نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
انگلیسی‌ها شماره کفش بازیکنان ما را هم درآورده‌اند!/ اقدام عجیب کی‌روش دیگر از مد افتاده است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ناصر محمدخانی بازیکن پیشین تیم ملی می‌گوید: اینکه کی‌روش این دیدار تدارکاتی را پشت درهای بسته برگزار کرد و اجازه نداد کسی بازی با تونس را تماشا کند دلیلی برای موفقیت یا گول زدن انگلیس نمی‌شود.

فوق ستاره تیم ملی ایران در دهه ۶۰ معتقد است که بازی دوستانه با تونس می‌توانست پشت درهای بسته برگزار نشود. ناصرمحمدخانی با بیان این جمله، گفت: در این دوره زمانه شما نمی‌توانید تیم خود را از انظار دور کنید. همه تیم‌ها آنالیزوردارند و رقیبان خود را بررسی و آنالیز می‌کنند. شاید در ۳۰ یا ۴۰ سال پیش شما می‌توانستید بازی‌های دوستانه خود پیش از شروع یک تورنمنت رسمی مثل جام جهانی را پشت درهای بسته برگزار کنید اما در حال حاضر این کار خیلی جواب نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اینکه کی‌روش این دیدار تدارکاتی را پشت درهای بسته برگزار کرد و اجازه نداد کسی بازی با تونس را تماشا کند دلیلی برای موفقیت یا گول زدن انگلیس نمی‌شود. به نظر من این کارها یا اینکه شماره پیراهن عجیب و غریب به بازیکنان بپوشانیم نمی‌تواند حریفان را فریب دهد. ما باید به جایی برسیم که مثل تیم‌های بزرگ بازی‌های دوستانه خود را با حضور رسانه‌ها و دوربین‌ها انجام دهیم و اجازه بدهیم مردم تیم ملی کشورشان را ببینند. مردم آرژانتین بازی دوستانه تیم ملی خود و امارات را تماشا کردند. هم پیروز شدند و هم بازی تیم ملی را به نمایش گذاشتند چون می‌دانستند رقیبان شناخت کافی از آنها دارند.

مهاجم گریزپای اسبق تیم ملی ایران افزود: الان هم انگلیسی‌ها شماره کفش بازیکنان ما را هم درآورده و از آن خبر دارند. آن وقت ما چه کار می‌کنیم؟ می‌رویم بازی دوستانه خود و تونس را پشت درهای بسته برگزار می‌کنیم در حالی که کلی لژیونر داریم. یعنی انگلیسی‌ها نمی‌دانند مهدی طارمی‌در تیم ملی ایران فیکس است یا اینکه علیرضا جهانبخش چه خصوصیاتی دارد؟ شماره پیراهن وحید امیری را به علیرضا جهانبخش می‌دهیم تا مثلا انگلیسی‌ها گول بخورند؟! من متوجه نشدم این تصمیم به چه خاطری بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته در هر تورنمنتی معمولا از بازی اول به بعد شناخت تیم‌ها از یکدیگر بیشتر می‌شود اما این طور نیست که با تیم مقابل آشنا نباشند. بازی دوستانه با تونس شاید زیر ذره بین انگلیسی‌ها بوده باشد اما آنها اروگوئه، سنگال و حتی نیکاراگوئه را هم دیده اند. تیم ملی ایران ترکیب نسبتا مشخصی دارد و امیدوارم مقابل حریف موفق باشند. هرچند اولین بازی خیلی سخت است. انگلیس تیمی‌سرسخت و دشوار است که بازیکنان بزرگی دارد. در تمامی‌خطوط این تیم بازیکنان تأثیرگذار و خوبی دارد که می‌توانند در جام جهانی خوش بدرخشند.

ناصر محمدخانی ضمن تمجید از هری کین عنوان کرد: در رسانه‌ها می‌خواندم که او شانس اول آقای گلی جام جهانی است. شکی وجود ندارد که او بهترین گلزن تیم ملی انگلیس و یکی از بهترین‌های اروپاست اما بچه‌ها می‌توانند با کمی‌تمرکز او را مهار کنند. انگلیس بازیکنان خطرناک دیگری مثل رحیم استرلینگ هم دارد و باید کاملا مراقب باشیم. اگر ما بتوانیم از اولین مسابقه خود مقابل انگلیس با دست پُر بیرون آمده و حداقل یک مساوی بگیریم مطمئن باشید بازی‌های دیگر برابر ولز و آمریکا ساده تر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به نقطه ضعف تیم ملی انگلیس، یادآور شد: هری مگوایر مدافع تیم ملی انگلیس پاشنه آشیل این تیم و منچستر یونایتد است. او روی هوا خیلی خطرناک است و بچه‌های تیم ملی باید هنگام ضربات ایستگاهی انگلیس مراقب قدرت سرزنی این مدافع باشند اما از آن طرف بسیار پراشتباه است. هری مگوایر مثل آب خوردن پنالتی می‌خورد و مدافع ششدانگی نیست. مهاجمان و وینگرهای ما می‌توانند به راحتی از او عبور کرده و به تیم ملی انگلیس ضربه بزنند. تردیدی وجود ندارد که کارلوس کی روش به خوبی این تیم را شناسایی کرده و درخصوص مگوایر پراشتباه اما مورد اعتماد سرمربی انگلیس صحبت کرده است. امیدوارم بچه‌های تیم ملی بتوانند با تمرکز کامل جلوی انگلیس بازی کرده و بتوانند نتیجه آبرومندانه ای بگیرند.

وی در خصوص شکست تیم ملی ایران مقابل تونس پیش از دیدار با انگلیس نیز گفت: مربیان معمولا به فکر نتیجه دیدارهای دوستانه خود نیستند و ارزیابی و شناخت تیمی‌برایشان ملاک قرار می‌گیرد تا در جام جهانی قدرتمندتر و منسجم‌تر ظاهر شوند. من هم معتقدم برد و باخت در بازی‌های دوستانه نمی‌تواند خیلی ملاک باشد اما اینکه بیاییم و به جای استفاده از یک ترکیب قدرتمند، در آستانه بازی با انگلیس و در آخرین بازی خود بخواهیم با پوشاندن شماره پیراهن‌های عجیب و غریب برتن بازیکنان، انگلیس و رقیبان را گول بزنیم جای تأمل دارد. تونس تیم خوبی است اما ما یک پنالتی دادیم و ۱۰ نفره دو گل خوردیم. بنابراین نباید توجهی به این نتیجه داشته باشیم. بازی با تونس یک بازی تدارکاتی البته عجیب و غریب بود که تمام شد و رفت.

ناصر محمدخانی در پایان بازی با انگلیس را این طور پیش بینی کرد: اینکه ما بگوییم ایران در این دیدار انگلیس را شکست می‌دهد یک مقدار خوش خیالی است. هر چند پتانسیل این شگفتی سازی را داریم اما یک مساوی از این بازی سنگین هم برای تیم ما خوب است. باید بتوانیم این حریف را کنترل کرده و حداقل یک امتیاز از این بازی بگیریم. پیش بینی خودم هم این است که کارلوس کی روش بازی بسته و دفاعی را در دستور کار قرار داده و احتمالا به ضد حملات و ضربات ایستگاهی دل خواهد بست. برای ملی پوشان ایرانی در این دیدار آرزوی موفقیت می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • مازیار IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    عین حقیقت رو گفت ناصر خان آه و نفرین دراگان تیمو فلج می‌کنه یه دلال پرتغالی معلم دیگر به لجن می‌کشه تیمو آه دراگان بی ادعا پشت کوروش زد و بند است ...
  • محسن IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    حتما یک خیریتی توش هست شما به حرف این سایبری ها گوش بدید یکم آروم بگیرند انگار آتیش افتاده به جونشون
  • ایرانی ناب IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    پس ساوت گیت وقت بازی ایران و سنگال رفته بود اتریش که کفش هایی به بازیکنان ما هدیه کنه🤣🤣 البته حوصله و وقت خوندن این مطالب جهت دار را ندارم‌ فقط به تیتر پاسخ دادم.
  • شاهرخ خان: IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    ایویچ هم از این بی‌عقلیها میکرد. بازیکنا رو تو پست غیرتخصصی‌شون بازی میداد و زرت و زرت میباخت تا مثلا ناشناخته بمونیم و حریفا نفهمن تقی کیه و نقی کی!! به این کارا میگن تفکرات عصر حجری. کیروش به جای اینکه با تیم اصلی بازی کنه برداشته ۱۰ تا تعویض انجام داده و باعث باختمون شده تا چنگ و دندون انگلیس بیشتر بزنه بیرون. به این کار میگن گل به خودی. به این کار میگن تضعیف روحیه خود و بالا بردن روحیه حریف. با این طرز تفکر کیروش بهتره دستور بده لوگوی تیم ملی والیبال نشسته رو لباس بازیکنا بزنن تا انگلیسیا فکر کنن با یه مشت معلول و جانباز طرفن یا بازیکنا رو با ماسک هیولا و زامبی و شیر و پلنگ بفرسته تو زمین تا گیج بشن و احیانا خودشونو خیس کنن و از فرط خجالت شیش تا ازمون بخورن!! همونطور که این کلکها جواب نمیده اردوهای طولانی‌مدت هم دیگه جواب نمیده. فدراسیون باید با دعوت یه بازیکن دیگه لیستو تکمیل کنه و جلوی ضرر و زیان باشگاهها رو بگیره. خودسری کیروش تا کی و کجا؟! بردن چهار تا دروازه‌بان برای چیمونه؟! یاد روزای جنگ و زدن موشک دوازده متری عراق تو کوچه‌های شیش متری خودمون افتادم که جوکی شده بود برا خودش.
  • محسن IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    از نظر شما اون شماره كفش بازيكنان رقيب را ميدانند ولي از ضعف مدافع خودشون بيخبرند كاشكي اين ضعف رو مشخص نميكرديد برفسور امكان داره مدافعشون عوض كنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی