حواشی حمایت فوق‌ستاره فوتبال از یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری/ او از فاشیست‌ها حمایت می‌کند!/ چطور می‌توانی روبه‌روی مردم خودت باشی؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نیمار ستاره تیم ملی برزیل در انتخابات ریاست جمهوری با حمایتش از بولسونارو جنجال‌های زیادی به پا کرد.

موضع نیمار در مورد انتخابات برزیل همچنان محل بحث است و هموطنانش حمایت او از نامزد شکست خورده و رئیس‌جمهور برکنارشده «ژایر بولسونارو» را فراموش نمی‌کنند. مهاجم پاری‌سن‌ژرمن بارها به طور علنی از رئیس‌جمهور سابق راست افراطی حمایت می‌کرد.

این موضوع عصبانیت بسیاری از مردم برزیل و برخی از افراد فوتبالی را برانگیخت. جونینیو پرنامبوکانو، هافبک سابق لیون و متخصص مشهور ضربات ایستگاهی، خیلی رک و صریح در مورد حمایت نیمار از جناح راست افراطی صحبت ‌کرد. خود جونینیو پیروزی «لولا داسیلوا» نامزد جناح چپ در انتخابات را جشن گرفت.

به گزارش خوان آرانگو روزنامه‌نگار، جونینیو پس از انتخابات گفت: «وقتی می‌بینم بازیکنان جناح راستی برزیلی مانند نیمار از فاشیست‌ها حمایت می‌کنند، حالم بهم می‌خورد. ما همه از مردم هستیم، همه از پایین به بالا آمدیم. چطور می‌توانیم در سمت مخالف مردم باشیم؟»

نیمار بعد از شکست بولسونارو، در شبکه‌های اجتماعی چنین پیامی را منتشر کرد: «خداوندا، باشد که اراده تو انجام شود.»

نیمار ممکن است به زودی متوجه شود که اراده لولا برای پیگیری پرونده فرار مالیاتی علیه او است. گزارش شده که ستاره سابق بارسلونا و سانتوس صورت‌حساب بلندبالای بررسی نشده‌ای با مقامات برزیلی دارد که بولسونارو مایل به عفو آن بود.

هواداران لولا به خوبی از منافع شخصی که می‌تواند پشت حمایت نیمار از بولسونارو باشد آگاه هستند و مایلند تا این موضوع را به او یادآوری کنند.

گروه‌هایی از رای‌دهندگان که پیروزی لولا را جشن می‌گرفتند، شعار می‌دادند: «هی نیمار، باید مالیاتت را صاف کنی!»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی