طارمی ستاره ایران و آسیا در جام جهانی است/ بازی با انگلیس سخت‌ترین یا شاید راحت‌ترین بازی ما شود!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: شاید به نحوه برکناری دراگان اسکوچیچ نقدهایی وارد بود اما انتخاب کارلوس کی روش با توجه به زمان باقی مانده تا جام جهانی بهترین تصمیم ممکن بود.

فوق ستاره اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است ستاره فعلی خط حمله پورتو می‌تواند تفاوت‌ها را در جام جهانی قطر رقم بزند ناصرمحمدخانی با اشاره به این موضوع گفت: مهدی طارمی‌این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد. او توانسته است به تیم‌های بزرگ دنیا گل بزند و در تیم پورتو در حد یک ستاره ظاهر شود. به نظر من او نه تنها ستاره تیم ملی ایران بلکه می‌تواند ستاره قاره آسیا در جام جهانی ۲۰۲۲ باشد و همه ما امیدواریم او در بهترین شرایط آمادگی و روحی و روانی خودش باشد.

وی ادامه داد: البته باید اشاره کنم در حال حاضر ما نسل فوتبالی خیلی خوبی داریم. بازیکنانی مثل سردارآزمون، علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده و ... که لژیونر هستند و بازیکنان داخلی دیگر نظیر علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و بقیه همگی در بهترین فرم خود هستند. این بچه‌ها اغلب تجربه زیادی دارند و به خودباوری لازم نیز رسیده‌اند. به شخصه خیلی به درخشش این بازیکنان در قطر امیدوارم چرا که فضای این کشور و هواداران زیادی درآنجا داریم که می‌تواند به سود ما باشد.

فوق ستاره خط حمله تیم ملی ایران در دهه ۶۰ افزود: جام جهانی یک فرصت ویژه برای همه بازیکنان است. این بچه‌ها هم مستعد هستند و هم خوش شانس که تعداد تیم‌های صعود کننده به جام جهانی افزایش پیدا کرده است. زمان ما فقط یک تیم از قاره آسیا به جام جهانی صعود می‌کرد و از طرفی کشورمان هم درگیر جنگ شده بود. نسل ما هم بازیکنان مستعدی داشت. من از خودم نمی‌گویم اما واقعا آن بچه‌ها لایق بازی در جام جهانی بودند اما این فرصت به دلایلی که ذکر شد نصیب آنها نشد.

ناصرمحمدخانی ضمن اشاره به حضور کارلوس کی‌روش بالای سر تیم ملی، یادآور شد: شاید به نحوه برکناری دراگان اسکوچیچ نقدهایی وارد بود اما انتخاب کارلوس کی‌روش با توجه به زمان باقی مانده تا جام جهانی بهترین تصمیم ممکن بود. او شناخت کافی از فوتبال ایران دارد و در کنار آن به نظر می‌رسد نسبت به گذشته از لحاظ اخلاقی تفاوت‌هایی در خود ایجاد کرده باشد. او دنبال درگیری یا تنش با مربیان داخلی نیست و آنچه مشاهده می‌شود تعامل سرمربی تیم ملی با مربیان باشگاهی است. از طرفی کارلوس کی‌روش برای پنجمین بار به عنوان سرمربی در جام جهانی حضور پیدا کرده و از تجربه فراوانی برخوردار است. تجربه ای که به ویژه در دیدارهای بزرگ در جام جهانی به کار تیم ایران خواهد آمد.

طارمی ستاره ایران و آسیا در جام جهانی است/ بازی با انگلیس سخت ترین یا شاید راحت ترین بازی ما شود!

وی اولین بازی ایران در جام جهانی را سخت ترین و در عین حال شاید راحت ترین آن خواند و افزود: به نظر من نخستین بازی در هر تورنمنتی می‌تواند سخت ترین یا شاید راحت ترین باشد. سخت ترین از این جهت که شما شناخت کافی از تیم مقابل ندارید و تازه قرار است با جو مسابقات آشنا شوید. همین اولین حضور و بازی شاید مشکل ساز شود اما طرف مقابل هم مشابه همین شرایط را دارد. انگلیس هم اولین بازی خود در جام جهانی را تجربه می‌کند و هنوز به صورت کامل با فضای این دوره از مسابقات جام جهانی آشنا نشده است. ما در گذشته هم دیده ایم در شروع مسابقات جام جهانی شگفتی‌هایی خلق شده و حتی آرژانتین به کامرون باخته یا اینکه سنگال توانسته فرانسه قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ را در سال ۲۰۰۲ شکست دهد. این موضوع نشان دهنده این موضوع است که بازی اول در جام جهانی می‌تواند برای تیم‌های بزرگ هم سخت و دشوار باشد و باید بتوانیم از این موضوع استفاده کنیم.

مهاجم اسبق تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: البته مشخص است تیم ملی انگلیس تیمی‌بزرگ و مدعی قهرمانی است. بنابراین نباید تصور کرد بازی آسانی پیش روی ماست و منظور من این بود که شاید بتوانیم با توجه به اولین بازی بودن شگفتی ساز شویم. از سوی دیگر تیم‌های آمریکا و ولز را هم نباید دست کم گرفت. آمریکا آن طور که می‌بینیم بهترین نسل فوتبالی خودش را در اختیار دارد. بازیکنانی که اغلب در بهترین تیم‌های اروپایی توپ می‌زنند. ولز هم یک تیم با سبک و سیاق انگلیسی‌هاست. من شنیدم گرت بیل ستاره فوتبال این کشور هم به جام جهانی می‌رسد و بنابراین حریف آسانی نیست. امیدوارم بروبچه‌های تیم ملی ایران در این دوره با تلاش مضاعف نه تنها از آبروی فوتبال ایران بلکه آسیا دفاع کرده و به دور حذفی این رقابت‌ها صعود کنند.

ناصرمحمدخانی که در دهه ۶۰ در قطر بازی کرده، در خصوص میزبانی این کشور گفت: قطر کشوری است که از دهه ۸۰ میلادی برای یک چنین روزی برنامه ریزی کرد. آنها میزبان جام ملت‌ها، بازی‌های آسیایی و جام جهانی شده اند و مطمئن باشید در سال‌های آتی میزبان المپیک هم خواهند شد. قطری‌ها به نظر من میزبان بسیار خوبی برای جام جهانی می‌توانند باشند چرا که امکانات فوق العاده ای را فراهم کرده اند. شاید برخی کشورهای اروپایی یا آمریکای جنوبی به زمان برگزاری جام جهاین در زمستان اعتراض‌هایی کرده باشند اما در تمام این سال‌ها این رقابت‌ها تابستان برگزار شد، چه اشکالی دارد یک بار هم در زمستان برگزار شود؟ به اعتقاد من استادیوم‌ها و امکانات قطر هم با توجه به مشاهدات خودم بی نظیر است و مطمئن باشید یک جام جهانی بی نظیر در تاریخ فوتبال ثبت خواهد شد.

ستاره گریزپای خط حمله پرسپولیس در پایان در خصوص شرایط این تیم و تأثیراحتمالی تعطیلی طولانی لیگ برتر روی تیم یحیی گل محمدی نیز گفت: پرسپولیس شاید آن فوتبال تهاجمی‌مورد نظر منتقدان را ارائه نداده باشد اما بسیار هوشمندانه امتیاز جمع کرده است. یحیی گل محمدی یک مربی با تجربه و با هوش است که بعد از نایب قهرمانی فصل گذشته خیلی خوب و هوشمندانه نقاط ضعف تیمش را با خریدهای جدید پوشش داد و حالا هم صدرنشین لیگ برتر شده است. در خصوص تعطیلی لیگ برتر هم یک قانون نانوشته فوتبالی وجود دارد که می‌گوید این تعطیلی بیشتر به ضرر تیم‌هایی است که در اوج هستند و به سود تیم‌هایی است که نزول داشته اند. امیدوارم این قانون در مورد پرسپولیس و تیم یحیی گل محمدی صدق نکند و این تیم بتواند با همین قدرت و تداوم پس از شروع مجدد لیگ به کار خود ادامه دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی