تیم ملی فوتبال ایران
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فهرست تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی قطر با ۷ تغییر نسبت به دوره پیشین رقابت‌ها بسته شد.

چشم‌انتظاری هواداران فوتبال در ایران برای اعلام فهرست تیم ملی برای شرکت در جام جهانی به پایان رسید و در آخرین روز فرصت ارائه شده از سوی فیفا برای اعلام اسامی تیم‌ها، کارلوس کی‌روش از ۲۶ بازیکن مدنظرش برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی کرد. کی‌روش برای سومین دوره متوالی است که در جام جهانی سکاندار تیم ملی ایران است، البته که در قیاس با ۲ دوره قبلی رقابت‌ها یک وجه تمایز مهم وجود دارد و آن‌هم اینکه در این دوره از رقابت‌ها، سرمربی پرتغالی نقشی در صعود ایران به جام جهانی نداشته است!

کی‌روش در شرایطی فهرست تیم ملی را اعلام کرد که سورپرایز ویژه‌ای نداشت و بیشتر گزینه‌های مدنظر سرمربی پرتغالی، قابل حدس و گمان بود. سرمربی تیم ملی البته زمان کافی برای تغییر و تحول در فهرست تیم ملی را هم نداشت و ترجیح داد تا با اعتماد به بازیکنان باتجربه فهرست تیمش برای حضور در جام جهانی را ببندد. تیم ملی ایران در شرایطی با ۲۶ بازیکن به قطر سفر خواهد کرد که غیبت ۷ بازیکن دوره قبلی رقابت‌ها در فهرست ایران نمایان است.

امید ابراهیمی یکی از شاخص‌ترین غایبان فهرست تیم ملی ایران است. ابراهیمی در دوره قبلی جام جهانی در سال ۲۰۱۸ نمایش‌های فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشت اما مصدومیت در دیدار دوستانه با نیکاراگوئه باعث شد تا او فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست بدهد و به دلیل مصدومیت نتواند همراه شاگردان کی‌روش به دوحه سفر کند. در کنار ابراهیمی، ۶ بازیکن دیگر هم در قیاس با فهرست تیم ملی در سال ۲۰۱۸ فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست دادند.

محمدرشید مظاهری

دروازه‌بان ۳۳ ساله سپاهان انگیزه زیادی داشت تا بتواند برای دومین دوره متوالی حضور در جام جهانی را تجربه کند اما روند سینوسی او در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی، فرصت حضور در ترکیب اصلی سپاهان را هم از مظاهری گرفت و او در رقابت با پیام نیازمند نیمکت‌نشین شد. نیمکت‌نشینی که به غیبت از دست دادن شانس حضور در جام جهانی برای محمدرشید مظاهری تمام شد و به جای او، پیام نیازمند همبازی‌اش در سپاهان مسافر قطر ۲۰۲۲ شد.

محمدرضا خانزاده

خانزاده یکی از سورپرایزهای کارلوس کی‌روش در دوره قبلی جام جهانی بود. بازیکنی که البته کمی خوش‌شانس هم بود، چون سرمربی پرتغالی تیم ملی نام او را در فهرست ۲۴ نفره جای داده بود و در شرایطی که تصور می‌شد از میان او و علی قلی‌زاده، کارلوس کی‌روش به قلی‌زاده اعتماد کند اما در نهایت، مصدومیت این هافبک خوش‌تکنیک باعث نهایی‌شدن حضور خانزاده در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد. البته که او فرصت بازی در این رقابت‌ها را به‌دست نیاورد. این مدافع ۳۱ ساله فصل گذشته در گل‌گهر روزهای خوبی را تجربه نکرد و به تازگی چالش حضور در لیگ بنگلادش را پذیرفته است و دور بودن از شرایط آرمانی باعث شده تا او در فهرست تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جایی نداشته باشد.

۶ مسافر مسکو به مقصد دوحه نرسیدند/ ۲ کاپیتانی که پا به سن گذاشتند؛ ملی پوشی که سرانجام به بنگلادش رفت!

پژمان منتظری

مدافع سابق آبی‌پوشان پایتخت که در جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در فهرست تیم ملی ایران حضور داشت، در ۳۹ سالگی در فوتبال قطر و تیم الخریطیات حضور دارد و شاید خود او هم چندان انتظاری برای دعوت به تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نداشت. منتظری دوران خوبی را در استقلال و البته تیم ملی گذراند و در جام جهانی ۲۰۱۴ مدافع راست مورد اعتماد کی‌روش بود. اقامت او در قطر باعث شده تا احتمالا این مدافع باتجربه یکی از تماشاگران ویژه مسابقات تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ باشد. 

اشکان دژاگه

هافبک کهنه‌کار و باتجربه فولاد خوزستان عملکرد پر فراز و نشیبی در لیگ بیست‌ودوم داشت و در بازگشت دوباره‌اش به فوتبال ایران نتوانست درخشش‌های خود را تکرار کند. ناکامی که به قیمت از دست رفتن سومین حضور متوالی اشکان دژاگه در ادوار جام جهانی ختم شد. البته که نام دژاگه که یکی از چهره‌های مورد علاقه کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود و توسط این سرمربی پرتغالی به فوتبال ایران معرفی شد، از سال ۲۰۱۹ در فهرست تیم ملی دیگر جایی نداشت و همین دوری طولانی‌مدت نشان می‌دهد که او قطعا شانس بالایی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ندارد.

۶ مسافر مسکو به مقصد دوحه نرسیدند/ ۲ کاپیتانی که پا به سن گذاشتند؛ ملی پوشی که سرانجام به بنگلادش رفت!

مسعود شجاعی

شجاعی جزو بازیکنان دارای بیش از ۱۰۰ بازی ملی محسوب نمی‌شود اما یک رکورد استثنایی دارد و اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران است که توانسته در ۳ دوره جام جهانی برای ایران به میدان برود. او که سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را در کارنامه خود دارد، در ۳۶ سالگی هنوز از میادین خداحافظی نکرده و در تیم نساجی مازندران حضور دارد. البته که آخرین حضور شجاعی در تیم ملی به مانند دژاگه به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد و غیبت این هافبک باتجربه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چندان اتفاق دور از انتظاری نبود. البته که اگر شجاعی می‌توانست فرم ایده‌آل خود را حفظ کند، می‌توانست رکورد تاریخی ۴ دوره متوالی حضور در جام جهانی را به نام خود به‌ثبت برساند.

رضا قوچان‌نژاد

مهاجم گلزن تیم ملی در دیدار با بوسنی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، تنها بازیکن در بین ۷ جامانده از فهرست ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قیاس با دوره قبلی رقابت‌ها است که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است. قوچان‌نژاد که او هم توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد، آخرین‌بار در سال ۲۰۱۸ برای ایران در جام جهانی به میدان رفت و بعد از آن در رقابت‌های ملی شرکت نکرد. رضا قوچان‌نژاد که سابقه ۲ حضور در جام جهانی را در کارنامه خود دارد، از سال گذشته از میادین خداحافظی کرده و همین مسئله باعث شد تا نام او جایی در فهرست تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ نداشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی