دایچی کامادا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دایچی کامادا با ۱۲ گل بهترین گلزن اینتراخت شده و حالا نسبت گلزنی او فراتر از آمار بازیکنانی چون هالند و لواندوفسکی قرار گرفته است.

ژاپن اولین تیم از بین ۳۲ تیمی بود که ترکیب خود برای جام‌جهانی را اعلام کرد و نام «دایچی کامادا» در این لیست می‌درخشید.

کامادا که در گروه E در کنار اسپانیا، آلمان و کاستاریکا قرار دارد، گفت که بازی در جام جهانی رویایی است که به حقیقت پیوسته و مطمئن است که می‌تواند نشان خود را در این دوره از تاریخ به جای بگذارد. و دلیل خوبی هم برای این حرفش دارد، چون این بازیساز اینتراخت فرانکفورت در بهترین فرم دوران حرفه‌ای خود به قطر ۲۰۲۲ می‌رسد، با ۱۲ گل و سه پاس گل در ۲۰ بازی این فصل.

کامادا در رسیدن تیم اینتراخت به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار در تاریخ، نقشی کلیدی ایفا کرد؛ با گلزنی در سه بازی متوالی: مقابل تاتنهام (۳-۲)، مارسی (۲-۱) و اسپورتینگ (۱-۲).

آنچه بیش از هر چیز شگفت‌انگیز است، کارایی اوست. کامادا با نسبت ۳۸٫۷ درصدی، بهترین نسبت گلزنی را در لیگ‌های بزرگ دارد، حتی فراتر از جادوگرانی مانند ارلینگ هالند (۳۳٫۹ درصد) یا روبرت لواندوفسکی (۲۵٫۶ درصد).

کامادا در واکنش به گلزنی‌هایش گفت: «اکنون به گلزنی در زمانی که فرصتش برایم پیش می‌آید مطمئن هستم.» قرارداد کامادا ۲۶ ساله با اینتراخت در سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. چندین غول اروپایی از جمله سویا در خانه او را زدند اما اینتراخت تمایلی به از دست دادن او ندارد.

شایعه شده بود که او در پنجره نقل و انتقالات تابستانی اخیر فرانکفورت را به مقصد یک باشگاه بزرگتر ترک خواهد کرد، اما در تیم ماند و باعث آسودگی خاطر سرمربی تیمش «اولیور گلاسنر» شد. گلاسنر گفت: «از اینکه دایچی کامادا به ما متعهد است، خیالم راحت شده. این نشانه بسیار مهمی برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه ما است و از اینکه بازیکنان کلیدی خود را در اینجا نگه می‌داریم خوشحالم.»

دایچی کامادا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی