نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
نیکاراگوئه هیچ شباهتی به تیم ملی آمریکا نداشت/ بیرانوند ستاره تیم ایران در جام جهانی می‌شود/ ترابی برای تیم ملی گل زد اما...
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فرزاد آشوبی پیشکسوت فوتبال ایران گفت: هر چند یک گل مهدی ترابی زد اما به نظرم خط میانی ما روز خیلی خوبی را پشت سر نگذاشت.

کارشناس فوتبال کشورمان می‌گوید که نیکاراگوئه حریف تدارکاتی مناسبی آن هم در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ نبود. فرزاد آشوبی پس از بیان این جمله، ادامه می‌دهد: شاید دلیل اصلی انتخاب نیکاراگوئه شبیه سازی تیم ملی آمریکا بوده باشد چرا که این تیم هم متعلق به آمریکای شمالی است اما این تیمی که ما دیدیم هیچ شباهتی به تیم ملی آمریکا نداشت. نیکاراگوئه نه کار تیمی انجام می‌داد و نه از تک ستاره‌های تأثیرگذاری برخوردار بود.

او اضافه می‌کند: این در حالی است که تیم ملی آمریکا بسیار تیم پرقدرتی است که تک مهره‌های ارزشمندی هم دارد. مهره‌هایی که در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند اما تیمی که به عنوان حریف تدارکاتی مقابل ایران صف آرایی کرد یک تیم عجیب و غریب و ضعیف بود. نیکاراگوئه هیچ برنامه ای برای حمله به دروازه ما نداشت و در امور دفاعی هم بسیار ضعیف نشان داد. چه بسا اگر لژیونرهای ما در این دیدار حضور داشتند شاید نتیجه چیز دیگری می‌شد چرا که خط هافبک و به ویژه خط حمله تیم کشورمان زور نداشت.

آشوبی در خصوص انتقاداتی که نسبت به بازی دادن به برخی جوانان نسبتا ناشناخته در دیدار با نیکاراگوئه شده نیز خاطرنشان می‌کند: به نظر می‌رسید این نفرات به دلیل کمبود بازیکن و غیبت لژیونرها در اردو کنار تیم بودند تا تمرینات تیم ملی بزرگسال کشورمان بهتر دنبال شود. برهمین اساس شاید کارلوس کی روش تصمیم گرفت از برخی از این جوانان در دیدار دوستانه با نیکاراگوئه استفاده کند. شکی هم نیست که این جوان ترها در حد و اندازه‌های تیم ملی بزرگسالان نبودند اما احتمالا دلیل حضور آنها در بازی دوستانه تیم ملی هم همین موضوع بوده است. هر چند این جوانان آینده دار برای بازی در ترکیب تیم ملی هنوز خیلی زمان نیاز دارند و دیدیم آریا برزگر جوان چقدر در این بازی با استرس بازیکرد. با این حال آینده متعلق به این جوانان است و انشالله در سال‌های آتی بیشتر از آنها بشنویم.

آشوبی ضمن اشاره به استرس مشهود در ساق پای اغلب ملی پوشان در دیدار با نیکاراگوئه، تصریح می‌کند: طبیعی است وقتی تیمی درآستانه جام جهانی بازی دوستانه برگزار می‌کند تا سرمربی نفرات خود را انتخاب کند، استرس زیادی به بازیکنان وارد می‌شود. به نظرم برخی ملی پوشان کشورمان که از حضور خود در جام جهانی مطمئن نبودند چنین شرایطی را مقابل نیکاراگوئه تجربه کردند. استرس خط خوردن از لیست تیم ملی آن هم در آستانه جام جهانی شاید اجازه نداد این بچه‌ها حداکثر توانایی خود را به نمایش بگذارند و این موضوع مشهود بود.

او در خصوص عملکرد خط میانی تیم ملی نیز عنوان کرد: هر چند یک گل مهدی ترابی زد اما به نظرم خط میانی ما روز خیلی خوبی را پشت سر نگذاشت. نیکاراگوئه تیم مقتدری نبود و هافبک‌های ما خیلی راحت می‌توانستند نبض بازی را در دست گرفته و خطرات زیادی روی دروازه حریف خلق کنند اما چیز زیادی ما از خط میانی ندیدیم. هر چند تیم حریف نیز به ویژه در نیمه دوم به خشونت روی آورد و اجازه نداد تیم ایران خیلی روی آنها مسلط شود. با این حال معتقدم کمربند خط میانی ما در جام جهانی را به احتمال فراوان لژیونرها می‌سازند. ما بازیکنان خوبی در این خط داریم که در خارج از کشور بازی می‌کنند و می‌توانند کمربند خط میانی را در قطر محکم‌تر کنند.

نیکاراگوئه هیچ شباهتی به تیم ملی آمریکا نداشت/ بیرانوند ستاره تیم ایران در جام جهانی می شود/ ترابی برای تیم ملی گل زد اما...

آشوبی در ادامه به مصدومیت امید ابراهیمی‌نیز اشاره کرده و می‌گوید: همان طور که خود کارلوس کی روش اشاره کرد نقطه تاریک دیدار دوستانه با نیکاراگوئه مصدومیت امید ابراهیمی‌بود. او یک هافبک با تجربه است که در جام جهانی قبلی در روسیه هم خوش درخشید. ابراهیمی‌تجربه بازی در کشور قطر را هم دارد و می‌توانست در جام جهانی ۲۰۲۲ به تیم ملی کمک کند اما متأسفانه مصدوم شد و این رقابت‌ها را از دست داد. خیلی سخت است که یک بازیکن در فاصله چند روز مانده به جام جهانی مصدوم شود و این رقابت‌ها را از دست بدهد. البته همان طور که اشاره کردم ما بازیکنان خیلی خوبی در خط میانی داریم که انشالله جای خالی امید ابراهیمی‌را پُر خواهند کرد.

از فرزاد آشوبی در مورد ستاره احتمالی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: بدیهی است همه از مهدی طارمی‌صحبت کنند. او در حال حاضر یکی از ستاره‌های فوتبال آسیا و یکی از بهترین مهاجمان اروپاست که در پورتو خوش می‌درخشد. به نظر من اما علیرضا بیرانوند اگر خودش باشد می‌تواند ستاره تیم ملی ایران در این رقابت‌ها باشد. او در حال حاضر یک دروازه بان فوق العاده با تجربه و پخته شده است که می‌تواند عصای دست کارلوس کی روش در جام جهانی باشد.

او در خصوص اولین بازی ایران مقابل انگلیس نیز می‌گوید: این روزها می‌شنویم که برخی‌ها حرف از پیروزی ایران مقابل تیم ملی انگلیس می‌زنند در حالی که اصلا و ابدا این کار آسان نیست. انگلیس یکی از مدعیان جام جهانی است و زدن این حرف‌ها فقط فشار را روی تیم کشورمان بیشتر می‌کند. گرچه بازیکنان ایرانی هم پتانسیل بالایی داشته و ما نسلی طلایی در اختیار داریم اما باید واقع بین هم باشیم. اجازه بدهیم تیم ملی در آرامش کار خودش را پیش ببرد. نکته ای که شاید کسی به آن توجه نکرده باشد تفاوت این انگلیس با انگلیس در جام‌های جهانی گذشته باشد. جام جهانی فعلی در فصل پاییز و نیم فصل زمستانی برگزار می‌شود در حالی که در ادوار گذشته در تابستان برگزار می‌شود. انگلیسی‌ها به دلیل فشردگی مسابقات با خستگی پای به جام جهانی گذاشته و بازیکنان آن خسته و فرسوده بودند. این بار اما این خستگی و فشردگی وجود ندارد و انگلیس با تیمی سرحال‌تر به جام جهانی می‌آید. ما باید بر مبنای واقعیت و منطق همه این مسائل را لحاظ کرده و سپس از پیروزی بر انگلیس حرف بزنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی