تیم ملی فوتبال ایران
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی ایران پس از ۲۰ سال و به دراماتیک‌ترین نحو ممکن به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه صعود کرد.

جام جهانی ۲۰۲۲، ششمین حضور ایران در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان است. تیم ملی دیگر در این مسابقات یک تیم کم سابقه محسوب نمی‌شود و توانسته چندین تصویر تاریخی از خود به جای بگذارد. در حالی‌که تنها چند روز تا آغاز بیست و دومین دوره جام جهانی باقیمانده، ۱۰ تصویر خاطره‌انگیز تیم ملی در این رقابتها بررسی شده است.

تیم ملی پس از ۲۰ سال و به دراماتیک‌ترین نحو ممکن به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کرد. ایران در این مسابقات با یوگسلاوی، آمریکا و آلمان همگروه بود. از همان زمان مشخص شدن گروه‌بندی مسابقات، جدال ایران با آمریکا به دلیل مسایل سیاسی یک بازی خاص و مهم به حساب می‌آمد.

۳ تصویر ماندگار از تیم ملی ایران در جام جهانی دراماتیک/ این گل مهم و تاریخی سرنوشت هافبک ملی پوش را عوض کرد

ایران در بازی نخست مقابل یوگسلاوی نمایش تحسین‌برانگیزی داشت ولی در نهایت با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. بازی مطلوب تیم ملی در مسابقه اول، امیدها را برای کسب نتیجه در بازی دوم برابر آمریکا زنده نگه داشت. این بازی به دلیل حساسیت زیاد مورد توجه بسیار رسانه‌های دنیا قرار گرفت و در این مسابقه پس از دیدار فینال بیشترین تعداد خبرنگار بازی را پوشش دادند. 

این مسابقه در ورزشگاه ژرلان شهر لیون برگزار شد. مراسم ابتدایی این بازی مراسم خاصی بود و بازیکنان دو تیم در کنار یکدیگر عکس یادگاری گرفتند. بازی با برتری نسبی آمریکایی‌ها آغاز شد ولی تیم ملی توانست فشار حملات حریف را کنترل کند تا اینکه در دقیه ۴۱، جواد زرینچه از جناح راست توپی را روی دروازه حریف ارسال کرد و حمید استیلی با ضربه سر تماشایی آن را تبدیل به گل کرد. از این گل به دلیل زیبایی و اهمیت گل قرن نامبرده می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا از این گل به عنوان یکی از ۵ گل مهم تیم‌های آسیایی در تاریخ جام جهانی یاد کرد. حمید استیلی که ۱۲ گل ملی در کارنامه دارد یکی از ۹ گل تیم ملی در تاریخ جام جهانی را به ثمر رسانده است.

۳ تصویر ماندگار از تیم ملی ایران در جام جهانی دراماتیک/ این گل مهم و تاریخی سرنوشت هافبک ملی پوش را عوض کرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی