نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
شب دوم هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا/ پایان جذاب‌ترین تورنمنت باشگاهی جهان/ پرده پایانی و کم‌هیجان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در آخرین شب از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، دیدار یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن که قرار بود یک بازی بزرگ و حساس باشد، تشریفاتی شده است.

در آخرین شب از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فقط تکلیف ۲ جایگاه دیگر برای مرحله حذفی مشخص نشده و بقیه دیدارها تشریفاتی است؛ حتی بازی جذاب یوونتوس – پاری‌سن‌ژرمن.

گروه E؛ روسونری در خطر

در حالی که به نظر می‌رسید چلسی و میلان بدون دردسر از این گروه صعود کنند، چنین اتفاقی رخ نداد. ابتدا چلسی به دینامو باخت تا کار خودش را سخت کند، سپس میلان مقابل چلسی دبل شد تا صعودش به خطر بیفتد. حالا چلسی صعود کرده و به مصاف دیناموزاگرب خواهد رفت، تیمی که فقط شانس راهیابی به لیگ اروپا را دارد. آبی‌های لندن هم در پی گرفتن انتقام شکست بازی رفت هستند. بازی رفت نخستین بازی تاریخ بین این دو تیم بود و نخستین بازی چلسی مقابل یک تیم از کشور کرواسی هم به حساب می‌آمد. ولی دینامو مقابل انگلیسی‌ها در در ۲۰ بازی به ۵ برد، ۳ تساوی و ۱۲ شکست رسیده است. گراهام پاتر در هفته‌ای که گذشت بعد ۱۰ بازی اولین شکستش را پذیرفت؛ با نتیجه ۴-۱ مقابل تیم سابقش برایتون! حالا در پی جبران آن نتیجه هم هست.

کار میلان برای صعود سخت شده و باید به مصاف ردبول سالزبورگ برود که خودش شانس صعود دارد. تیم اتریشی که در بازی رفت میلان را متوقف کرد، هفته قبل به چلسی باخت و صدر را به حریف انگلیسی هدیه کرد. در هر صورت میلان با یک تساوی هم به مرحله بعد خواهد رفت، ولی ریسک فقط مساوی گرفتن را نباید بکنند. میلان که هفته قبل هم به تورینو باخته و با شکست به استقبال هفته آخر لیگ قهرمانان می‌آید، پیش از این در ۳ دیدار مقابل این حریف اتریشی ۲ برد و یک تساوی داشته. در مجموع میلان مقابل تیم‌های اتریشی ۱۲ مرتبه بازی کرده که ۸ برد، ۳ تساوی و یک شکست در کارنامه‌اش ثبت شده. ردبول هم در ۱۹ مصاف با ایتالیایی‌ها ۵ برد، ۴ تساوی و ۱۰ شکست داشته.

گروه F؛ شریک رئال کیست؟

رئال‌مادرید برای خودش در این گروه دردسر نتراشید و خیلی زود با ۳ برد صعودش را تضمین کرد. اگرچه تساوی مقابل شاختار و تحمیل اولین شکست فصل مقابل لایپزیش نشان داد تیم کارلتو افت کرده، ولی خللی در صعودشان ایجاد نکرد. با این جال رئال برای صدرنشینی باید سلتیک را ببرد و با توجه به این که حریف اسکاتلندی حتی شانس رسیدن به لیگ اروپا را هم ندارد، کار سختی نیست. رئال که هفته پیش مقابل جیرونا متوقف شد، مقابل سلتیک تابه‌حال ۳ مرتبه بای کرده که ۲ برد و یک باخت نصیبش شده. رئالی‌ها مقابل تیم‌های اسکاتلند ۸ مرتبه بازی کرده که ۵ برد، یک تساوی و ۲ شکست در کارنامه‌اش به ثبت رسیده. سلتیک در ۳۷ بازی مقابل تیم‌های اسپانیایی ۷ برد، ۷ تساوی و ۲۳ شکست داشته.

در دیگر بازی این گروه که نبرد حساسی شده، لایپزیش در لهستان به مصاف شاختاردونتسک خواهد رفت. گاوهای نر که ۲ بازی ابتدایی را باخته بودند به یک‌باره با ۳ برد خودشان را بالا کشیدند. حالا با وجود این که بازی رفت را به شاختار ۴-۱ باخته‌اند، با یک تساوی هم راهی مرحله بعد خواهند شد. لایپزیش با شکست رئال‌مادرید قدرتش را به رخ کشید. تیم مارکو رُزه در بوندس‌لیگا هم تا رده ششم بالا آمده. شاید وضعیت فوتبال اوکراین و بازی‌هایی که در شرایط سخت برگزار می‌شود، روی شرایط شاختار هم تأثیر گذاشته باشد. لایپزیش در ۳ نبرد با اوکراینی‌ها یک برد، یک تساوی و یک شکست سنگین مقابل شاختار داشته. نارنجی‌های دونتسک هم مقابل آلمانی‌ها در ۲۵ مصاف با آلمانی‌ها ۹ برد، ۷ تساوی و ۹ شکست داشته‌اند.

گروه G؛ همه‌چیز مشخص شد

تا پایان هفته پنجم همه‌چیز در گروه G مشخص شد؛ منچسترسیتی به‌عنوان صدرنشین صعود کرد، دورتموند دوم شد، سویا به لیگ اروپا که تورنمنت محبوبش است خواهد رفت و کپنهاگن هم به‌عنوان تیم آخر با رقابت‌ها وداع کرد. تنها جذابیت روز آخر این گروه نبرد منچسترسیتی مقابل پرافتخارترین تیم لیگ اروپا یعنی سویا خواهد بود. سیتی با یک تساوی مقابل دورتموند حتی در صورت شکست هم تیم اول باقی خواهد ماند. در بازی رفت در آندلوس به سویا ۴ گل زدند و امیدوارند با برد مرحله گروهی را تمام کنند. سیتیزن‌ها در مقابل تیم‌های اسپانیایی ۲۶ مرتبه بازی کرده که ۱۱ برد داشته، ۵ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۰ بازی را باخته. سویا هم در ۲۰ بازی با انگلیسی‌ها ۸ برد، ۶ تساوی و ۶ شکست داشته.

دورتموند هم که با یک تساوی بدون‌گل در زیگنال‌ایدوناپارک مقابل تیم گواردیولا به هدفش که صعود بود رسید در آخرین هفته به مصاف کپنهاگن خواهد رفت. زنبورها بعد از ۳ هفته پیروز نشدن در بوندس‌لیگا، ۲ هفته اخیر برنده بوده‌اند. در مجموع دورتموند فصل بدی را پشت سر نگذاشته و به آینده امیدوار است. دورتموند مقابل تیم‌های دانمارکی در ۵ مصاف ۴ برد و یک تساوی داشته. زردهای آلمانی در تمامی ۳ بازی‌شان مقابل کپنهاگن پیروز شده‌اند.

گروه H؛ تعیین صدرنشین

در این گروه هم یوونتوس هوادارانش را ناامید کرد. کورسوی امیدی هفته قبل داشتند که بنفیکا را ببرند، بلکه هفته آخر معجزه شود ولی در لیسبون ۴-۳ باختند تا بازی جذاب مقابل پاری‌سن‌ژرمن تشریفاتی شود. یووه در حالی در تورین میزبان پاریسی‌های متمول خواهد بود که هنوز جایگاهش برای راهیابی به لیگ اروپا هم قطعی نشده و باید امتیازهای لازم را بگیرد و منتظر باشد تا مکابی از لحاظ امتیازی پایین‌تر باشد چرا که به این تیم هم بازی رودررو را باخته‌اند! بعد از ۳ برد متوالی در سری A انتشار بیشتری از یوونتوس می‌رفت، ولی حالا باید در لیگ قهرمانان فقط اعاده حیثیت کنند. نکته جالب این که بازی رفت یوونتوس و پی‌اس‌جی اولین بازی تاریخ این دو تیم بود که ۲-۱ به سود فرانسوی‌ها تمام شد. یووه در ۳۱ بازی مقابل تیم‌های فرانسوی ۱۸ برد داشته، در ۶ بازی به تساوی رسیده و ۷ بازی را باخته. پاری‌سن‌ژرمن که این روزها مثل همیشه صدرنشین لیگ فرانسه است، درگیر ماجرای تمدید قرارداد با لیونل مسی و حفظ کیلیان امباپه شده. آن‌ها هم در تاریخ‌شان ۲۰ مرتبه به مصاف تیم‌های ایتالیایی رفته‌اند که فقط ۴ برد کسب کرده‌اند، ۷ تساوی در کارنامه‌شان دیده می‌شود و ۹ بازی را هم باخته‌اند. بازی امشب در تورین قطعاً جذاب خواهد بود، اما نه آنطور که از روز اول انتظار می‌رفت.

بنفیکا هم باید به مصاف مکابی برود و تیم موفق پرتغالی حتی شانس صدرنشینی دارد. بعد از دربل کردن یوونتوس و متوقف کردن پی‌اس‌جی، عقاب‌های پرتغالی شایسته صدرنشینی هم هستند. با این حال نگاه به نتیجه نبرد تورین خواهند داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی