نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به هواداران جام‌جهانی که عازم قطر هستند توصیه شده که به دلیل ترس از هک شدن و در دسترس بودن اطلاعات خصوصی، گوشی‌های هوشمند خود را در خانه بگذارند و تلفن و سیمکارت‌های موقت بخرند.

به هوادارانی که برای جام‌جهانی به قطر سفر می‌کنند، هشدار داده شده که به دلیل ترس از هک، تلفن همراه خود را در خانه بگذارند.

آلیسیا کرنز، نماینده حزب محافظه‌کار، که ریاست کمیته منتخب روابط خارجی را بر عهده دارد، به آخرین چهره‌ای تبدیل شده که نگرانی‌های خود را در مورد جام‌جهانی پیش رو ابراز کرده است. او معتقد است که حامیان باید تلفن‌های موقت و ارزان بخرند و فقط برای صحبت با خانواده از آن استفاده کنند.

هفته گذشته وزارت بازرگانی و صنعت قطر اعلام کرد که نصب اپلیکیشن ردیابی تماس Ehteraz دیگر اجباری نخواهد بود، اما بازدیدکنندگان در صورت ورود به هر مرکز درمانی در دوحه همچنان به آن نیاز خواهند داشت. هواداران همچنین باید از طریق یک اپلیکیشن تلفنی که به عنوان مجوز ورود به کشور و استادیوم‌ها عمل می‌کند، برای کارت Hayya ثبت‌نام کنند.

کرنز در گفت‌وگو با پادکست «نیوز ایجنتس» گفت: «به طرفداران اکیداً توصیه می‌کنم با یک تلفن موقت بیرون بروند. برو برای خودت یک گوشی ارزان بخر چون برای ورود به قطر باید دو اپلیکیشن دانلود کنی. آن‌ها به بررسی این برنامه‌ها پرداخته‌اند و با برنامه‌هایی که از شما می‌خواهند دانلود کنید، می‌توانند کنترل دستگاه شما را در دست بگیرند، بدون اجازه شما تماس تلفنی برقرار کنند و تلفن شما را از رفتن به حالت خواب بازدارند. آنها همچنین می‌توانند به تمام محتوای گوشی شما از جمله حذف یک سری چیزها دسترسی داشته باشند. همه طرفداران را تشویق می‌کنم که برای امنیت خودشان یک تلفن موقت و یک سیمکارت موقت بخرند و فقط برای صحبت با خانواده خود در آنجا از گوشی استفاده کنند.»

کرنز گفت که خودش قبلاً همین کار را در کشورهای دیگر از جمله بازدید از ایالات متحده انجام داده، و افزود: «این توصیه برای کنترل افرادی است که به اطلاعات شما دسترسی پیدا می‌کنند، اگر این برنامه‌ها برای محدودیت‌های کووید مورد نیاز باشند و همه ما می‌دانیم که دسترسی آنها چقدر فراتر از حد مجاز است، باز هم مردم باید از خود محافظت کنند.»

فیفا به طور علنی در مورد استفاده از این برنامه‌ها اظهار نظر نکرده است، اما مشخص شده که این برنامه‌ها توسط دولت کنترل می‌شوند، و میزان نفوذ هیئت حاکمه فوتبال را محدود می‌کند. از امروز مسافرانی که از قطر بازدید می‌کنند دیگر نیازی به PCR منفی یا تست سریع برای ورود به این کشور نخواهند داشت.

اپلیکیشن Ehteraz به ویژه باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده است. در تحقیقات اخیر توسط نشریه نروژی NRK، ادعا شده که داشتن اپلیکیشن Ehteraz در دستگاهتان به دولت «کنترل کامل» روی تلفن شما می‌دهد و مانند دادن «کلید خانه‌تان» به دولت است.

در مورد برنامه Hayya نگرانی‌های کمتر اما همچنان قابل توجهی وجود دارد، که داده‌های شخصی را ثبت و لوکیشن شما را همیشه ردیابی می‌کند. اویویند واساسن، کارشناس امنیتی NRK گفت: «آنها به سادگی می‌توانند محتویات کل تلفن شما را تغییر دهند و کنترل کاملی بر اطلاعات موجود در روی تلفن همراه شما داشته باشند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی