راز صدرنشینی سرخ‌ها فاش شد؛ این پرسپولیس گل نمی‌خورد!/ وقتی استقلال از همه موقعیت‌هایش استفاده نمی‌کند
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال بیشترین امید گل را در این فصل داشته و پرسپولیس نسبت به امید گل حریف کمترین گل خورده را داشته است.

امید گل یکی از شاخص‌های آماری تقریباً جدیدی است که معیار مناسبی برای ارزیابی عملکرد تیم‌هاست. این پارامتر،  ارزش واقعی موقعیت‌های گل یک تیم را در یک مسابقه مشخص کند. این که یک تیم تا چه اندازه موقعیت های گل با کیفیتی ایجاد کرده و تا چه اندازه نیز موقعیت های گل با کیفیت روی دروازه اش ایجاد شده است را با این پارامتر می‌توان سنجید.

استقلال بی‌رقیب در خلق موقعیت

بر اساس آمار متریکا، استقلال با مجموع امید گل ۱۵.۳۸ بهترین تیم لیگ است. البته این تیم از این موقعیت‌ها به خوبی نتوانسته بهره ببرد و ۱۲ گل زده است. ذوب آهن اصفهان با امید گل ۶.۴۸ ضعیف‌ترین آمار را در این فصل دارد. گل‌گهر که با ۱۷ گل صاحب بهترین خط حمله لیگ است، امید گل ۱۲.۳۹ دارد و ۴.۶۱ گل بیشتر از امید گلش به ثمر رسانده و فرصت‌طلب‌ترین تیم لیگ محسوب می‌شود. مس رفسنجان، فرصت‌سوزترین تیم لیگ است. این تیم با ۵ گل زده، ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد ولی امید گل این تیم ۱۰.۵ است و این تیم نصف استحقاقش گل زده است. مس رفسنجان ۲ پنالتی از دست داده و از این نظر بدترین تیم لیگ است. 

راز صدرنشینی سرخ‌پوشان؛ پرسپولیسی که گل نمی‌خورد

استقلال علاوه بر اینکه بیشترین امید گل را دارد، کمترین امید گل را مواجه شده است. امید گل مواجه شده این تیم ۵.۷۲ است و استقلال تقریباً این اندازه گل خورده و ۶ بار دروازه این تیم باز شده است. امید گل حریفان نساجی ۱۵.۸۳ و بیش از هر تیم دیگری به حریفان موقعیت داده است. البته ۳۰ درصد امید گلی که نساجی با آن مواجه شد در بازی با استقلال به ثبت رسید.

پرسپولیس و آلومینیوم رکوردداران کلین‌شیت در این فصل هستند. این دو تیم نسبت به امید گل‌شان کمترین گل خورده را دارند. امید گل حریفان پرسپولیس ۷ و آلومینیوم ۸ است و این دو تیم ۳ و ۴ گل دریافت کرده‌اند و ۴ گل کمتر از آنچه استحقاق داشته‌اند گل خورده‌اند.

نفت مسجدسلیمان در هفته‌های اخیر نتایج عجیبی گرفته این تیم با ۲۵ گل خورده با اختلاف بدترین خط دفاع لیگ را دارد و ۱۱ گل از دومین خط دفاع ضعیف لیگ خورده است. این تیم بسیار راحت گل دریافت می‌کند. امید گل حریفان نفت مسجدسلیمان ۱۳.۵۵ است و این تیم بیش از ۱۱ گل از آنچه سزاوارش بوده دروازه‌اش باز شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساری IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    داورها
  • امید IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    رازشا ازکمیته داوران بپرسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی