عجیب و باورنکردنی؛ تغییر تعداد تیم‌های لیگ برتر در فصل آینده
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ممکن است تعداد تیم‌های لیگ برتری در فصل آتی مسابقات کاهش یابد و مسابقات با تعداد تیم‌های کمتری به نسبت این فصل برگزار شود.

به تازگی یکی از تیم‌های دسته اولی (شهر خودرو) از جدول مسابقات کنار گذاشته شد. این تیم شهر خودرو است و به همین خاطر لیگ یک با حضور ۱۷ تیم دنبال شد.

این موضوعی است که امروز مهدی تاج بدان اشاره کرد. بنا به گفته رییس فدراسیون فوتبال بعد از رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هر تیمی این مجوز را کسب نکند علاوه بر عدم راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا حق شرکت در بازی‌های لیگ برتر نخواهد داشت.

مهدی تاج در این باره گفته است: فدراسیون فوتبال شرکت تمام باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک را در فرآیند صدور مجوز و اخذ مجوز مربوطه برای فصل بعد را الزامی می‌داند و اگر باشگاهی در این زمینه خوب عمل نکند قطعا مطابق جرایم انضباطی آیین‌نامه مجوز باشگاهی برخورد خواهد شد و حتی حذف از لیگ هم در این آیین‌نامه دیده شده است.

ماجرا از این قرار است بر اساس دستور العمل کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال ۲۰۲۳ باشگاه‌ها برای حضور در لیگ برتر هم باید از سوی فدراسیون فوتبال مجوز حرفه‌ای کسب کنند، در غیر اینصورت حق حضور در بازی های لیگ برتر را نخواهند داشت. این پیشتر تنها برای حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • فرهنگ IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    سیاست و تصمیم درستیه. اجراش اولش سخته، اما بتدریج جا میفته.
    • کامی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      اینا همش حرف میزنن عمل نمیکنن آخرش قید مجوزه حرفه ای میزنن و هر چی تیمه داغونه میزارن شرکت کنه تو لیگ چون تقریبا نصفه تیمایه لیگ نمیتونن مجوز حرفه ای بگیرین باشرایطی که دارن از نظره مالی و استادیو مایه داغونشون
  • تاج کبیر IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    سیرک برتر ایران اصلا ارزش دنبال کردن نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی