ساپینتو مربی رئال می‌شد اینقدر مشکل نداشت/ مربی استقلال را تحت فشار نگذارید؛ حالا یک قولی داد!/ خدا کند تا دربی مردم به ورزشگاه‌ها برگردند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علی موسوی پیشکسوت استقلال گفت: لطفاً اینقدر ساپینتو را تحت فشار قرار ندهید و روی هجمه وارد نکنید، حالا او یک حرفی در رابطه با گرفتن چند جام زده، کمک کنیم استقلال قهرمان لیگ شود.

علی موسوی بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره قهرمانی استقلال در سوپرجام و حواشی دیگر این مسابقه در کرمان سوالاتی را مطرح کرد.

مصاف استقلال مقابل نساجی را دیدید؟

بله! استقلال با توجه به فشاری که روی ساپینتو وارد شده بود به این قهرمانی احتیاج داشت. بازی تقریباً یک طرفه بود و ۷۰درصد زمان بازی توپ و میدان در اختیار استقلال بود و فکر می‌کنم حقش بود که این جام را بگیرد. استقلال می‌توانست بیش از یک گل بزند. همانطور که دیدیم چندبار هم توپ را به تیرک دروازه نساجی زد ولی مهم پیروزی و قهرمانی بود که استقلال آن را به دست آورد.

چرا استقلال کم گل می‌زند؟

این مشکل از فصل گذشته گریبان استقلال را گرفته و رها نمی‌کند. برای جدا شدن از این وضعیت استقلال باید هرچه زودتر یک هافبک بازیساز و یک مهاجم ششدانگ بیاورد که توپ‌ها را تبدیل به گل کند.

ساپینتو مربی رئال می‌شد اینقدر مشکل نداشت/ مربی استقلال را تحت فشار نگذارید؛ حالا یک قولی داد!/ خدا کند تا دربی مردم به ورزشگاه‌ها برگردند

امیر ارسلان مطهری بعد رفتن تا استانه جدایی از استقلال در ابتدای فصل، در دو بازی اخیر فیکس شد تا هم پاس گل بدهد و هم گل قهرمانی بزند. چه اتفاقی افتاده که این بازیکن دوباره این چنین می‌درخشد؟

مطهری در فصل‌های گذشته هم شرایط مشابهی داشت. او هر زمان به میدان آمده تاثیرگذار بوده اما ناگهان می‌رود و تا مدتها روی نیمکت می‌نشیند! ولی او تلاش کرد و خودش را به ترکیب اصلی رساند یا شاید بهتر است بگوییم خودش را تحمیل کرد. شاید اتفاقات ابتدایی فصل انگیزه او را مضاعف کرده بود. امیدوارم مطهری از اینجا به بعد فراز و نشیب نداشته باشد چون وقتی بازیکنی فیکس شد باید بتواند یکنواخت به کارش ادامه بدهد تا دوباره به نیمکت برنگردد.

حضور ساپینتو با متانتی خاص در محوطه فنی استقلال برای شما عجیب نبود؟

این مربی هیچ شناختی از فوتبال ایران نداشت. نه از فوتبال ایران و نه از استقلال. شاید اگر ساپینتو سرمربی رئال مادرید می‌شد تک تک بازیکنان اش را به خوبی می‌شناخت، چون همه دنیا فوتبال تیم رئال را می‌بیند اما او هیچ شناختی از تیم استقلال و بازیکنانش نداشت. برای همین در هفته‌های ابتدایی عدم شناختش از تیم او را بیشتر به هم می‌ریخت اما حالا با شناخت بیشتر از بازیکنان و شرایط لیگ ایران کم کم یاد می‌گیرد که در فوتبال ایران چطور باید رفتار کند.

تعطیلی مسابقات و لغو دربی چقدر به ضرر استقلال است؟

وقتی ساپینتو اینقدر تیمش را خوب آماده کرده و هفته به هفته بهتر شده قطعاً مربی با دانشی است و با تمرینات منظم حتی در تعطیلات لیگ هم می‌تواند دوباره استقلال را به همین شرایط به رقابت‌ها برگرداند. فقط امیدوارم تا دربی شرایط طوری پیش برود که تماشاگران برگردند.

چطور؟

فوتبال بدون تماشاگر اصلاً لذتی ندارد. به ویژه حالا که استقلال و پرسپولیس سایه به سایه هم حرکت می‌کنند. قطعاً حضور تماشاگران این دو تیم جذابیت‌های دربی را صد چندان می‌کند.

ساپینتو مربی رئال می‌شد اینقدر مشکل نداشت/ مربی استقلال را تحت فشار نگذارید؛ حالا یک قولی داد!/ خدا کند تا دربی مردم به ورزشگاه‌ها برگردند

غیبت تماشاگران در مسابقه سوپرجام تا چه اندازه به چشم آمد؟

وقتی شما به عنوان کاپیتان تیم قهرمان جام را بالای سرتان می‌برید اگر صدای شور و شادی هواداران نباشد هیچ لذتی ندارد. وقتی صدای طرفداران تیم در استادیوم بپیچد شما احساس غرور می‌کنید اما ما در این بازی بدون حضور تماشاگران هیچ حسی نداشتیم. سوپرجام مثل یک مسابقه محلی بود. حضور تماشاگران کیفیت فوتبال را بالا میبرد. انگیزه فوتبالیست‌ها بیشتر می‌شود تا دوندگی بیشتری داشته باشند. فوتبالیست در حضور تماشاگر تلاش می‌کند تا خودش را بیشتر نشان بدهد. این قهرمانی بدون حضور تماشاگران هیچ جذابیتی نداشت.

ساپینتو مربی رئال می‌شد اینقدر مشکل نداشت/ مربی استقلال را تحت فشار نگذارید؛ حالا یک قولی داد!/ خدا کند تا دربی مردم به ورزشگاه‌ها برگردند

درباره شادی نکردن استقلالی‌ها بعد از گرفتن جام چه نظری دارید؟ فتح الله زاده گفته این به دلیل حمله تروریستی به شاهچراغ بوده است. فکر میکنید دلیلش همین بود؟

هر کسی یک برداشت متفاوت دارد. امیدوارم شرایط هرچه زودتر به گونه‌ای تغییر کند که همه خوشحال باشند.

ساپینتو گفته بود می‌خواهد امسال ۴ جام بگیرد. به نظر شما می‌تواند این کار را انجام بدهد؟

حالا این مربی یک حرفی زده، نباید اینقدر به او گیر داد. او که به ایران آمد در جلسه اول احساسی شد و شاید اگر پنج جام در ایران بود او می‌گفت من می‌خواهم هر شش جام را بیاورم(خنده)! نباید اینقدر روی این فرد هجمه وارد کنیم و تحت فشارش بگذاریم. سوپرجام کوچکترین و دم دست‌ترین جام بود که استقلال آورد و امیدوارم شرایط برای ساپینتو به گونه‌ای فراهم شود که بتواند در آرامش قهرمانی لیگ برتر را هم تکرار کند. هرچند می‌دانیم کار سختی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • رضایاک اصلی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    کیسائوپینتو مربی قندهار اف سی هم نمیزارنش‌، رئال؟؟!😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی