چشم درویش به دستان کی‌روش/ پرسپولیس بیشترین سود را از جام جهانی می‌برد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرسپولیس بیشترین نماینده را در تیم ملی دارد و پول بیشتری از فیفا دریافت خواهد کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) چندی قبل به‌صورت رسمی جزئیات برنامه خود از سودی را که باشگاه‌ها از حضور بازیکنان‌شان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند برد، تأیید و اعلام کرد در مجموع مبلغ ۲۰۹ میلیون دلار برای این کار کنار گذاشته شده است. این طرح به منزله پرداخت ۱۰ هزار دلار توسط فیفا به باشگاه‌های مربوطه به ازای هر روز حضور یک بازیکن در تیم ملی کشورش در جریان مسابقات جام جهانی و در طول دوره آماده‌سازی رسمی است.

بر این اساس هر چه تعداد بازیکنان ملی‌پوش یک باشگاه بیشتر باشد و اینکه هر یک از آنها تا چه مرحله‌ای از بیست‌ودومین دوره مسابقات جام جهانی پیش خواهند رفت، مبلغ نهایی را که یک باشگاه می‌تواند دریافت کند، تعیین می‌کند. هر باشگاهی که بازیکن ملی‌پوش خود را در دو سال قبل از جام جهانی به خدمت گرفته باشد، واجد شرایط دریافت پاداش روزانه از فیفا بابت حضور بازیکنانش در این تورنمنت خواهد بود.

فیفا اعلام کرده است که باشگاه‌ها در این خصوص برای اولین بار می‌توانند ادعای دریافت پاداش حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی را به‌صورت دیجیتال به این نهاد ارسال کنند. در صورت حذف در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی، فیفا به ازای هر بازیکنی که در اردوی تیم ملی کشورش حضور داشته باشد، ۱۶۰ هزار دلار پرداخت خواهد کرد و اگر تیمی بتواند به مراحل بعدی راه پیدا کند، این مبلغ بالاتر خواهد رفت.

کل این ۱۶۰ هزار دلار در صورتی به یک باشگاه خواهد رسید که ملی پوش مورد نظر در طول ۲ سال گذشته عضو آن باشگاه بوده باشد. پرسپولیس به عنوان صدرنشین فعلی لیگ برتر، بیشترین نماینده را در تیم ملی دارد و ۵ بازیکن از این تیم به نام‌های علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، مهدی ترابی و میلاد سرلک در اردوی تیم ملی حاضر هستند. هنوز لیست نهایی تیم ملی توسط کی‌روش اعلام نشده و همه منتظر اعلام لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی هستند. با این حال آنطور که مشخص است، حداقل ۴ بازیکن از پرسپولیس در لیست نهایی تیم ملی قرار خواهند گرفت و شاید هم همه نماینده‌های پرسپولیس راهی قطر شوند.

در این بین در صورتیکه هر ۵ بازیکن پرسپولیس راهی جام جهانی شوند پول بسیار خوبی نصیب باشگاه پرسپولیس خواهد شد که می‌تواند خیلی از مشکلات این باشگاه را حل کند. در بین بازیکنان پرسپولیس به دلیل آنکه ترابی، امیری و سرلک در دو فصل گذشته عضو این تیم بودند، تمامی پاداش حاصل از جام جهانی به پرسپولیس خواهد رسید ولی در مورد بیرانوند و پورعلی گنجی شرایط فرق می‌کند و بخشی از پاداش فیفا به تیم‌های قبلی این دو بازیکن خواهد رسید.

همچنین با توجه به حضور رامین رضاییان در تیم ملی و اینکه این بازیکن در فصل گذشته به مدت نیم فصل عضو پرسپولیس بود، مبلغی هم از پاداش مربوط به این بازیکن به حساب پرسپولیسی‌ها واریز خواهد شد. درحالی که هنوز کی‌روش لیست نهایی تیم ملی را اعلام نکرده، مدیرعامل پرسپولیس خیلی امیدوار است تا همه بازیکنان تیمش راهی جام جهانی شوند. جدا از اینکه این موضوع افتخار بزرگی برای باشگاه پرسپولیس و بازیکنان این تیم خواهد بود، پول خوبی هم از حضور ملی پوشان این تیم در جام جهانی نصیب باشگاه پرسپولیس خواهد شد.

حالا در فاصله چند روز مانده تا شروع جام جهانی و اعلام نهایی اسامی ملی پوشان، چشم درویش مدیرعامل پرسپولیس به دستان کارلوس کی‌روش است تا سرمربی پرتغالی نماینده‌های پرسپولیس را در لیست نفرات اعزامی به قطر یادداشت کند و ملی پوشان پرسپولیس را با خود به قطر ببرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شاهین IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    چند بار تا فینال آسیا رفتش تو همین دو سه سال مگه پول پرسپولیس رو دادن ؟؟؟ تازه فدراسیون پول پاداش پرسپولیس رو خرج تیم دوچرخه سوران کیسه کردش
  • ناشناس IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    وزیر رئیس فدراسیون و .....پرسپولیسی (نماینده مجلس در مراسم رونمایی پیراهن تیم ملی)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی