نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
واکنش جودوکار خبرساز به ماجرای طلای نابینایان/ فدراسیون از من یک خواهش داشت!
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وحید جدی به جنجال اخیر برای کسب مدال طلای جودو نابینایان واکنش نشان داد.

تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان ایران با کسب سه مدال طلا و یک نقره موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات این رشته را در باکو کسب کند. وحید نوری، سیدمیثم بنی‌طبا و وحید جدی به مدال طلا و محمدرضا خیرالله‌زاده مدال نقره کسب کرد. کسب مدال طلای وحید جدی با واکنش فدراسیون جودو همراه و این فدراسیون در بیانیه‌ای اعزام وی را به مسابقات باکو غیر قانونی دانست.

وحید جدی در واکنش به بیانیه فدراسیون جودو گفت: نمی‌دانم هدف از این بیانیه‌نویسی چیست اما من چهار سال است که در مسابقات کشوری و در بخش نابینایان فعالیت دارم و کلاسبندیم نیز در داخل تایید شده است. فدراسیون چند ماه پیش یک خواهش از من داشت و برای آنان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مسابقه دادم. باید بگویم با وجود حضورم در جودو سالم‌ها، کلاسبندی من B۲ است و هیچ مشکلی نیز برای مسابقه در بخش نابینایان ندارم.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی باکو ادامه داد: شاید برخی به کلاس‌بندهای داخلی ایراد وارد بدانند اما من در کشور جمهوری آذربایجان نیز کلاسبندی شدم. چهار پزشک معتمد مسابقات من را معاینه کردند و مشکلی برای مسابقه نداشتم. اعتبار این کلاسبندی نیز برای چهار سال است و مشکلی هم برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ندارم. اگر فدراسیون جودو ایرادی دارد باید از پزشکان خارجی بگیرد. من مشکلی برای مسابقه ندارم و در صورت اعزام به تورنمنت‌های بزرگ برای رسیدن به پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس تلاش خواهم کرد.

وحید جدی در مسابقات جهانی باکو در وزن ۷۳ کیلوگرم، جودوکاران مغولستان، گرجستان و قزاقستان را شکست داد و در دیدار فینال هم نماینده اوکراین را با شکست بدرقه کرد تا صاحب گردن آویز طلا شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی