نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیش‌بازی رم - لاتزیو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دربی دلاکاپیتاله مثل همیشه حساس است و وقتی دو تیم فرصت نزدیک‌تر شدن به بالای جدول را داشته باشند، حساس‌تر هم خواهد شد.

در هفته دربی‌ها، پایتخت ایتالیا هم شاهد دربی دلاکاپیتاله خواهد بود؛ دیداری از هفته سیزدهم سری A ایتالیا که در آن رم و لاتزیو از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

رم؛ انتظار از آقای‌خاص

وقتی باشگاه رم، ژوزه مورینیو را استخدام کرد می‌دانست که به چه می‌اندیشد. رمی‌ها خواهان جام بودند و حداقل در لیگ کنفرانس اروپا به این خواسته رسیدند. اما جالوروسی به قهرمانی در ایتالیا فکر می‌کند و اگر لیگ باشه چه بهتر! اگرچه شانس رم برای وارد شدن در کورس قهرمانی کمتر است، ولی مسیری طولانی باقی مانده. شاید تیم آقای خاص بتواند بعد از جام‌جهانی وارد رقابت برای کسب اسکودتو شود. طعم شیرین جام گرفتن در لیگ بعد از ۲۲ سال با هیچ‌چیزی برای رمی‌ها قابل قیاس نیست.

لاتزیو؛ فرصت بالا رفتن در دربی

بیانکوچلستی اگر بین ۴ تیم بالای جدول باشد برایش راضی‌کننده است. اگر رم را ببرند که هواداران‌شان روی ابرها خواهند بود. تیم تحت هدایت مائوریتسیو ساری کاملاً ایتالیایی بازی می‌کند و تلاش کرده که کمتر گل بخورد. پیش از بازی مقابل سالرنیتانا که به طرز عجیبی ۳-۱ باختند، تا قبل از آن بازی در ۶ دیدار متوالی کلین‌شیت کرده بودند و در مجموع هم ۵ گل خورده بودند. ۳ بازی است که لاتزیو از رم گل خورده و امیدوارند در دربی دلاکاپیتاله هم با کلین‌شیت بتوانند نتیجه لازم را بگیرند.

آخرین بازی
بیستم مارس ۲۰۲۲ در بازی برگشت فصل قبل سری A، رم با نتیجه ۳-۰ لاتزیو را شکست داد. آبراهام در آن دیدار دبل کرد و پلگرینی هم گل سوم را زد.

آمار بازی
۱۹۴) در تمام دیدارهای رم و لاتزیو، جالوروسی ۷۳ برد داشته و بیانکوچلسی در ۵۵ بازی پیروز شده. ۶۶ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۸) در ۱۷۸ دیدار رسمی بین این دو تیم، رم ۶۷ برد کسب کرده و ۴۸ بازی را لاتزیو برده. ۶۳ بازی هم برنده نداشته است.
۱۵۶) در ۱۵۶ بازی در تاریخ سری A ایتالیا، ۵۶ مرتبه رم موفق شده دربی را ببرد و لاتزیو در ۴۰ بازی برنده این دیدار بزرگ بوده. ۶۰ بازی هم مساوی شده است.
۶) در ۶ بازی آخر آمار به طور مساوی تقسیم شده است؛ هر تیم ۲ بازی را برده و ۲ بازی هم مساوی شده. در ۴ بازی اخیر هر تیمی به‌عنوان میزبان وارد زمین شده برنده بوده است.
۶) رم آخرین مرتبه ۶ سال پیش موفق شد ۲ بازی متوالی را از لاتزیو ببرد. البته دسامبر ۲۰۱۶ بردهای متوالی رم از ۲ بازی هم فراتر رفته بود و به ۴ بازی رسید.
۲) هردو تیم در ورزشگاه المپیکو عملکرد خیلی خوبی نداشته‌اند و ۲ بازی را تا پایان هفته سیزدهم در خانه باخته‌اند.
۸) لاتزیو بعد از یوونتوس که ۷ گل خورده، با ۸ گل خورده در کنار آتالانتا دومین خط دفاعی برتر فصل را در اختیار داشته.

مصدومان و محرومان
ماراش کومبالا، پائولو دیبالا، لئوناردو اسپیناتسولا و زکی چلیک مصدومان رم هستند و چیرو ایموبیله و پاتریک هم مصدومان لاتزیو. سرگی میلینکوویچ ساویچ هم دربی را به‌دلیل محرومیت از دست داده.

ترکیب احتمالی دو تیم
رم:
پاتریسیو، مانچینی، اسمالینگ، ایبانیس، کارسدورپ، کریستانته، کامارا، زالِوسکی، پلگرینی، زانیولو و آبراهام
لاتزیو: پروودل، لاتساری، کاساله، رومانیولی، ماروشیچ، وسینو، کاتالدی، آلبرتو، پدرو، زاکانی و اندرسون

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی