پاسخ تند کی‌روش به ادعای جنجالی/ کنار گذاشتن بازیکنان پرسپولیس از اردوی تیم ملی
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در سال‌هایی که فوتبال ایران می‌توانست بهره فنی خوبی از حضور برانکو و کی‌روش ببرد اما درگیری رسانه‌ای این دو مربی تاثیرات منفی زیادی برای فوتبال ایران به همراه داشت.

فوتبال ایران در مقاطع مختلف شاهد درگیری‌های رسانه‌ای مختلف میان اهالی فوتبال بوده که شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین‌ آن‌ها دعوای کی‌روش و برانکو بود. درحالی که سرمربی وقت پرسپولیس و تیم ملی روابط حسنه و خوبی با هم داشتند، به یکباره با یک جرقه دعوایی میان آن‌ها شکل گرفت که ماه‌ها شاهد مصاحبه‌های این دو عیله یکدیگر بودیم.

شاید زمانی که کفاشیان کلنگ ساخت ساختمانی در مرکز ملبی فوتبال را به زمین می‌زد، هیچ وقت فکر نمی‌کرد این ساختمان منشا دعوایی میان دو مربی خارجی شاغل در ایران خواهد شد که ترکش‌های آن فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار دهد. رئیس وقت فدراسیون فوتبال با پیشنهاد کی‌روش ساختمانی را در مرکز ملی فوتبال در دست احداث قرار داد که از ابتدا قرار بود با نام «پک» «performane elite center» شروع به فعالیت کند و به صورت کامل در اختیار تیم‌های ملی فوتبال باشد اما اوایل سال ۱۳۹۵ زمانی که این ساختمان روزهای پایانی احداث خود را پشت سر می‌گذاشت زهره هراتیان یکی از مسئولان وقت فدراسیون فوتبال، بعد از مذاکراتی که با کفاشیان داشت، رئیس فدراسیون فوتبال را راضی کرد تا در قبال وصول مطالبات ایران نزد فیفا، تجهیزات پزشکی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال برای ایران ارسال شود تا در ساختمانی که تازه ساخته شده بود قرارداده شود و این مرکز هم به جای «پک» به ایفمارک تغییر نام دهد. به عبارت دیگر ساختمانی که به هدف کمک به تیم‌های ملی شروع به ساخت کرده بود، حالا در زمان بهره‌برداری دیگر در اختیار تیم‌های ملی نبود و به مرکزی به نام ایفمارک تغییر نام داده بود تا خدمات پزشکی ارائه بدهد.

پاسخ تند کی روش به ادعای جنجالی/ کنار گذاشتن بازیکنان پرسپولیس از اردوی تیم ملی

همین موضوع کافی بود تا کی‌روش به شدت به تصمیم کفاشیان عصبانی شود و به او اعتراض کند و علیه او و البته زهره هراتیان مصاحبه‌هایی انجام دهد و از طرف دیگر ملی‌پوشان را از حضور در این مرکز برای انجام تست‌های پزشکی منع کند. در همین حال پرسپولیس که در آن مقطع حدود ۶ ملی‌پوش را در اختیار داشت، در غیاب ملی‌پوشانش به ایفمارک رفت تا تست‌های پزشی را پشت سر بگذارد و به خاطر غیبت ملی‌پوشانش برانکو مصاحبه تندی علیه کی‌روش انجام داد. او در این مصاحبه که شروعی بر دعوایش با کی‌روش بود، گفت: اجازه نمی‌دهم بازیکنانم به اردوی تیم ‌ملی بروند. آن‌ها بازیکن پرسپولیس هستند و از باشگاه پول می‌گیرند و باشگاه تصمیم می‌گیرد که چه رویه‌ای را در پیش بگیریم. اگر الان بازیکنان نیستند، خودشان مقصر هستند چون باید به وظایف حرفه‌ای‌ خودشان عمل کنند. واقعا به خاطر رفتار کارلوس کی‌روش مایوس شدم. او باید در خدمت فوتبال ایران باشد و بهترین خدمات را ارائه دهد نه این که گروکشی کند. اگر کمی منطقی به این موضوع توجه کنید متوجه می‌شوید بازیکنان بدون این که تست بدهند اجازه حضور در لیگ را ندارند. برای من این اتفاق عجیب است که مربی تیم ‌ملی درباره رفتار بازیکنان این‌گونه عمل می‌کند. سرمربی تیم ‌ملی وارد بازی‌های خطرناک شده است و گروکشی می‌کند. او می‌خواهد تصمیم بگیرد که چه تیمی از لیگ سقوط کند و یا چه تیمی در انتها قهرمان شود. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ‌ملی فوتبال ایران است اما مالکیت تیم ملی برای او نیست. نباید با احساسات میلیون‌ها ایرانی بازی کند. از طرف خودم می گویم اجازه نمی‌دهم بازیکنان در اردوی تیم ‌ملی حضور داشته باشند.

 این مصاحبه رسما اعلام جنگ علنی علیه کی‌روش بود و شروعی از یک نزاع رسانه‌ای تمام عیار شد. البته در آن مقطع برخی معتقد بودند به خاطر دوستی برانکو و هومن افاضلی (همسر زهره هراتیان) و مصاحبه‌های کی‌روش علیه هراتیان، برانکو عملا در حمایت از هراتیان عیله کی‌روش مصاحبه کرده اما به هر حال صحبت‌های برانکو هم در روز مراجعه تیمش به ایفمارک غیر منطقی نبود.

این دعوا ادامه پیدا کرد و هر از گاهی طرفین در مصاحبه‌های خود متلک‌هایی نثار یکدیگر می‌کردند تا اینکه در زمستان سال ۹۵، کی‌روش تصمیم گرفت در تعطیلات نیم فصل اردویی در دوبی برگزار کند اما این موضوع خوشایند برانکو نبود و او را مجاب کرد علیه تیم ملی و کی‌روش مصاحبه کند و در اظهار نظر جنجالی بگوید که ملی‌پوشان پرسپولیس از اردوهای تیم ملی چاق برمی‌گردند. این مصاحبه که کی‌روش را عصابنی کرده کرد در نهایت باعث شد سرمربی تیم ملی در اواسط اردوی تیمش در دوبی، ملی‌پوشان پرسپولیس را به تهران بفرستد تا عملا دعوای طرفین رنگ و بویی جدید به خود بگیرد.

این درگیری رسانه‌ای همچنان ادامه داشت تا اینکه بعد از حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کی‌روش در مصاحبه تندی علیه برانکو گفت: الان مستقیم صحبت می‌کنم چشم در چشم با افرادی که به تیم ملی لطمه زدند. مشکلاتی که با لغو شدن اردوی ما در دوبی آغاز شد و برنامه آماده‌سازی ما لطمه خورد. به برانکو و افرادی که از او حمایت کردند مستقیم می‌گویم که به تیم ما لطمه زدند بعد از آن اتفاقات دیگر هیچ چیز در تیم ملی مانند قبل نشد. اختلافاتی بین اعضای کادر به وجود آوردند که دیگر اوضاع را مانند قبل نکرد.  با لطماتی که برانکو زد و با سم‌هایی که پرفسور به تیم من تزریق کرد تیم ما لطمه خورد. ما کاملاً آن‌ها را می‌شناسیم اما فراموش کردند در یک سال گذشته طبق برنامه‌ای که داشتیم، کمال، روزبه، حسینی، امیری و بیرانوند در هفته به مدت یک روز و یک روز و نیم در اختیار تیم ملی بودند اما فراموش کردند رامین و مهدی با چه کیفتی در تیم ملی بازی کردند بازیکنانی که شما آنها را از پرسپولیس فراری دادید. تحسین شما از بازیکنان داخلی می‌دانم برای چیست چون می‌خواهید در تیم من اختلاف افکنی کنید و با این سم به تیم ملی لطمه بزنید.  آقای برانکو شما دنبال این بودید که ساختمان پک را به دست آورید شما و دوستان شما دنبال این بودید. شما شخصی بودید که به برنامه آماده‌سازی تیم ملی لطمه زدید به همین دلیل رئیس فدراسیون به من گفت اگر بخواهیم این برنامه را پیاده کنیم افرادی به ما سنگ خواهند زد.

کی‌روش در این مصاحبه حملات خود علیه برانکو را ادامه داد و گفت: آقای پروفسور وقتی شما درباره بازیکنان لیگ صحبت می‌کنید، باید یادآوری کنیم که چه کسی این بازیکنان را به باشگاه آورد و در تیم ملی پرورش داد. شما قدرت دارید چون صورت خود را پشت باشگاه پرسپولیس پنهان کردید به همین خاطر است که شاید ایران  برای من و شما کوچک شده باشد. می‌گویم که امروز اعضای خانواده من در تیم ملی نیستند هیچ وقت برادرم را در کنار خودم نیاوردم و هیچ زمان پسرم با من کار نمی‌کند و هیچ‌وقت داخل تجارت با فدراسیون نبودم. برعکس اگر کسی بدهکار باشد این فدراسیون است که به من بدهکار است چرا که از جیب خودم برای تیم ملی هزینه کرده‌ام در آن زمان وقتی که برانکو بازیکنان اوکراینی را آورد که حتی یک دقیقه هم بازی نکردند من از جیب خودم برای ساختمان پک هزینه کردم. من فقط حقایق را بازگو می‌کنم به خاطر اینکه در چهار سال گذشته باید سکوت می‌کردم.

این مصاحبه کی‌روش نشان داد اختلافات این دو مربی خارجی بیش از آن چیزی که اهالی فوتبال تصور می کردند، بیشتر شده است. با اینکه در نهایت کی‌روش بعد از حذف تیم ملی فوتبال ایران از مرحله نیمه نهایی جام‌ ملت‌های آسیا، ایران را ترک کرد و برانکو هم بعداز کسب سومین قهرمانی پیاپی همکاری خود را با پرسپولیس پایان داد و از ایران رفت اما به هرحال این درگیری و مصاحبه‌های عجیب طرفین از خاطر فوتبال دوستان ایرانی پاک نخواهد شد. شاید اگر این دو مربی دچار درگیری با یکدیگر نمی‌شدند و برخی اطرافیان به این آتش هیزوم نمی‌ریختند، فوتبال ایران بهره بهتری از نظر فنی از حضور این دو مربی می‌برد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • کوهمره جروق IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    دودش بیشتر تو چشم سیدجلال رفت که هیچ کاره بود.برانکو و کیروش هم مثل علی دایی و علی کریمی یه دنده هستند.یکیشون میتونستن اینجا کوتاه بیان.
  • کاکو IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    این روش درستی برای جذب مخاطب نیست به کارتون فکر کنید اعتبارتون بیشتر از اینها ارزش داره خرابش نکنید
  • کاوه حسنی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    کی این اختلاف و ایجاد کرد افرادی که از کی روش ناراحت بودن چون منافعشون به خطر انداخته بود ریاکاروویچ و شیر کردن تا باشگاه پرسپولیس و رودر روش قرار بدن هوادارهاش و کم کنن علی کریمی استوره ی این روزها با بی شرفی اعتبارش و خرج دستهای پشت پرده کرد ودر حالی که می دونست حق با کی روشه با بی شرفی از برانکو حمایت کرد و دوگانه ی کی روش برانکو رو کلید زد خبرگزاری فارس با اون خبرنگارهای قلم به مزدش چقدر از این بی شرفی استفاده کردند ا کی روش عزیز ما تنها بود فقط حمایت اکثریت خاموش و داشت افکار عمومی اما سلطانی‌فر و دارو دستش سرانجام فرستادنش بره تا باز سفره بخور بخور پهن بشه و هیچ مفت خوری مجبور نباشه وظایفش انجام بده این خیانت هرگز فراموش نمیشه
    • Hamid IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      متوجه حرف های توهین امیز شما نشدیم ، برانکو باشرف ترین مربی خارجی بوده که فوتبال ایران بخود دیده ،علی کریمی هم همینطور گفته های توهین امیز خودت و پس بگیر وگرنه تا ابد مدیون انها هستی !!! دعوای برانکو و کیئروش روغن داغش برنامه نود بود و حمایت همه جانبه از کیئروش و ضربه خوردن پرسپولیس بود نتیجه اونو در فینال لیگ قهرمانان اسیا دیدیم فکر نکنید هرچی میگید کاملا درسته ! تیم ملی با بازیکنان پرسپولیس که حاصل دست رنج پروفسور برانکو بود رفت جام جهانی و دعوای فوتبالی خیلی ها رو به ناحق فراری داد از جمله برانکو موفق ترین مربی خارجی و یه جنتلمن واقعی و وووووووووووو بماند تاریخ بهترین قضاوت کننده است ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
    • شاهرخ الموت DE ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      حرف های شما نفرت انگیز و سو گیریه منفوریه بر ضد ایرتن عزیزمان.کیروش مات مارا تحقیر کرد ولی در دور جدید هیچ کسی جرات چنین کاری نداره
    • حامد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      کیروش مفت گرونه
  • محمدرضامحمدی DE ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    آقای کی روش ومسولین فدراسیون فوتبال بیایید ناگاه رنگ نکنید اینجا تیم ملی وجام جهانی است هرکی که لایق وشایستگی بیشتر دارد اوررا انتخاب کنید نگاه به رنگها وباشگاه نکنید ابروی ملت ایران رابااین انتخاب بی طرفانه وشایسته سالاری بازیکنان رابخرید
  • سعيد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    هروقت رسانه ها ازاین دوتیم پیروزی و استقلال حمایت کردند به تیم ملی ضربه واردشده...
  • سیرک برتر IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    اصلا مهم نیست ملی پوش ها حتما از تیم های خاص باشند مهم اینست که آماده ترین بازیکنان انتخاب شوند. کی روش کارش رو بلد هست لطفا فتنه گری نکنید...
  • اشنا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    منظورتان ازذکراختلافات گذشته دراستانه رویایی جام جهانی چیست؟یعنی داریدبه تیم روحیه می دید؟امروزه خیانت درورزش قبح خودراازدست داده نکنه یار۱۲امریکاوانگلیس شده اید؟
    • ایرانی تاج سره تودنیا IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      دقیقا کار اجنبی پرستهای وطن فروش همینه.اینا همون بی شرفهایی هستند که برای ریختن آبروی ایران و ایرانی هرکاری میکنند.باید مواظب باشیم.
  • محمد IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    تعجب میکنم چرا شهریار مقانلو که همه فاکتورهاش بعنوان یک مهاجم از سردار آزمون بالاتره به تیم ملی دعوت نمیشه
  • اصغر زشته IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    در هر کاری اولویت با خوشکلاست .اینجا هم اولویت با سردا ازمون است.در ورزش ایران خیلیها قربانی ورزشکاران خوشگل شدند.خوشگلی چه ها که نمی کند .
  • ماسال IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    حالا که مسائل مهمتری از فوتبال در فضای ایران حاکم است پرداختن به موضوع دعوای دو خارجی بر سر منافع خودشان یعنی دور شدن از اتحادی که همه باید فراتر از علاقه های رنگی داشته باشیم. انشالله که تیم ملی موفق خواهد بود ولی این موفقیت نباید مانع و پنهان و ضایع شدن حقوق اساسی ما ملت ایران بشود.
  • حبیب IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    اتفاقا بهترین نتایج را زمانی گرفتیم که خبری از بازیکنان بولینپ تو تیم ملی نبود .
  • مهرداد IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    افرادی که از کروواسیبه ایران خدمت کردنند همیشه کارشون رو بی ریا و بی تمع انجام دادنند ولی کشورهای دیوه مثل همین آقای کیروش هم برای خودشون اعتبار چمع کردن و هم تیم ملی رو تیغ زدنند این رو تجربه همکاری همین آقای کیروش با امثال تاج تو این چند سال نشون داده چندسالی که بدونه افتخار و باهزینه زیاد برای فوتبال دوستان پنهان نبوده
  • خوزی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    برانکو انسان پاکی بود ولی کی روش فردی قلدر مآب بود و الان هم هست .کار کی روش در برخورد با بازیکنان پرسپولیس در اردوی دوبی ‌کاملا بی ادبانه بود
  • کوروش کبیر IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    درود بی پایان بر علی کریمی و علی دایی درود بر شرف هر دوی شما سر افکنده اند مخالفان شما و مجبورن عقده گشایی کنند
  • فرهادازادی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    کیروش مربی بزرگی ولی ایرادی که این مربی دارد ادم مغروری هست کاری به جا را هم باید با مشورت انجام داد ارنجش درتیم ملی کاملا بحث بر انگیز هست دعوت نکردن از هیچ بازیکن تراکتور مخصوصا خط زدن امید نور افکن این را رک وپوست کنده بگویم اگر اقای کیروش با ساز اذربایجان نرقصی مهره سوخته میشی نمیتونی تو ایران دوام بیاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی