نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
اتفاق عجیب برای تیم ملی در جام جهانی/ بازی کردن جوان‌ترین بازیکن ایران با شناسنامه تقلبی!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حسین کعبی روی کاغذ جوان‌ترین فوتبالیست ایران در جام جهانی است اما خودش ادعا می‌کند در جام جهانی ۲۰۰۶ با شناسنامه تقلبی به میدان رفته و در آن زمان ۳۲ ساله بوده است اما روی کاغذ با ۲۰ سال و ۸ ماه جوان‌ترین فوتبالیست ایران در این مسابقات شناخته می‌شود.

 رکورد جوان‌ترین بازیکن جام جهانی درسال ۱۹۸۲ توسط نورمن وایت‌ساید، هافبک تهاجمی تیم ملی ایرلند شمالی شکسته شد. او تا آن زمان فقط دو بازی در رده باشگاهی انجام داده بود اما توانست رکورد پله، اسطوره فوتبال برزیل را با ۱۷ سال ۴۱ روز بشکند.

رکورد جوان ترین ایرانی بازیکن حاضر در جام جهانی در اختیار حسین کعبی است که با اختلاف چند ماه بالاتر از مهدی مهدوی‌کیا و علیرضا جهانبخش از آن خود کرده است. تاکنون هیچ بازیکن ایرانی با کمتر از ۲۰ سال در جام جهانی به میدان نرفته و در این دوره هم قرار نیست این رکورد شکسته شود.

تا به امروز حسین کعبی جوان‌ترین فوتبالیست حاضر در جام‌های جهانی است اما او چند سال بعد این رکورد را زیر سوال برد. کعبی به عنوانی استعدادی جوان وقتی که ۱۸ ساله بود در جام ملت‌های آسیا به میدان رفت. او به پیشرفت خود ادامه داد و در جام جهانی با ۲۰ سال و ۸ ماه رکورد مهدوی‌کیا را شکست و مامور مهار لوئیس فیگو بود و در چند صحنه هم با ستاره آن روزهای دنیای فوتبال درگیر شد.

اتفاق عجیب برای تیم ملی در جام جهانی/ بازی کردن جوان‌ترین بازیکن ایران با شناسنامه تقلبی

طبق منابع موجود کعبی همچنان جوان‌ترین فوتبالیست ایرانی حاضر در جام جهانی است اما کعبی سال‌ها بعد و در جریان مشاجره با امیر قلعه‌نویی و مسئولان تیم استقلال خوزستان، دست به افشاگری زد.

کعبی در سال ۹۳ در واکنش به سخنان مدیر استقلال خوزستان که گفته بود کعبی باید در ۳۵ سالگی دست از کارهای خود بردارد گفت: «۳۵ سال نه، من ۴۰ سالم است. هم سن سهراب بختیاری‌زاده هستم. تازه دو تا شناسنامه هم دارم. من مرد هستم و هیچ وقت دروغ نمی‌گویم. به خاطر تیم ملی نوجوانان شناسنامه دیگری دارم. من مثل مردها می‌گویم که دو شناسنامه دارم. افتخار می‌کنم که برای تیم ملی و بازی برای نوجوانان این کار را کردم.»

سهراب بختیاری زاده امروز ۴۹ ساله است و اگر کعبی را با او همسن بدانیم، یعنی کعبی در جام جهانی ۳۲ ساله بوده است اما به علت قد و جسه کوتاه خود این مساله عیان نشده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی مقدم IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    قشنگ یادمه همون موقع یه شایعه ای بود تو سایتا ک این بزرگتر از سن شناسنامشه اومد با نود مصاحبه کرد گفت کووووو هرکی میگه من دوتا شناسنامه دارم بیاره شناسنامه دیگمو ، اتفاقا وقتی ابروهاشو میداد بالا چروکا پیشونیش علط انداز میزد ک تو همین عکسم مشخصه ، ولی خدایی اگ ۳۲ هم بود اماده بود و تا وقتی هم تو سن شناسنامش سی سالش شد بازم خوب بازی میکرد
  • arash061 DE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    اصلا چنین چیزی نیست، داخل این خبر درست و غلط قاطی شده، بینید حسین کعبی دوتا شناسنامه داشت از همون اول (این درست) اما اینکه سال ۲۰۰۶ حسین ۳۲ ساله بود کاملا غلط و دروغه، عکسا هم نشون می‌دن که نمی‌تونه ۳۲ باشه اون موقع، از طرفی آدم قابل اعتمادی نیست این بشر یه روز یه حرف می‌زنه فرداش تکذیبش می‌کنه
  • آبودان IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    اصلا در حدو اندازه تیم ملی نبود خدا میدونه کی پارتیش بوده که حتی تونسته با شناسنامه دیگه به تیم ملی راه پیدا کنه
  • اصغر زشته IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    بشر شر است بشر جهنم است باید از این موجود دوری کرد تا به ارامش برسی هرجا بشر است تنش ان جاست .بشر از زلزله سیلهای ویرانگر.طوفانهای مهیب وحشتناکتر است!
  • واعظ آشتیانی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    همون ایام هم‌میگفتن که با شناسنامه برادرش (حسن) داره بازی میکنه ، با توجه به سابقه تیم فولاد در جعل اسناد بعید هم نیست این خبر درست باشه .
  • سعید GB ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    کعبی الان حدود 45 سال رو داره نه 37 سال
  • پدرام CA ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    تازه میگه من مردهستم دروغ نمیگم! فقط به خاطر تیم ملی و نوجوانان این کار رو کردم! افتخار هم میکنم! اقای کعبی مگه اون موقع طرح 27 ساله ها هنوز معتبر بود که میگی به خاطر تیم ملی این کار رو کردم؟ شما هم جاعلی هم دروغگو هم فکر میکنی همه نادونند.
  • احمدرضا IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    کعبی در برنامه تی وی شوخی کرد با بختیاری زاده همسن هست،یکی از اشنایانم که خانواده کعبی را از نزدیک در اهواز می شناسد،می گفت: کعبی اسم کوچکش حسن هست که معروف به حسون و متولد ۱۳۵۹ هست و در جام جهانی ۲۰۰۶ ،۲۶ ساله بود،حسین کعبی متولد ۶۴ برادر کوچک ،فوتبالیست سابق تیم ملی هست، بخاطر حضور در تیم ملی نوجوانان از شناسنامه برادر کوچکش که ۵ سال از خودش کوچکتر بود استفاده می کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی