نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
محمدرضا مهدوی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمدرضا مهدوی مدافع اسبق تیم ملی گفت: پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر است و طبیعی است بیشترین سهمیه را در تیم ملی داشته باشد.

لیست جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شد درحالی که با انتقادات ظریفی هم مواجه شد. در این میان محمدرضا مهدوی مدافع سابق تیم ملی کشورمان نظر دیگری داشته و معتقد است الان زمان مناسبی برای انتقاد نیست.

مهدوی ضمن اشاره به لیست کارلوس کی‌روش، گفت: به هر حال این لیست طبق سلیقه کارلوس کی‌روش چیده شده است. شاگردان قدیمی خودش را دعوت کرده است و شاید فقط یک ابوالفضل جلالی را اضافه کرده باشد. شک نکنید اگر امید ابراهیمی هم مصدوم نمی‌شد قطعا مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌شد.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه فرصت کافی نبود و نه شرایط آن به وجود آمد که سرمربی تیم ملی بخواهد لیگ را هم رصد کند. شاید اگر فرصت کافی داشت میتوانست استعدادیابی هم کند اما زمان بسیار اندک بود و طبیعی است در این فرصت اندک کارلوس کی‌روش نتواند خیلی جوان ترها یا بازیکنان دیگری را ببیند.

الان وقت انتقاد نیست؛ کی روش یعنی ایران/ یک امتیاز بازی انگلیس برای ما حیاتی است/ باید روی ضربات ایستگاهی کار کنیم

مدافع سابق تیم ملی ایران و مربی تیم نساجی مازندران، ضمن اشاره به اینکه باید به لیست کارلوس کی‌روش احترام گذاشت افزود: شاید واقعا جای آن نباشد که بخواهیم به لیست کی‌روش انتقاد داشته باشیم الان جای صحبت درمورد آن نیست. با این حال من فقط می‌توانیم در مورد تیم خودمان نساجی صحبت کنم و آن هم این است که واقعا علیرضا حقیقی حق اش بود به تیم ملی دعوت شود. یا اینکه مهرداد عبدی بهترین هافبک دفاعی حال حاضر لیگ است و علی شجاعی هم در بحران مدافع چپ در فوتبال ایران، بهترین است اما باز وظیفه خودم می‌دانم به تصمیم و انتخاب کارلوس کی‌روش احترام بگذارم. در حال حاضر به نظر من وقت انتقاد نیست چون کی‌روش یعنی ایران و ایران هم یعنی موفقیت کی‌روش!

مهدوی در خصوص خط خوردن میلاد سرلک، خاطرنشان کرد: باز باید حرف قبلی خودم را تکرار کنم که کارلوس کی‌روش سعی کرد از سرمایه‌های قدیمی خودش استفاده کند. در پُست هافبک دفاعی نیز سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی، علی کریمی و روزبه چشمی همگی شاگردان قدیمی سرمربی تیم ملی محسوب می‌شوند. هم کارلوس کی‌روش از این نفرات شناخت کافی داشت و هم این نفرات از کی‌روش شناخت دارند. بنابراین از لحاظ تاکتیکی شاید زودتر هماهنگ شوند. میلاد سرلک هافبک توانمند و سرحالی است که می‌توانست به تیم ملی کمک کند اما او هم باید به نظر سرمربی تیم احترام بگذارد و با این موضوع کنار بیاید.

الان وقت انتقاد نیست؛ کی روش یعنی ایران/ یک امتیاز بازی انگلیس برای ما حیاتی است/ باید روی ضربات ایستگاهی کار کنیم

وی در خصوص اینکه پرسپولیس بیشترین سهمیه را در تیم ملی اعزامی به جام جهانی دارد نیز گفت: پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر است و طبیعی است بیشترین سهمیه را داشته باشد اما همان طور که گفتم باید به نظر کی‌روش احترام گذاشت. الان وقت انتقاد نیست و انشالله بعد از جام جهانی می‌توان بهتر قضاوت کرد و حرف زد. خیلی صحبت‌ها وجود دارد که باید بگذاریم برای انشالله جام ملت‌های آسیا می‌توان نشست و قضاوت کرد.

مهدوی در ادامه افزود: اولین بازی ایران در جام جهانی قطر مقابل انگلیس است. قطعا این دیدار سخت ترین دیدار ما در این رقابت‌هاست. به شخصه معتقدم اگر بتوانیم یک امتیاز از این مسابقه بگیریم، بازی‌های بعدی برابر ولز و آمریکا برای تیم ملی ایران راحت تر خواهد شد. امیدوارم بچه‌ها بتوانند در این دیدار سخت با همه توان بجنگند و امتیاز کسب کنند تا با اعتماد به نفس بیشتر و روحیه بالاتر برابر ولز و آمریکا بازی کنیم.

وی در پایان دیدار با انگلیس را این چنین پیش بینی کرد: همان طور که همه می‌دانیم کارلوس کی‌روش استاد ضربات ایستگاهی است. تیم ملی انگلیس طبیعی است از نظر مالکیت توپ برتر از ما باشد اما تیم ایران می‌تواند از روی ضربات ایستگاهی به این تیم ضربه بزند. به نظر من یکی از بازیکنان سرزن تیم ملی انشالله دروازه انگلیس را باز کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    ایران 0 2 انگلیس ، ایران 0 1 ولز ، ایران 1 1 آمریکا
  • ShahrokH IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    به نام و لطف مدد ایزد منان انشاالله ایران ۱ انگلیس ۱ ایران ۱ ولز۰ ایران۱ امریکا ۰
  • مسلم IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    به نظر من ایران تیم خوب و جنگده ای داره اگه در میانه میدان بتونیم کنترل کنیم و اجازه بازی سازی به پرس بالا به انگلیس ندیم و پاس های اشتباه ندیدم و توپ ها هم به مهاجمامون برسه انشالله که انگلیس رو شکست میدیم . بازی کن های انگلیس اون قدرت آلمانی ها یا فرانسوی ها رو ندارند درسته بهترین باشگاه های دنیا مال انگلیسی هاش و خلاقیت بالایی ندارند مثلا تو منچستر سیتی اونایی که بازی رو در میارند یه هالند هست و یه دیبروینه و شخص خاصی تو انگلیس این وضعیت رو نداره .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی