نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دروغ است؛ هیچ کجا نمی‌روم چون فرزند پرسپولیس هستم/ می‌خواهم در جام ملت‌های آسیا برای ایران بازی کنم/ خوشحالم لوکادیا گل می‌زند و می‌درخشد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس به خبرورزشی گفت: اینکه شیخ دیاباته گل بزند، لوکادیا یا من مهم نیست. آنچه اهمیت دارد موفقیت پرسپولیس است.

مهدی عبدی فصل گذشته به عنوان مهاجم اول سرخ‌پوشان شناخته می‌شد و توانست با ۹ گل زده در جریان بازی و بدون پنالتی برای پرسپولیس بزند اما در فصل جدید، این تیم دو مهاجم خارجی جذب کرد تا شرایط برای این مهاجم جوان و مستعد تغییر کند. با این وجود مهاجم جوان پرسپولیس هنوز نومید نشده و دوست دارد با تمرینات و تلاش بیشتر وضعیت را بار دیگر به سود خود عوض کند. مهدی عبدی اصلا تمایل به جدایی از پرسپولیس ندارد درحالی که پیشنهادات مناسبی هم از داخل کشور دارد اما... بهتر است خودتان تازه ترین گفت و گوی ما با مهاجم جوان پرسپولیس را بخوانید:

می‌دانیم بارها داستان جدایی ات تکذیب اما دوباره منتشر شده است. حالا می‌خواهیم از خودت بپرسیم ماجرا چیست؟

ماجرایی وجود ندارد. من بارها این موضوع را تکذیب کرده ام ولی دوباره شایعات ردیف می‌شود. لطفا از قول من بنویسید همه این شایعات کذب و دروغ محض است!

یعنی پیشنهادی برای نیم فصل نداری؟

پیشنهاد شاید باشد اما من فرزند پرسپولیس هستم. کجا بروم؟ من این پیراهن با ارزش را راحت به دست نیاوردم که راحت از دست بدهم. ارزش آن را خوب می‌دانم و با هیچ چیز دیگری عوض نخواهم کرد.

شاید عمده دلیل انتشار شایعه جدایی ات بازی نکردن و نیمکت نشینی در پرسپولیس باشد. با این موضوع چطور کنار آمده ای؟

من اهل دروغ گفتن نیستم. هیچ فوتبالیستی دوست ندارد نیمکت نشین باشد یا بازی نکند اما من یک بازیکن حرفه ای هستم. وظیفه ام فقط و فقط تمرین کردن است و تصمیم گیرنده کادرفنی است.

درفصل جاری یورگن لوکادیا مهاجم اول بوده و به تازگی شیخ دیاباته هم آماده بازی شده است. با این وضعیت بازی کردن تو سخت می‌شود درحالی که فصل گذشته بهترین گلزن پرسپولیس بودی؟

من خوشحالم که لوکادیا گل می‌زند و می‌درخشد. همین طور به خاطر گلزنی شیخ دیاباته هم خوشحال شدم. ما هم تیمی‌هستیم و هر اتفاقی به سود پرسپولیس باشد به سود همه است. اینکه شیخ دیاباته گل بزند، لوکادیا یا من مهم نیست. آنچه اهمیت دارد موفقیت پرسپولیس است. اینکه تیم ما صدرجدول است و انشالله در مسیر قهرمانی قرار داریم کافی است.

عبدی: دروغ است؛ هیچ کجا نمی روم چون فرزند پرسپولیس هستم/ می خواهم در جام ملت های آسیا برای ایران بازی کنم/ خوشحالم لوکادیا گل می زند و می درخشد

با یحیی گل محمدی صحبتی نداشتی؟

آقا یحیی مثل برادر بزرگ من است. ایشان بود که در لیگ قهرمانان آسیا به مهدی عبدی جوان میدان داد و همیشه خودم را مدیون سرمربی پرسپولیس می‌دانم. مطمئن هم هستم سرمربی تیم بهترین‌ها را برای من و تیمش می‌خواهد. وظیفه من همان طور که گفتم تمرین کردن است و باید جوری کار کنم که دوباره به ترکیب برگردم. من خودم عاشق رقابت هستم و مشکلی با تعداد مهاجمان تیم ندارم. تلاش می‌کنم بار دیگر نظر آقا یحیی را جلب کنم.

مهدی عبدی فصل گذشته ۹ گل آن هم بدون پنالتی زدی درحالی که آقای گل لیگ اگر اشتباه نکنم ۷ گل از روی نقطه پنالتی زد. اگر فصل گذشته پنالتی‌های پرسپولیس را می‌زدی، بیشتر دیده نمی‌شدی؟

تیم ما پنالتی زن داشت و من هم باید به وظایف خودم عمل می‌کردم. اگر گلی هم زدم روی همکاری و کمک همبازیانم بود. اینکه دیده شوم یا نشوم باور کنید برای من خیلی مهم نیست. دوست دارم عنصر مفیدی برای پرسپولیس باشم.

باورش سخت است مهاجمی‌که الگویش زلاتان ابراهیموویچ است، دوست نداشته باشد دیده شود؟!

(بالاخره می‌خندد) بله، الگویم زلاتان ابراهیموویچ است اما از لحاظ فنی! من فوتبال زلاتان را دوست دارم چون یک مهاجم ششدانگ است. او سرزن قهاری است اما روی زمین هم فوق العاده است و گل‌هایی می‌زند که فقط خودش می‌تواند بزند!

البته الان دیگر سن و سالی از او گذشته است و بهتر بود خداحافظی کند. این طور نیست؟

(به شوخی) اگر نظر من را می‌پرسید همین حرف را به او می‌زدم!

جرأتش را داشتی؟ زلاتان می‌دانی که کلا آدم عصبانی و خطرناکی است؟

(دوباره می‌خندد) البته زلاتان یک استثنا در فوتبال جهان است. این تداوم او هم قابل تحسین است. ما در تیم خودمان هم آقا سید (جلال حسینی) را تا همین فصل گذشته داشتیم که فوق العاده بوده است. بازی کردن آن هم تا ۴۰ سالگی کار هر فوتبالیستی نیست. باید به امثال زلاتان و سیدجلال احترام گذاشت.

عبدی: دروغ است؛ هیچ کجا نمی روم چون فرزند پرسپولیس هستم/ می خواهم در جام ملت های آسیا برای ایران بازی کنم/ خوشحالم لوکادیا گل می زند و می درخشد

برای ماندن در پرسپولیس و تصمیمی‌که حالا می‌گویی قاطعانه گرفته ای با سید جلال هم مشورت کرده ای؟

من با خیلی‌ها مشورت می‌کنم، آقا سید که کاپیتان و بزرگ من است. همیشه سعی کردم از راهنمایی بزرگ ترها استفاده کنم.

یکی دو سال پیش که مصاحبه می‌کردیم از رؤیای خودت برای بازی در جام جهانی حرف زدی. الان لیست تیم ملی تقریبا برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بسته شده است. در این رابطه نمی‌خواهی صحبت کنی؟

اتفاقا برای این یکی هم خیلی انگیزه دارم و برای جام ملت‌های آسیا دورخیز کرده ام. دوست دارم در جام ملت‌های آینده آسیا برای تیم ملی ایران بازی کنم. برای تیم ملی کشورم در جهانی قطر آرزوی موفقیت دارم و این حرف را عنوان یک هوادار می‌زنم.

با توجه به سن و سالی که داری، می‌توانی برای جام جهانی ۲۰۲۶ هم نقشه بکشی؟

چرا که نه؟ انسان به امید زنده است. من به خودم، توانایی‌هایم و اینکه چقدر می‌توانم پیشرفت کنم ایمان دارم. بنابراین هرگز ناامید نشده و نخواهم شد. دوست دارم اول بازیکن مفیدی برای پرسپولیس باشم و سپس به تیم ملی دعوت شوم. این یک هدف مهم در زندگی ورزشی ام است که تلاش می‌کنم به آن برسم. اول پرسپولیس، بعد جام ملت‌های آسیا و انشالله اگر عمری باقی بود جام جهانی ۲۰۲۶!

دربی را از قلم انداختی! تو یک بازیکن ویژه در دربی هستی و فکر می‌کنی بعد از جام جهانی بتوانی جلوی استقلال بازی کنی و دوباره خوش بدرخشی؟

اجازه بدهید الان صحبتی نداشته باشم. لیگ تعطیل است و ما باید خودمان را از لحاظ بدنی و آمادگی جسمانی برای ادامه مسابقات نگه داریم. امیدوارم جوری کار و تمرین کنیم که پرسپولیس را صدر جدول و آن بالا نگه داریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ابوالعجائب IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    عجبببببب !؟ کئی یا کدوی مازندران که میگن به تو میگن. تنبلی ذهنی را کنار بگذار. مرزهای غلط احساس را کنار بگذار و برای شکوفا شدن استعدادت هجرت و تلاش کن، وگرنه استعدادت هدر میره و یه وقت چشم باز می کنی و می بینی که پیر شدی و به جایی نرسیدی و هنوز پشت سر یحیی و یحیی ها راه میری. فرزند پرسپولیس یعنی چه!؟ تو همون اولش که اومدی، در ده یا بیست دقیقه که به میدون رفتی، برای پرسپولیس در دریی گل زدی. اون موقع که هنوز پرسپولیس آموزشی بهت نداده بود، مگر این که در پرسپولیس روستا یا پرسپولیس شهرت قائمشهر آموزش دیده باشی که ربطی به پرسپولیس تهران نداره. دیدی که باشگاه پرسپولیس تهران پرسپولیس اهواز را گردن نگرفت. بگذار کنار این شعارهای احساسی را که مثل زنجیر به پاهات گره خورده و جلوی پیشرفتت را می گیره. از ما گفتن، اما صلاح ملک خویش خسروان دانند.
    • علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      پارسال شاید ولی امسال بعید میدونم که تیمی بیاد و همچین حماقت بزرگی کنه و تورو جذب کنه
  • فرهنگ IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    آقا مهدی عبدی، همین یکتا رو می بینی که الان باهات مصاحبه کرد و این تیتر جایی نمیرم و فرزند پرسپولیس هستم را برات انتخاب کرد، بیش از دهها پست برای تبلیغ لوکادیا گذاشته بود و اینطور القا می کرد که خط حمله پرسپولیس ضعیف بود و با مهاجم خارجی تقویت و گلزن شد. یعنی همون گل های آفساید و پنالتی هایی که لوکادیا زده بود. جوان شهرستانی ساده نباش. تلاش کن و برو و بگذار استعدادهات شکوفا بشه. در پرسپولیس همیشه زاپاس صندوق عقب بحیی خواهی ماند.
  • محمد IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    حالا کدوم تیم بی عقل تورو میخواد
    • فرهنگ IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      همین حالا سرمربیان سه تیم لیگ برتری مثل قلعه نویی و نکونام و مطهری که چشم باز و جیب بسته دارند رو دست می برنش این بازیکن گلزنی رو که بدون پنالتی و علی رغم اعتماد بنفسی که ازش گرفته بودند ۹ گل زد(فحش زیرلب یحیی را همه دیدند)، تعداد گلی که مهاجم خارجی علی رغم پنالتی ها و حمایت ها و تبلیغ ها هنوز بهش نرسید. به تیم فولاد نکونام یا تیم شهرش نساجی مطهری اگه بره که شانس درخشش در لیگ قهرمانان رو هم داره.
    • آبی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      انصافا بازیکن خوبیه.
  • کوروش کبیر IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    عبدی جان تو میتونی تازه اول راهی ، جوونی و پر استعداد تلاش و تمرینت را بیشتر و بیشتر کن تا انشاء الله یه بار دیگه از اینجا شروع کن توی دربی کیسه را به آتیش بکشی بعد جام ملتها و بعدش جام جهانی بعدی
  • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    مارزنگی😂
  • یعقوب لیث صفاری IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    از رامین رضاییان و اسدی یادبگیر. تا توی پرسپولیس بودند چرخ پنجم تیم بودند. وقتی به سپاهان و تراکتور رفتند، هم گل میزنند، هم پاس گل میدند و هم به تیم ملی دعوت شدند. خلاصه هر کس از پرسپولیس رفت عاقبت بخیر شد.
  • مافیای قرمز IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    تو تو لنگ فیکس باش، بازی تو جام ملتها پیشکش!
  • آنتی دروغگو! IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    تو اگه تونستی تو کل لیگ سر جمع 90 دقیقه تو تیمت بازی کنی، من قول میدم شخصا با کیروش صحبت کنم تو جام ملتها بذارتت تو خط حمله تیم ملی!
  • علیرضا توانافر IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    مهدی عبدی هم باید باشه با پنج مهاجم برای قهرمانی لیگ برتر
  • قرمز تا همیشه IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    جناب ابوالعجائب و جناب فرهنگ که بهتره با این نوشته های کذبتون اسمتون رو عوض کنید مهدی عبدی از این جهت میگه من فرزند پرسپولیسم چون از رده جوانان در پرسپولیس عزیز بوده و رشد کرده و قبل اونهم هوادار پرسپولیس عزیز بوده به کوری چشم بعضیها مثل سینا اسدبیگی و محمد عمری و علیرضا خدایی و غیره لطفا درمورد چیزی که نمیدونید اظهار فضل نفرماییدبه خاطر تعصب کور تان جناب فرهنگ آقای یحیی گل محمدی با اخلاقترین مربی ایران هست و اهل فحاشی و دعوا نیست برخلاف مربیان تیم محبوب شما لطفا این نسخه ها را جنابان استقلالی برای بازیکن پرسپولیس الاصل نپیچید کار پسندیده ای نیست حتما اول در مورد بازیکن مطالعه و تحقیق کنید بعدا اضهار فضل و توصیه بفرمایید التماس تفکر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی