نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
گزارشگران ۳ بازی ایران در جام جهانی مشخص شدند/ سیر تا پیاز پخش بازی‌های جام جهانی از شبکه ۳/ انصراف مجری مطرح از اجرای ویژه برنامه
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

قرار است بازی‌های تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ۳ گزارشگر مختلف گزارش کنند.

در سالهای گذشته فوتبالهای اروپایی در لیگهای مختلف، جام‌های ملتهای قاره ای و جام جهانی و رقابتهای مقدماتی تورنمنت‌هایی که گفته شد، به صورتهای مختلف پخش می‌شد که در نهایت منجر به شکایت‌های بین المللی از صدا و سیما می‌شد و پرونده‌های زیادی در این باره در عرصه بین الملل برای صداوسیما تشکیل شده بود و حتی بعضا منجر به جریمه‌هایی هم می‌شد. امسال صدا و سیما تصمیم گرفته حق پخش بازیها را با توافق بخرد و برای بینندگان داخل ایران پخش کند. قرار است ویژه برنامه جام جهانی از شبکه ۳ به زودی روی آنتن برود و این برنامه به مدت یکماه میهمان خانه‌های مردم باشد.

بازی‌های تیم ملی با بالاترین کیفیت

بالاخره بعد از چند هفته تلاش و دو روز مذاکره مستقیم، صدا وسیما و مجموعه " Bin Media Group "  توافق کردند تا بازی‌های جام جهانی از صدا و سیما به صورت مستقیم پخش شود. به نظر می‌رسد صداوسیما برای اولین بار پس از سالها تصمیم گرفته تا حق پخش این مسابقات را خریداری کند و فوتبالدوستان ایرانی می‌توانند سه دیدار تیم ملی در این تورنمنت را با بهترین کیفیت تماشا کنند.

آغاز برنامه از جمعه

قرار است ویژه برنامه شبکه سه برای پوشش جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از روز جمعه۲۷ آبان آغاز شود. پیش تولید این برنامه از مدت‌ها قبل شروع شده و  بخش‌های ویژه‌ای مدنظر قرار دارد که شامل ارتباط مستقیم با اکیپ اعزامی به دوحه، برگزاری مسابقات پیش بینی برای مخاطبان، ارائه اطلاعات حاشیه ای پیرامون جام و... می‌شود.

ساخت استودیو در دوحه

از آنجایی که شبکه‌های تلویزیونی مختلف برای جام جهانی برنامه‌ریزی کرده‌اند، سازمان صداوسیما هزینه زیادی انجام داده تا چند استودیوی اختصاصی در دوحه داشته باشد. با شروع پیش‌تولید و تولید برنامه‌های مختلف، گروهی از صداوسیما به قطر اعزام شدند تا مقدمات ساخت استودیو را فراهم کنند. این استودیوها در دوحه در حال ساخت هستند تا گزارشگران اعزامی بتوانند به شکلی بهتر رویدادها را به تصویر بکشند و از میهمانان حاضر در قطر نیز در برنامه‌های خود استفاده کنند.

میثاقی مجری ثابت؛ احمدی در رفت و آمد

آنطور که شنیدیم در ابتدا قرار بود ، محمد حسین میثاقی برای تهیه گزارش و همچنین مصاحبه با افراد مختلف راهی قطر شود و در استودیویی که شبکه ۳ در دوحه تدارک دیده مسقر شود. بعد از چند روز اما سیاست‌های برنامه تغییر کرد و میثاقی مجری ثابت استودیوی تهران خواهد بود. همچنین قرار است محمد رضا احمدی هم در روزهایی که در تهران حضور دارد، کنار میثاقی کار اجرا را برعهده داشته باشد و دوباره شاهد این زوج در ویژه برنامه جام جهانی باشیم. احمدی چون وظیفه گزارش بعضی از بازی‌ها را هم عهده دار است ، با توجه به داشتن باکس گزارش در استادیم‌های محل برگزاری رقابت‌ها راهی قطر خواهد شد تا چند دیدار جام جهانی از جمله یکی از بازی‌های تیم ملی را از دوحه گزارش کند.

سیر تا پیاز پخش بازی های جام جهانی از شبکه ۳/ انصراف مجری مطرح از اجرای ویژه برنامه/ گزارشگران بازی های تیم ملی مشخص شدند

اعزام دو گزارشگر جوان

بعد از اینکه حضور میثاقی در قطر منتفی شد و احمدی هم بین تهران و قطر در رفت و آمد خواهد بود، مدیران شبکه ۳ تصمیم گرفتند دو گزارشگر جوان خود را به قطر اعزام کنند تا حواشی رقابت‌های جام جهانی و گفت‌وگوها را پوشش بدهند. به احتمال فراوان بهنام مهدی زاده و احسان خراسانی گزارشگران اعزامی شبکه ۳ به قطر خواهند بود.

انصراف جاودانی از اجرا

یکی از برنامه‌های مدیران صدا و سیما برای اجرای ویژه برنامه جام جهانی در شبکه ۳، حضور رضا جاودانی مجری با سابقه صدا و سیما به عنوان مجری ثابت در کنار محمد رضا احمدی و یا محمد حسین میثاقی بود. با این حال جاودانی به درخواست مدیران صدا و سیما پاسخ منفی داد و اعلام کرد نمی‌تواند پیشنهاد اجرا در ویزه برنامه جام جهانی را قبول کند.

حضور میهمانان داخلی و خارجی

شبکه ۳ برنامه مفصلی برای جام جهانی تدارک دیده و قرار است آیتم‌های ویژه ای در ارتباط با تیم ملی و سایر تیم‌های حاضر در جام جهانی پخش کند. همچنین این برنامه هر شب میزبان چهره‌های معروف فوتبال ایران خواهد بود. به غیر از میهمانان داخلی قرار است از طریق اسکایپ ، چهره‌های مطرح خارجی و فوتبالیست‌های سرشناسی در برنامه جام ۲۰۲۲ حضور پیدا کنند و در مورد مسائل مختلفی به صحبت بپردازند.

بازی‌های ایران با ۳ گزارشگر مختلف

از جام جهانی ۹۸ فرانسه صدا و سیما برای دوره‌هایی که تیم ملی در آن حضور داشت، تصمیم گرفت گزارشگر اختصاصی اعزام کند و آن‌ها بازی‌های تیم ملی از ورزگاه محل برگزاری برای بینندگان تلویزیونی گزارش کنند. جواد خیابانی در جام جهانی ۹۸ فرانسه، عادل فردوسی پور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و  مزدک میرزایی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور داشتند و بازی‌های تیم ملی را گزارش کردند. میرزایی در جام جهانی برزیل و قبل از دومین بازی تیم ملی مقابل آرژانتین به برزیل رفت ولی به دلیل اینکه صدا و سیما پول باکس گزارشگری را پرداخت نکرده بود، میرزایی مجبور بود با موبایل یک نیمه را برای بینندگان شبکه ۳ گزارش کند. اتفاقی که خیلی زود لو رفت و مسئولان ورزشگاه برای نیمه دوم اجازه گزارش به مزدک را ندادند و عادل فردوسی پور مجبور شد تا از استودیوی تهران کار ادامه گزارش را انجام دهد. در دوره قبلی که در روسیه برگزار شد، قرار بود از بین احمدی و یوسفی یکی راهی روسیه شوند ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد و بازی‌های تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ از تهران و توسط ۳ گزارشگر مختلف گزارش شد. فردوسی پور بازی ایران و مراکش، یوسفی دیدار ایران و پرتغال و خیابانی هم دیدار ایران با اسپانیا را گزارش کردند. در این دوره و با توجه به نزدیکی ایران با قطر ، روابط خوب دو کشور و همچنین خرید پخش بازی‌ها و دادن باکس گزارشگری اختصاصی به صدا و سیمای ایران ، مدیران تلویزیون تصمیم دارند برای بازی‌های تیم ملی و همچنین دیدارهای حساس جام جهانی در مراحل بالاتر گزارشگر اختصاصی به قطر اعزام کنند تا بازی‌ها از داخل ورزشگاه برای مردم گزارش شود. اما گزارشگر بازی‌های تیم ملی در جام جهانی چه کسانی خواهند بود؟

شنیده‌های ما حاکی از آن است که محمدرضا احمدی دیدار حساس ایران و انگلیس را از دوحه گزارش خواهد کرد. جواد خیابانی گزارشگر دیدار فوق العاده حساس ایران و آمریکا خواهد بود و از بین پیمان یوسفی و فرشاد محمدی مرام یکی بازی ایران و ولز را گزارش خواهد کرد. محمدی مرام گزارشگر جوان صدا و سیما که بسیار هم خوب گزارش می‌کند و قطعا خیلی از بازی‌های حساس جام جهانی را با صدای او خواهید شنید، تا به حال هیچ کدام از دیدارهای داخلی و یا بازی‌های تیم ملی را گزارش نکرده و به همین دلیل شانس پیمان یوسفی برای گزارش دیدار ایران و ولز بیشتر از او خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • ادب مرد به ز دولت اوست IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    تو رو خدا پیمان یوسفی نه ...... یه نه بزرگ و بلند ...نه ............
    • حسین IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      تو این شرايط فعلا بهتر از یوسفی و خیابانی کسی رو نداریم. دیگه گزارشگرانی مثل مرحوم شفیع، صالح نیا، جهانگیر کوثری، کوتی و میرزایی نمیان. به هر حال خیلی بهتر از احمدی هستند.
    • امیردوووووولاب IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      کاش سرهنگ علیفر هم دعوت کنن .....
    • آدرین DE ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      شینیم باو، تو اصلا فوتبال می‌بینی؟ بعد از عادل بهترین گزارشگر فارسی پیمان یوسفی. امثال احمدی و خیابانی فقط یک‌طرفه به نفع ایران گزارش میکنن ولی پیمان یوسفی هیجان گزارش‌گری برای هر دو تیم حفظ میکنه. یک کلام حملات حریف را کمرنگ نمیکنه با گزارشش. در ضمن شور و هیجان هم داره گزارشش. احمدی هم تند، پرتکرار و یک‌طرفه و ناپخته گزارش میکنه. قطعا عادل و پیمان و البته مزدک که دیگه نیست گزارش‌گرای تاپ هستن. ضمن اینکه توی مجری‌گری هم پیمان حرفه‌ایست و مدیریت صحنه خوبی داره. گزارش‌گر خوب را خراب نکنید بیخودی
    • ..... IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      نظر شما برای خودت مهمه یوسفی فاضل ترین و اخلاق مدارترین گزارشگره شما دوست نداری قرار نیست همه مثل شما باشن
  • امید IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    گزارشگرفقط عادل و فرشاد محمدی مرام که محمدی مرام فقط فوتبال خارجی گزارش میکنه عادلم که
    • کینگ IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      عباس قانع از هشمون بهتره 😂👌
  • . IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    خب اقلا دوتا از بازیها رو با صدای باز تلوزیون میتونیم ببینیم.بازی ایران و امریکا رو هم یا باید قیدش رو بزنیم یا با رادیو کنار بیاییم.فقط تا کی باید صدای نحس بعضیها رو و مزخرفات بدتر از صداش رو تحمل کنیم خدا میدونه. اگرم شانس بیاریم یجوری عادل رو مثل فینال جام اسیا به دادمون برسونن که دیگه اقلا ۹۰ دقیقه ارزوی دیگه ای نداریم.
  • .. IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    ..
  • حیدری IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    فقط فردوسی پور
  • ناشناس IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    وقتی صدای استادیوم را پخش نمی کنید گزلرشگر فرستادن چه معنی داره؟
  • iman IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    وقتی صدا وسیما یک گزارشگر مغضوب مردم به نام میثاقی رو می چگونه تو برنامه جام جهانی نباید از مردم انتضار آشتی کنان داشته باشه..
  • تراکتوری IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    از نظر فنی عادل بهتر از همه است
  • Sardar IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    فقط عادل و بس
  • Sardar IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    فقط عادل و بس
  • مشروح 86 IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    محمدی مرام بهترین گزارشگر حال حاضره ولی یک عیب بسیار بزرگ داره و اون هم اینه که زیاد فریاد می زنه
  • سیدجوادرضوی پورزو IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    عالی ازبرنامتون
  • ملی دوست IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    بهترین گزارشگران تاریخ فوتبال ایران : ۱- مرحوم استاد عطا بهمنش ۲ - دکتر مجید عباسقلی ۳ - استاد مجید وارث ۴ - استاد جهانگیر کوثری
    • ناشناس IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      زنده باد به این بزرگمردان
  • محمد IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    عزت خدا به آدم می دهد کفتار ها همیشه طمع دارند
  • علی IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    چرا هرسه بازی ایران رو نمیدن محمدرضا احمدی گذارشگری کنه
    • بانی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      نچسب ترین وچاپلوس ترین وغیر محبوب ترین مجری همین احمدی هست
  • پیشوا IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    فقط فردوسی پور
  • Wien AT ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    جام جهانی بدون فردوسی پور،یک ریال هم ارزش نداره.
  • فقط فردوسی پور میثاقی کیلو چنده IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    فقط فردوسی پور میثاقی کیلو چنده
  • حامد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    افرین برمیثاقی
  • حامد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    عادل خودشوگم کرد..اگه غرور راگذاشته بودکنارالان کارمیکرد..حقش بودکه زدنش کنار
  • وحید IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    هرسه تا رو بدید احمدی گزارش کنه در حال حاضر بهتر از احمدی و خیابانی نداریم اما چون محمد رضا میره قطر بهتره هرسه تا رو گزارش کنه
  • محمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    آقا مگه بیت‌المال مفت که جواد و امثال اونو با پول زحمت و کارگری ملت بدبخت ایران برای عشق و حال به قطر می‌فرستید که هیچ تازه در پایان بدلیل سفر تفریحی با هزینه بیت‌المال دومرتبه بهش از بیت‌المال یه پول گنده دیگه ای هم میدید
  • 6 IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    اساتيد سوتي هم هستند..
  • بهروز IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    صداسیما مردم رو آدم حساب کنه و فردوسی پور رو برگردونه
  • رضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    درسته که سازمان صداوسیما قدر استاد عادل فردوسی پور و مزدک رو ندونستند ولی اینبار اگه فقط محمدرضا احمدی و پیمان یوسفی باشند بهتره آقا جواد خیابانی بنده خدا دیگه سنش گذشته و نمیتونه مثل قبل ها گزارش کنه
  • محمد IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    احمدی مزخرف ترینه... وااااای چقدر عذاب آوره 😭😭
  • محمد IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    خدا وکیلی چرا محمد سیانکی و فرشاد محمدی مرام رو نمیرفرستن قطر واقعا مسخره بازی آقا خدا وکیلی محمدی مرام و سیانکی بهترین هستن در حال حاضر
  • .... IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    خوب شد به فردوسی پور گفتن بیاد و خودش نیومده وگرنه بهانه دستش بود که نذاشتن البته برای من که بود و نبودش زیاد فرقی نداره ولی اگه باشه جلو چشمه و وجود نحسش بیشتر شناخته میشه کلا ضرر اینجور آدما از سودشون خیلی بیشتره
    • ارمیا IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      ادب رو رعایت کنید لطفا، این اراجیف رو یه نفر به خودت بچسبونه خوشت میاد؟ تعصب جاهلانه
  • امین IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    فوتبال از شبکه trt, ترکیه والسلام
  • علی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    چقد بدبختیم ، عادل بشینه تو خونه و چرندیات میثاقی و احمدی و خیابانی رو گوش بدیم ، باید در این صدا و سیما رو گل گرفت
  • بهرام IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    صدای عادل تو جام جهانی خالیه
    • آرتین IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      خودش قهر کرده
  • arian IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    با اختلاف فردوسی پور بهترین گزینه بود
  • ارمیا IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    ازبدبختی ما مردم همین بس که این میثاقی تو صداسیما کارمیکنه، یعنی صداسیما اینقدر مفلوک شده که این بچه شده مجری ثابتش، مسئولین عزیزسعی کنید به مردم احترام بزارید...
  • ETI IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    گزارش بدون عادل فردوسی پور بی معنی بی معنی .....بقیه اش همش لوسی بازی
  • شرف فروش DE ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    به امید باخت سنگینتون بی غیرتا
  • ارمان IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    اونایی که میگن فقط عادل یاد زمانی افتادم که دوران خیابانی بود و فردوسی پور تازه آمده بود واون زمان هم میگفتن فقط ...... به نظر من باید به همه استعدادها میدان داد تلویزیون که مال عادل نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی