نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
۱ |
۰
بچه عقاب قول شماره یک را به پدر داده بود اما...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که امیر عابدزاده قول پیراهن شماره یک تیم ملی در جام جهانی را به پدر داده بود اما باز هم شماره ۲۲ نصیبش شد!

شماره پیراهن بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی مشخص شد و بار دیگر پیراهن شماره یک به علیرضا بیرانوند رسید. این در حالی است که ظاهرا امیر عابدزاده امید زیادی داشت پیراهن شماره یک این دوره از جام جهانی را که زمانی بر تن پدر پرافتخارش بود بپوشد ولی چنین نشد.

امیر که دومین جام جهانی عمرش را تجربه می‌کند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز پیراهن شماره ۲۲ را پوشیده بود و هرگز هم فرصت بازی در ترکیب تیم ایران (برخلاف پدر) را به دست نیاورد. عابدزاده حضور موفقی در لیگ پرتغال داشت که با رشدی مستمر همراه بود. او به‌تدریج بالا آمد و بعد از بهترین فصل فوتبالی‌اش در ماریتیمو، با پیشنهاد پونفرادینا مواجه شد. امیر فصل اول حضورش در این تیم موفق بود و با نمایش‌های استاندارد توانست نظر دراگان اسکوچیچ را برای ورود به ترکیب اصلی جلب کند. دوران اوج گرفتن او مقارن شد با روزهای ضعف و نیمکت‌نشینی علیرضا بیرانوند در لیگ پرتغال. حالا، اما شرایط برعکس شده است.

از روزی که امیر آن گل بسیار بد را در سئول از کره‌جنوبی خورد، سراشیبی او آغاز شد و البته بیرانوند با بازگشت به پرسپولیس توانست روند خوبش را از سر بگیرد. حالا خبرهای ناگواری که از عابدزاده در اسپانیا به گوش می‌رسد،جای تردید باقی نمی‌گذارد که او شانسی برای بازی در قطر نخواهد داشت. حتی اگر مشکلی برای بیرانوند به‌وجود بیاید، برای بازی در شرایط فعلی حسین حسینی و پیام نیازمند در اولویت بالاتری نسبت به او قرار دارند!

باور کردنی نیست گلری که در بخشی از مسابقات انتخابی جام‌جهانی در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفته بود، امروز با چنین افت فاحشی مواجه شده باشد. وضعیت فعلی امیر عابدزاده تنها با کلمه «فاجعه» قابل توصیف است. یکی از نقاط اوج این تراژدی، شکست ۳ بر صفر پونفرادینا در مسابقات لیگ یک اسپانیا برابر آندورا بود؛ دیداری که در پایان آن دروازه‌بان ایرانی به‌عنوان ضعیف‌ترین بازیکن زمین انتخاب شد. این، اما همه چیز نیست. پونفرادینا کلا فصل بسیار بدی را پشت سر می‌گذارد و عابدزاده هم شریک این کابوس است. تیمی که فصل گذشته در مقاطعی چشمگیر شانس صعود به دسته بالاتر را داشت، حالا این تیم صاحب ضعیف‌ترین خط دفاعی این مسابقات به‌شمار می‌آید و عابدزاده هم جایگاه خودش در تیم ملی ایران را از دست داده است.

شاید اگر امیر عابدزاده هم مثل علیرضا بیرانوند زرنگی می‌کرد و این فصل به ایران بر می‌گشت امروز شانس شماره یک بودن را داشت اما حالا نمی‌تواند به قولی که به پدر داده عمل کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • خبرنگار ورزشی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    رپرتاژ آگهی. همه می دانند این بچه چگونه در لیست جای گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی