تصمیم قطعی ملی پوش ایران برای خداحافظی/ نمی‌توانم با آینده‌ام شوخی کنم!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ملی‌پوش دوچرخه سواری ایران گفت: به دلیل مشکلات مالی مجبورم دوچرخه‌ام را بفروشم و چاره‌ای جز کنار گذاشتن ورزش حرفه‌ای ندارم.

علی اصغر موسی زاده درباره تصمیم خود مبنی بر کنار گذاشتن دوچرخه سواری حرفه‌ای بیان کرد: لوازم دوچرخه سواری من برای بازی‌های کشورهای اسلامی مقداری رده پایین بود از این رو از جیب خودم لوازم جدید خریداری کردم. ۵۵ میلیون آن را خودم پرداخت کردم. ۲۰ میلیون دیگر باقی مانده بود که آن موقع آقای انوشیروانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردیبل بود، گفت که نتیجه بگیرم، این پول پرداخت می شود. خوشبختانه ایران در استقامت جاده مدال طلا گرفت اما مدیر کل تغییر کرد و این ۲۰ میلیون هم پرداخت نشد چون یکی، دو نفر در اداره کل استان هستند که با پرداخت پول به ورزشکار مخالفند.

 او ادامه داد: پاداش مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی ۱۵۰۰ یورو بود. آقای وفایی مربی تیم ملی به ما گفت مدال طلا بیاوریم، ۱۵۰۰ یورو می‌گیریم اما وقتی به ایران آمدیم این مبلغ، ۱۵ میلیون تومان شد و همان را هم هنوز پرداخت نکرده‌اند و هر زمان پیگیری می‌کنیم می‌گویند پولی به حساب فدراسیون نیامده است. در شهر مشکین شهر مراسم تجلیل برگزار کردند که فرماندار یک چفیه جایزه داد این در حالی بود که در سایت خودشان اعلام کرده بودند که ۶ میلیون تومان هم پاداش داده‌اند. در واقع هیچ پولی به من پرداخت نشد و من هم پیش کسی که لوازم خریده بودم، بد قول شدم.

موسی زاده در پاسخ به این پرسش که یعنی فرماندار هیچ پولی به شما پرداخت نکرد، گفت: خیر، هیچ چیزی ندادند و هیچ کمک مالی نشد. من چند بار گفته بودم که باید این پول را پرداخت کنم و اگر کمک نشود، مجبورم دوچرخه‌ام را بفروشم. به نظرم دوچرخه سواری را کنار بگذارم بهتر از این است که با ذلت و بدبختی رکاب بزنم. برایم سخت است به این شکل ورزش کنم و روحیه ام را از دست داده‌ام. دوچرخه‌ام را می‌فروشم تا بدهی را پرداخت کنم و کار دیگری را نیز شروع کرده‌ام.

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری در پاسخ به این پرسش که کمیته ملی المپیک به فرد مدال آور پاداش می‌داد و آیا قرار بوده به آنها هم پاداشی تعلق بگیرد؟ تاکید کرد: در دوچرخه سواری کار تیمی مهم است و هیچ رکابزنی بدون کمک نمی‌تواند به تنهایی روی سکو برود. از این رو در پیست که بهنام آرین نقره گرفت، هم به او و هم به محمد گنج خانلو که کمکش کرده بود، هر کدام ۱۲۰۰ یورو دادند. زمانی که آرین دوباره نقره گرفت و باز هم ۱۲۰۰ یورو به آرین و ۱۲۰۰ یورو به امیرحسین جمشیدیان پرداخت کردند. در استقامت جاده بازی‌های کشورهای اسلامی با این امکانات ضعیف کمک کردیم و گنج خانلو مدال طلا گرفت اما ۱۵۰۰ یورو به گنج خانلو پرداخت کردند و قرار بود به ما هم پاداش بدهند اما این کار انجام نشد.

او با اشاره به مشکلات مالی خود گفت: قرارداد لیگ من ۶۰ میلیون تومان است و با جایزه بزرگ‌ها و تورایران - آذربایجان کلا ۹۰ میلیون تومان در سال در آوردم که ۷۵ میلیون آن برای خرید لوازم رفت. روز اول بازی‌های کشورهای اسلامی نیز زمین خوردم و ۱۰ میلیون هم آنجا هزینه‌ام شد و در واقع از ۹۰ میلیونی که من درآمد داشتم، هیچ چیزی برایم باقی نماند.

ملی پوش دوچرخه سواری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه تصمیمش برای کنار گذاشتن جدی است؟ تاکید کرد: بله، با تیم قرارداد دارم و منتظرم مرحله آخر لیگ تمام شود و پس از آن کنار بروم. خیلی از دوچرخه سواران حرفه ای به دلیل مشکلات مالی این رشته را کنار گذاشته اند و من هم می‌بینم آینده‌ای ندارم و تا الان هیچ پولی دستم را نگرفته است. هر چقدر توضیح می‌دهیم که در دوچرخه سواری کار تیمی مهم است و ما هم کمک کرده ایم که مدال طلا در بازی‌های کشورهای اسلامی به دست بیاید اما می‌گویند باید خودت مدال می‌گرفتی.

او در پایان گفت: کنار گذاشتن برای من اصلا راحت نیست به هر حال من هم وقت و هزینه زیادی گذاشته‌ام اما آینده شوخی‌بردار نیست و چاره‌ای ندارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۲
  • عیسی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    حالااگه یک جنگجوافغانی بودمیلیاردی میگرفت
    • ط IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      جنگجوی افغانی میلیاردی نگرفت.مدافعان حرم افغانستانی رفتن سوریه و عراق برای مبارزه با داعش.برای مبارزه با وحوشی که در شاهچراغ به ضغیر و کبیر رحم نکرد.اونا برای دفاع از انسانیت و مقابله به کفر راهی سوریه شدن نه پول.هیچ پولی جایگزین جان آدم نمیشه.عامل رفتن اونا عشق بود عشق شهادت.البته از مخاطبان ایران اینترنشنال توقع درک این چیزا رو شاید نمیشه داشت.
  • محمد IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    حال و روز این قهرمان عزیز مشت نمونه خروار است،که در سایر حوزه ها هم فقط مسولان بر اساس قول دادن پیش می‌روند.
  • فرهاد کوه کن IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    شرم آوره!!!چه فشاری روی این بنده خداست
  • حق بین IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    هیچ کس نیست که این ورزشکار را حمایت مالی کنه که برای کشورش مدال آوری کنه ، حالا اگر همین ورزشکار بره یه کشور دیگه که حمایتش کنه همه بهش تهمت وطن فروش و خائن و ...میزنن
  • اصغر زشته IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    جوان نازنین میرفتی ورزشی که از روی سکوها برایت بالا و پایین بپرند.مکر فوتبال مدال اورده که بازیکنان ان صاحب ثروت های افسانه ای شده اند.ورزش های سخت مثل دوچرخه سواری و بوکس پولی درش نیست .کاش رشته شما و بوکس هم گذارشگرانی مانند جواد خیابانی وهادی عامل داشت کهاز کاه کوه بسازند و کارخانه اسطوره سازی درست کنند.
  • حسین IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    بجایش خیلی ها از شهرت شما نان میخورند بعضی ها به نام شما پولدار میشن
  • مانی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    قابل توجه مسئولینی که به معترضین میگن وطن فروش و خائن.این دوچرخه سوار هم معترض هست
  • ستار IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    عوضش امنیت داریم
    • سیدی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      چه امنیتی. هیچ کجا امنیت ندارن فقط ما امنیت داریم
  • منتظر IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    شرم آوره این همه نامردی و تظاهر و دروغ...
  • فاطیما IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    بردار من جای شما بودم میرفتم هر کشور دیگه ایی که بتونم اونجا فعالیت کنم..این همه کشور درست و حسابی، برو برای اونا مدال بیار وقتی قدرتو نمیدونن.
  • علیرضا IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    در این مملکت کسی دلش به حالت نمیسوزه تا جوان هستی میتونی رکاب بزنی برو کشورهای دیگه دیگه بهترین زندگی برات درست میکنند روی سر جات میدهند برو در این مملکت همه نون بر هستند نون رسون نیستند
  • امین IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    کمی از فوتبال کم کنید و به بازی های انفرادی بدهید
  • ارشام US ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    در کشور ما رونق اگر نیست صفا هست
    • مریم IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      کوووو کجاست که دیگه ما نمیبینیم😔
  • آبی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    حتما بعد از کسب مدال طلا خوشحالی نکرده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی