نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیش‌بازی تاتنهام - لیورپول
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول بحران‌زده در دیداری حساس از هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس در لندن به مصاف تاتنهام خواهد رفت.

امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام، این تیم شمال‌لندنی در دیداری از هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس به مصاف لیورپول خواهد رفت.

تاتنهام؛ بازگشت به جمع مدعیان

مثل این که اسپرز رده سوم این فصل را برای خودش رزرو کرده است. تاتنهام شروع خوبی داشت، اما بعد از شکست مقابل آرسنال در سراشیبی سقوط افتاد. تیم آنتونیو کونته می‌خواهد بین مدعیان قهرمانی باقی بماند، ولی بیشتر مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست. تیمی که در حساس‌ترین بازی‌ها مقابل آرسنال و منچستریونایتد شکست خورده و حتی به نظر می‌رسد نیوکاسل هم ممکن است از آن‌ها پیشی بگیرد، برای اثبات خودش نیاز به برد مقابل لیورپول دارد. در واقع تاتنهام در هیچ‌یک از بازی‌هایش مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس برنده نشده و از اتفاق لیورپول را هم مدت‌هاست نبرده‌اند. آیا این برد تیم لندنی را به کورس قهرمانی برمی‌گرداند؟

لیورپول؛ نجات در فصل کابوس‌وار

بدبین‌ها هم تصور نمی‌کردند لیورپول در فصل جدید یک تیم میانه جدولی باشد و جایگاهش در بالای جدول و رقابت با منچسترسیتی را به آرسنال واگذار کند. شاید برد مقابل منچسترسیتی یک جرقه بود، چرا که هرچقدر هم بازی‌های بزرگ را ببرند اما به قعرنشین و پایین‌جدولی‌هایی مثل فارست و لیدز ببازند، سودی برای‌شان نخواهد داشت. یورگن کلوپ اعتراف کرده که با ادامه این روند، لیورپول برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا هم شانسی نخواهد داشت و این اعتراف تلخ هواداران را ناامید کرده. با این حال اسپرز بازنده همیشگی مقابل لیورپول بوده و اگر کلوپ بتواند مچ کونته را بخواباند، شاید فرصتی برای جبران بعد از جام‌جهانی باشد.

آخرین بازی
هفتم مِی ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، دو تیم در ورزشگاه آنفیلد به تساوی ۱-۱ رسیدند. دیاس برای لیورپول گلزنی کرد تا گل سون باعث برتری تاتنهام نشود.

آمار بازی
۶۰) در ۶۰ مصاف بین تیم‌های تاتنهام و لیورپول، تیم لندنی ۱۴ برد داشته و قرمزهای مرسی‌ساید یکی بیشتر از دو برابر یعنی ۲۹ مرتبه برنده شده‌اند. ۱۷ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۱۰) لیورپول در ۱۰ بازی اخیر مقابل تاتنهام در تمامی رقابت‌ها بازنده نبوده است. آخرین برد اسپرز مقابل لیورپول به ۵ سال قبل برمی‌گردد که اکتبر ۲۰۱۷ با نتیجه ۴-۱ پیروز شد.
۲) در فصل گذشته هردو بازی رفت و برگشت بین تاتنهام و لیورپول مساوی شد. پیش از آن در ۳ فصل متوالی قرمزهای مرسی‌ساید مقابل این حریف دبل کرده بودند.
۱۵) از اکتبر ۲۰۱۵ به بعد هیچ دیداری بین تاتنهام و لیورپول بدون‌گل تمام نشده است. ۱۵ بازی در تمامی رقابت‌ها گل داشته.
۰) شرایط بد لیورپول در فصل جاری از آمارشان بیرون از آنفیلد مشخص است. لیورپول در ۵ دیدار خارج‌ازخانه حتی یک برد هم نداشته و فقط ۲ امتیاز گرفته است. ۲ دیدار در لندن بوده که تساوی مقابل فولام و شکست مقابل آرسنال در پایان آن ثبت شده.
۵) بعد از ۵ برد متوالی در خانه، تاتنهام بازی آخرش در ورزشگاه خانگی را باخت. برنده آن بازی هم نیوکاسل بود.
۶) در ۶ دیدار قبلی بین آنتونیو کونته و یورگن کلوپ هرکدام یک برد داشته و ۴ بازی مساوی شده است.

مصدومان و محرومان
هردو تیم بازیکنان مهمی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. تاتنهام از هئونگ مین سون، ریچارلیسون، دیان کولوسوسکی و کریستین رومرو نمی‌تواند استفاده کند. لیورپول هم لوئیس دیاس، دیوگو ژوتا، نبی کیتا، جوئل ماتیپ، جیمز میلنر و آرتور را در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
لوریس، دایر، لانگله، دیویس، سسنیون، هویبیرگ، بیسوما، بنتانکور، پریشیچ، لوکاس و کین
لیورپول: آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، تیاگو، فابینیو، هندرسون، صلاح، فیرمینو و نونیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی