیشه جالبه که بنا رو همون خارجی ها سه سال بهترین مربی دنیا انتخاب کردن حالا توقع از بنا جوری بالا رفته که وقتی در جهانی دو نقره و یک برنز و دو چهارمی داره هیچی حساب نمیشه که شکست حساب میکنن چون چهار طلا سال قبل گرفته بود شک ندارم اگه بنا در المپیک بود از لندن بهتر نتیجه می‌گرفتیم متاسفانه بازم یک عده نذاشتن کشتی فرنگی تو المپیک موفق بشه چون چشم دیدن موفقیت فرنگی را در مقابل آزاد ندارند اینها طرفدار کشتی آزاد هستند و ميدونند که بنا از کشتی آزاد موفق تر میشه زیر آبشو زدن حالا بشینید و آینده کشتی فرنگی رو ببینید
  • حسین IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    عمو کجا بودی تو...؟؟؟ کی از غار بیرون جستی.... بنا شناسنامه کشتی فرنگی ایرانه کشتی ایران رو با بنا میشناسیم و میشناسند قبل بنا چی بودیم با بنا به کجاها که نرسیدیم خدا نیاره اون روز رو که بدون بنا با امثال جناب شما به قبل از بنا برگردیم همین الانش کشتی گیرای بنا به فکر انصراف هستن چون هرچه دارن از او دارن بعد از داستان کشتی گیر صربستانی خیلی ها یادشون رفته که بنا همون بنای قهرمان پروره اونم تمامه خودش رو گذاشت و طلا آورد اونم زیر مربی های پایه ای کار میکرد که زیر نظربنا بودن آدم هیچ نسبتی با بعضی ها ندارن اما یه چیزای می‌شنوه انگار به پدر آدم توهین کردن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی