لیونل مسی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتین در مصاحبه‌ای مفصل با سایت «اوله» در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در مورد موضوعات مختلف حرف زده است.

لیونل مسی از نگاه بسیاری از مردم دنیا بدون توجه به نژاد، ملیت، مذهب و هر نوع سبک زندگی بهترین بازیکن دنیاست و بسیاری او را بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال می‌دانند.

این ستاره آرژانتینی الهام‌بخش بسیاری از بازیکنان و نوجوانان در سال‌های اخیر بوده است و حالا پس از سال‌ها حضور در زمین با پیراهن بارسلونا، در حال درخشش در لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان با پیراهن پاری سن ژرمن است و منتظر است تا احتمالا آخرین جام جهانی دوران حرفه‌ای فوتبالش را با تیم ملی آرژانتین آغاز کند. لئو در مصاحبه ای مفصل با سایت آرژانتینی اوله در مورد موضوعات مختلف حرف زده است.

سال گذشته ما در بارسلونا و پیش از شروع کوپا آمریکا در حال تهیه یک برنامه بودیم اما حالا همه چیز تغییر کرده است. آیا پشیمان هستی؟

نه، واقعا نه. سعی می‌کنم اینطور به شرایط نگاه نکنم. همه چیز بستگی به لحظات دارد، این که چطور پیش می‌روی. من سعی کردم حسرت نخورم. گاهی فکر می‌کنم که شاید باید این کار یا آن کار را می‌کردم اما در مجموع همه چیز خوب است.

چه درس‌هایی از چهار جام جهانی که در آن حضور داشتی گرفتی، از آلمان ۲۰۰۶ تا روسیه ۲۰۱۸؟

خب، در جام جهانی ۲۰۰۶ سنم کم بود. من از آن لذت بردم. از یک سو، این خوب بود و از سوی دیگر، من صرفا به بسیاری از اتفاقات فکر کردم و نتوانستم درست از همه چیز لذت ببرم. سپس به جام جهانی ۲۰۱۴ رسیدیم که عملکرد بسیار خوبی داشتیم. تجربه‌ای به یاد ماندنی بود و من از آن لذت بسیاری بردم. هدف ما از همیشه مشخص‌تر بود و تیمی قوی و متحد داشتیم. این اتحاد ما را به هدف نهایی نزدیک کرد. امروز حس می‌کنم شباهت بسیاری بین این تیم و آن تیم و روندی که ما را به فینال جام جهانی رساند وجود دارد. از نظر من همه چیز بسیار شبیه است، گروهی که کنار هم قرار گرفته و قدرت ذهنی‌ای که ایجاد شده است؛ من فکر می‌کنم این بسیار مهم است. علاوه بر این، فکر می‌کنم که یاد گرفتم چطور به خوبی جام جهانی را شروع کنم و در اولین بازی پیروز شوم، این اهمیت بسیار زیادی دارد و در ادامه مسیر جام جهانی نقش مهمی را ایفا می‌کند. باید در دیدارهای بعدی هم از نکاتی که یاد گرفتم استفاده کنم.

چطور باید با فشارهای خارجی جدای از ستاره بودن کنار آمد؟ بسیاری از هوادارن آرژانتینی با وجود گرانی قرار است در قطر حضور داشته باشد...

این چیزی است که همیشه در جام جهانی برای ما پیش می‌آید. حضور در جام جهانی همیشه برای مردم سخت است اما آنها به این کار ادامه می‌دهند چون ما آرژانتینی هستیم، چون ما احساس خاصی به تیم ملی داریم، چون می‌خواهیم آنجا باشیم و هر کاری می‌کنیم که چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان هوادار به این هدف برسیم.

این که بدون شکست قدم به این مسابقات بگذارید بهتر است؟ دوست داریم واکنش تیم را بدانیم...

نه، واقعیت این است که این مسائل فقط آمار هستند و اگر بتوانیم بدون شکست باشیم و به رکورد ایتالیا (۳۷ بازی) برسیم بسیار خوب است اما به این موضوع هم فکر نمی‌کنیم. و مطمئنا بالاخره اتفاقات بدی هم رخ خواهند داد و ما باید با آنها روبرو شویم و عبور کنیم. این تیم برای اتفاقات بد آماده است. در واقع، ما کارمان را از اتفاقی بد شروع کردیم، این تیم از شکست به برزیل در نیمه نهایی کوپا آمریکای ۲۰۱۹ شکل گرفت و همه چیز از آنجا آغاز شد. فکر می‌کنم ما برای همه چیز آماده خواهیم بود و امیدوارم که بتوانیم از شرایط سخت عبور کنیم. اما بدون این که بخواهیم به شکست‌ناپذیری فکر کنیم قدم به این مسابقات خواهیم گذاشت.

آیا در طول زندگی حرفه‌ای هیچ‌وقت قولی دادی؟ این که بخواهی وعده کار خاصی را تا پیش از پایان سال بدهی؟

نه، حقیقت این است که من اهل قول دادن نیستم. من همیشه فکر می‌کنم این خداست که تصمیم می‌گیرد. خدا می‌داند چه زمانی درست است و چه اتفاقی باید رخ دهد. من همیشه برای همه اتفاقاتی که در زندگی فوتبالی و شخصی برایم رخ داد شاکر هستم. اتفاقی که باید رخ بدهد، رخ می‌دهد و من فکر می‌کنم او کسی است که تصمیم می‌گیرد. من اهل قول دادن نیستم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • + IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    چقدرلذت بردیم ازفوتبالش مسی تکرار نشدنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی