نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
لقب ۳۲ تیم جام جهانی قطر ۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

با بررسی القاب تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به نکات جالبی می‌رسیم؛ خیلی از آن‌ها یا نام حیوانی قدرتمند را یدک می‌کشند یا لقبی مربوط به رنگ پیراهن‌شان دارند.

جام جهانی ۲۰۲۲ در تاریخ ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) آغاز خواهد شد. قطر میزبان این رقابت‌هاست. اولین بار است که کشوری عرب میزبان این رقابت‌ها می‌شود و دومین بار است رقابت‌ها در آسیا برگزار می‌شوند. جام جهانی ۲۰۲۲ همچنین آخرین جام جهانی با حضور ۳۲ تیم است.

بازیکنان در جام جهانی نه تنها نماینده کشور خود هستند بلکه فرهنگ و سنت‌های مربوط به کشور خود را هم به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل است که تیم‌ها نام مستعار مخصوص به خود را دارند. نام مستعار تا حدی بازتابی از سنت یک کشور است.

در اینجا لیستی از ۳۲ کشور راه یافته به جام ‌جهانی ۲۰۲۲ و نام مستعارشان آورده شده است.

بلژیک – Die Roten Teufel
نام مستعار تیم فوتبال بلژیک «Die Roten Teufel» به معنی شیاطین سرخ است. در سال ۱۹۰۵، یک گزارشگر هلندی نوشته بود که سه فوتبالیست بلژیکی بعد از مسابقه «به عنوان شیطان کار می‌کنند». سال بعد، پیر والکیرز، مربی باشگاه فوتبال لئوپولد، بازیکنان را با الهام از رنگ پیراهنشان، شیاطین سرخ نامید. در طول دهه ۱۹۷۰، بلژیک به دلیل پیراهن‌های خانگی سفیدشان، شیاطین سفید نیز نامیده می‌شدند. از سال ۲۰۱۲، لوگوی تیم به شکل نیزه سه لبه درآمد، که شیطان را تداعی می‌کند.

کرواسی – Kockasti
نام مستعار کرواسی بر اساس طرح پرچم ملی آنها است. به آنها کوکاستی می‌گویند که به معنای شطرنجی‌ها است.

دانمارک – Da Rod–Hvide
تیم فوتبال دانمارک با نام «De Rød–Hvide» شناخته می‌شود که به معنی قرمز و سفیدها است. این نام از پیراهن قرمز و سفید معروف دانمارک الهام گرفته شده است.

انگلیس – Three Lions
تیم فوتبال انگلیس سه شیر (یا سه‌شیرها) نامیده می‌شود زیرا اتحادیه فوتبال انگلیس روی لوگوی خود سه شیر دارد. همین آرم روی پیراهن بازیکنان حک شده است. تیم فوتبال انگلیس از اولین بازی بین‌المللی خود در برابر اسکاتلند در سال ۱۸۷۲، این نشان را روی لباس‌های خود زده بود. تاریخچه نماد سه شیر به قرن دوازدهم بازمی‌گردد، زمانی که یک یال قرمز با سه شیر طلایی برای الهام بخشیدن به سربازان انگلیسی به جنگ برده شد.

فرانسه –  Les Blues
تیم فوتبال فرانسه به دلیل رنگ آبی پیراهن خود به «Les Blues» یا همان آبی‌ها معروف است.

آلمان – Nationalelf
تیم فوتبال آلمان به «Nationalelf» به معنی یازده ملی‌ معروف است.

هلند – Oranje
تیم هلند به دلیل خانه اورنج ناسائو و پیراهن‌های نارنجی متمایز آن‌ها «Oranje» به معنای «نارنجی‌ها» نامیده می‌شود. خانه اورنج–ناسائو خانه حاکم فعلی هلند است.

لهستان – Biało–czerwoni
نام مستعار تیم ملی لهستان «Biało–czerwoni» به معنای سفید و قرمز است. نام مستعار آنها از رنگ لباس سنتی فوتبالی آنها الهام گرفته شده است.

پرتغال – Os Navegadores
نام مستعار تیم فوتبال پرتغال «Os Navegadores» از تاریخ غنی آنها در ناوبری الهام گرفته شده است. در طول قرن ۱۵ و ۱۶، ملوانان پرتغالی به لطف اکتشافات فشرده دریایی خود مناطق و مسیرهای دریایی متعددی را کشف کرده بودند. دریانوردان پرتغالی از طریق مسیر دریایی به سراسر جهان سفر کردند و اکنون این لقب به افتخار آنها به تیم فوتبال پرتغال داده شده است.

صربستان – Orlovi
نام مستعار تیم صربستان از نماد ملی آنها الهام گرفته شده است. لقب تیم فوتبال صربستان «Orlovi» به معنی عقاب‌ها است.

اسپانیا – La Furia Roja
تیم ملی اسپانیا به دلیل رنگ لباسشان «La Roja» به معنای «قرمز» نامیده می‌شود. به آنها «La Furia Roja» به معنی «خشم سرخ» هم می‌گویند. نام مستعار دوم از یک قسمت در تاریخ نظامی اسپانیا الهام گرفته شده است.

سوئیس – Rossocrociati
تیم فوتبال سوئیس با نام «Rossocrociati» به معنی صلیب سرخ شناخته می‌شود. آنها همچنین به نام «ناتی» (به معنی تیم ملی در سوئیس) هم خوانده می‌شوند.

ولز – The Dragons
نام مستعار ولز «The Dragons» از پرچم ملی آنها الهام گرفته شده است. اژدهای ولز نمادی است که بر روی پرچم ملی ولز ظاهر می‌شود.

استرالیا – Socceroos
این لقب از کانگوروهای نمادین استرالیا الهام گرفته شده. در سال ۱۹۶۷ روزنامه‌نگاری به نام «تونی هورستد» در گزارشی که از تیم در تور ویتنام جنوبی داشت این اصطلاح را برای اولین بار به کار برد. کلمه «Socceroos» از ترکیب دو کلمه Soccer (به معنی فوتبال) و کانگورو ساخته شد.

ایران – Team Melli
تیم فوتبال ایران با نام‌های مستعار متعددی شناخته می‌شود، اما محبوب‌ترین آنها «تیم ملی» است. از دیگر نام‌های مستعار ایران می‌توان به پرشین استارز، شیران ایران، شیردلان و همچنین شاهزاده‌های ایرانی اشاره کرد.

ژاپن – Samurai Blue
تیم ژاپن ملقب به «Samurai Blue» یا سامورایی آبی است. این نام از پیشینه تاریخی سامورایی ژاپن الهام گرفته شده است.

قطر – The Maroon
قطر با توجه به رنگ لباسش ملقب به «The Maroon» مارون به معنی قهوه‌ای خرمایی است.

عربستان سعودی – Al Akhdar
تیم فوتبال عربستان سعودی هم چندین نام مستعار دارد که محبوب‌ترین آنها «الاخضر» به معنای سبزها است. آنها همچنین به عنوان «صغور الاخضر» به معنی شاهین سبز شناخته می‌شوند. سبز رنگ برجسته پیراهن آنهاست. عربستان سعودی همچنین به «صغور العربیه» به معنای «شاهین عربی» هم ملقب است.

کره جنوبی – Taegeuk Warriors
تیم کره جنوبی را بر اساس رنگ لباس اصلی‌شان «قرمزها» می‌نامند، ولی آنها به عنوان «جنگجویان تاگئوک» و شیرهای آسیا نیز شناخته می‌شوند. تاگئوک نمادی است که بر روی پرچم کره جنوبی حک شده است.

کامرون – Les Lions Indomptables
تیم کامرون «Les Lions Indomptables» نامیده می‌شود که به معنی شیرهای سرکش یا رام‌نشدنی است.

غنا – Black Stars
نام «Black Stars» از ستاره سیاه در مرکز پرچم غنا الهام گرفته شده است.

مراکش – The Atlas Lions
نام مستعار مراکش «The Atlas Lions» از حیوان رسمی ملی آنها شیر بربری یا شیر اطلس گرفته شده است. متاسفانه نسل این حیوان منقرض شده است.

سنگال – Lions of Teranga
ترانگا یک کلمه ولوف است به معنای مهمان نوازی یا سخاوت. لقب سنگال هم بر همین اساس شده «Lions of Teranga» یا شیرهای ترانگا.

تونس – Eagles of Carthage
لقب تیم تونس «Eagles of Carthage» از امپراتوری معروف کارتاژین گرفته شده. امپراتوری کارتاژین بسیاری از سواحل شمال غربی آفریقا و همچنین بخش‌های قابل توجهی از ایبریا و جزایر غرب دریای مدیترانه را در بر می‌گرفت که بخشی از آن تونس امروزی است.

کانادا – The Reds
تیم فوتبال کانادا به دلیل رنگ لباس خانگی خود به قرمزها ملقب شده است.

کاستاریکا – Los Ticos
کاستاریکایی‌ها را به دلیل روش منحصر به فردشان در بیان جملات کوچک به زبان اسپانیایی، اغلب «Los Ticos» یا تیکوس می‌نامند. آنها همچنین به دلیل موفقیت در فوتبال آمریکای مرکزی «Los Matacampeones» به معنای «قاتلان قهرمان» هم نامیده می‌شوند.

مکزیک – El Tri
تیم مکزیک به عنوان «El Tri» شناخته می‌شود که به معنای سه رنگ مربوط به سه رنگ پرچم ملی آنها است.

آرژانتین – La Albiceleste
تیم فوتبال آرژانتین دارای نام مستعار «La Albiceleste» به معنای سفید و آبی آسمانی است. این اصطلاح از پرچم ملی آرژانتین الهام گرفته شده که دارای ۳ نوار مساوی است، نوار سفید و آبی نشان دهنده ابرهای آسمان، و خورشید زرد در وسط است.

برزیل – Selecao
برزیل به نام «Selecao» نامیده می‌شود که یک اصطلاح رایج پرتغالی است به معنای بازیکنان منتخب.

اکوادور – La Tri
اکوادور هم مانند مکزیک به دلیل پرچم ملی سه رنگ خود به «La Tri» و «La Tricolor» ملقب شده است.

اروگوئه – La Celeste
نام مستعار اروگوئه «La Celeste» به معنی آبی آسمانی است که به رنگ پیراهن آنها اشاره دارد.

ایالات متحده آمریکا – Star & Stripes
تیم فوتبال ایالات متحده با نام مستعار «Star & Stripes» یا «ستاره‌ها و راه‌راه‌ها» که از پرچم ملی آنها الهام گرفته شده شناخته می‌شود.


وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی