منچسترسیتی – چلسی/ امشب یک غول قربانی می‌شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در اولین مرحله‌ای کن منچسترسیتی و چلسی در جام اتحادیه حضور دارند، یکی از این دو تیم کنار خواهند رفت.

در آغاز رقابت‌های جام اتحادیه برای تیم‌های لیگ برتری، از دور سوم نبرد مهم و بزرگی بین منچسترسیتی و چلسی از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه اتحاد برگزار خواهد شد.

منچسترسیتی؛ رؤیای چهارگانه

پپ گواردیولا از جام گرفتن سیر نمی‌شود. تیمش این فصل مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس هست که اتفاق جدیدی نیست. از طرفی با آمدن ارلینگ هالند در لیگ قهرمانان اروپا هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و چه بسا طلسم قهرمان نشدن را بشکنند. اما در رقابت‌های حذفی، گواردیولا دوست دارد تیمش قهرمان شود تا چهارگانه را تکمیل کند. فصل قبل لیورپول شانس داشت هر ۴ جام را بگیرد و سیتی می‌خواهد در پایان فصل شانس کسب همه جام‌ها را داشته باشد.

چلسی؛ جبران ناکامی‌های قبل

چلسی یه انگیزه متفاوت در جام‌اتحادیه دارد و گراهام پاتر انگیزه دیگری. آبی‌های لندن فصل قبل هردو فینال حذفی و اتحادیه را به لیورپول باختند و می‌خواهند این ناکامی را جبران کنند. پاتر هم تابه‌حال در انگلیس جام نگرفته و به چلسی آنده تا اینجام جام بگیرد. از طرفی چلسی ۲ بازی آخرش را به برایتون و آرسنال باخته و پاتر نمی‌خواهد با کنار رفتن از جام اتحادیه ناکامی دیگری را به چشم ببیند. به نظر می‌آید این نبرد برای آبی‌های لندن جدی‌تر و مهم‌تر باشد.

آخرین بازی
پانزدهم ژانویه ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر، منچسترسیتی با تنها گل دبروینه از سد چلسی گذشت.

آمار بازی
۸) در ۸ بازی آخر بین منچسترسیتی و چلسی، هرکدام از دو تیم ۴ برد کسب کرده‌اند و هیچ دیداری مساوی نشده. آخرین تساوی به فوریه ۲۰۱۹ برمی‌گردد.
۲) سیتی فصل قبل در لیگ برتر انگلیس مقابل چلسی دبل کرد، در حالی که پیش از آن ۳ بازی در تمامی تورنمنت‌ها از جمله فینال لیگ قهرمانان اروپا را باخته بود.
۲) حدود ۲ سال و ۹ ماه قبل آخرین رویارویی این دو تیم در جام اتحادیه برگزار شد که در بازی فینال بود. بعد از تساوی بدون‌گل، سیتی آن بازی را از چلسی در ضربات‌پنالتی ۴-۳ برد و قهرمان شد.
۸) منچسترسیتی با ۸ قهرمانی دومین تیم پرافتخار جام‌اتحادیه انگلیس است. چلسی با ۵ قهرمانی در رده بعدی قرار گرفته. آخرین قهرمانی سیتی به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد و چلسی آخرین مرتبه سال ۲۰۱۵ قهرمان شد.

مصدومان و محرومان
ژوآئو کانسلو محروم است و سیتی را همراهی نخواهد کرد. کالوین فیلیپس و کایل واکر هم مصدومان منچسترسیتی هستند. البته شاید گواردیولا به برخی ستاره‌هایش مثل ارلینگ هالند هم استراحت بدهد. در لیست بلند مصدومان چلسی وسلی فوفانا، انگولو کانته، کپا آریسابالاگا، ریس جیمز و بن چیلول دیده می‌شوند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
اورتگا، لوئیس، دیاس، لاپورت، گومس، پالمر، گوندوغان، فودن، محرز، گریلیش و آلوارس
چلسی: مندی، آسپیلیکوئتا، شالوبا، کولیبالی، کوکوریا، لوفتوس چیک، زکریا، گالاگر، پولیشیچ، مانت و بورخا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی