ریس جیمز
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حالیکه تنها سه هفته مانده به جام‌جهانی در قطر، رد یک ترول نژادپرست که ریس جیمز، بازیکن برتر انگلیسی، را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، در خاورمیانه گرفتند.

پس از گزارش‌های ریس جیمز، مدافع ۲۲ ساله چلسی، به اینستاگرام، پلیس و مقامات خارج از کشور، بازداشت شخص آزارگری که او را مورد حملات نژادپرستانه قرار داده بود، قریب الوقوع است.

ریس به نشریه «سان» گفت: «شرایط سختی است.» او گفته که مصمم است تا با تمام تهدیدهای آنلاین مقابله کند و ادامه داد: «هر تهدیدی ببینم گزارش می‌دهم.»

کسی که جیمز را آزار داده در خاورمیانه ردیابی شده است. جیمز گفت: «من پیام‌های نژادپرستانه دریافت می‌کردم اما هیچوقت سعی نکرده بودم با چنین چیزهایی رودررو شوم. راه آنها همین است که پشت کیبورد خود پنهان شوند؛ هر زمان با چنین تهدیدهایی مواجه شوم گزارش می‌دهم. این یکی از چیزهایی است که کنترلش سخت است. بیشتر اوقات آنها اکانت‌های فیک هستند.»

ریس زنجیره‌ای از سوءاستفاده‌های نژادپرستانه را از یک حساب مرموز گزارش کرد. او از فوریه سال گذشته اظهاراتی را به اینستاگرام، پلیس و مقامات خارج از کشور داده و مجرم اکنون در آستانه دستگیر شدن است. ریس اضافه کرد: «خیلی سخت است که باید زمان زیادی را برای مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها صرف کنی و راه به جایی نبرد. فصل گذشته هم چنین مواردی داشتم، از قبیل اموجی‌های میمون و چیزهای دیگر. قبلاً این پیام‌ها را اصلا باز نمی‌کردم اما یک روز تصمیم گرفتم اینها را ببینم و گزارش بدهم.»

یک بار جیمز پس از انتشار عکسی از تمریناتش پیغامی از شخصی با نام کاربری mhmd.awada دریافت کرد که نوشته بود: «چطور می‌توانی با این پوست سیاه کثیف زندگی کنی؟» و تعدادی توهین‌های نژادپرستانه ناپسند دیگر. ریس بلافاصله این اکانت را به اینستاگرام ریپورت کرد و کارکنان پشتیبانی چلسی را باخبر کرد.

باشگاه قاطعانه عمل کرد و در اقدامی بی‌سابقه، مالک سابق چلسی «رومن آبراموویچ» به همه بازیکنان نامه نوشت و به آنها گفت که از آزاری که مدافع راست با استعداد آنها متحمل شده، سخت متاسف و منزجر است. او متعهد شد که بودجه بیشتری را برای تلاش‌های ضد نژادپرستی باشگاه فراهم کند. در نتیجه این اقدامات، واحد پلیس تخصصی فوتبال شروع به تحقیق کرد و به دنبال شخص آزارگر گشت. آنها از آن زمان با پلیس‌های خاورمیانه هم ارتباط برقرار کردند.

ایستادگی ستاره آبی‌ها مقابل توهین‌های نژادپرستانه با کمک پلیس/ بیشتر آن‌ها فیک هستند!

شب گذشته یک منبع آگاه به نشریه «سان» گفت: «مکالمه زیادی بین پلیس هر دو منطقه صورت گرفته است. این امری حیاتی است که بازیکنان احساس کنند حمایت می‌شوند و به حرفهایشان گوش داده می‌شود و بدانند که هر اقدامی لازم باشد برای سرکوب نژادپرستی در بازی انجام می‌شود. البته، این نگرانی وجود دارد که این حساب (و موارد مشابه) با یک گروه نژادپرست در قطر مرتبط باشد؛ کشوری که مشخص شده سوابق ضعیفی در مورد سوءاستفاده نژادپرستانه علیه افراد غیر تبعه دارد. ما قبلاً دیده‌ بودیم که بازیکنان انگلیس پس از فینال یورو ۲۰۲۰ به طرز وحشتناکی مورد آزارهای نژادپرستانه قرار گرفته بودند، واقعاً دیگر نمی‌خواهیم همچین مواردی تکرار شوند.»

پلیس انگلیس در سپتامبر گذشته تایید کرد که یک افسر متخصص را برای تمرکز بر جرایم ناشی از نفرت در فوتبال استخدام کرده است. در آوریل سال گذشته، دنیای فوتبال گرد هم آمد تا در اعتراض به نژادپرستی آنلاین، رسانه‌های اجتماعی را تحریم کند.

ریس معتقد است که تحصیلات یا فقدان آن دلیل اصلی نژادپرستی است. او گفت: «فکر می‌کنم همه افراد بدون توجه به جنسیت، رنگ پوست یا هر چیز دیگری، حق بازی کردن دارند.» او همچنین در مورد جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: «فکر می‌کنم اکثر کشورهایی که در تورنمنت شرکت می‌کنند، تلاش می‌کنند در آنجا از حقوق بشر دفاع کنند و به افرادی که نمی‌توانند خودشان باشند، کمک کنند. من فکر می‌کنم همه با هم سعی می‌کنند تا آگاهی را افزایش دهند و سعی دارند به مردم نشان دهند که می‌توانند همان چیزی باشند که هستند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی