۰
ببینید| همه‌چیز درباره تیم ملی قطر و اولین حضورش در جام جهانی/ فوتبال ملی قطر در چه وضعیتی است؟
طول ویدئو: 03:17

در این مطلب با تاریخچه تیم ملی فوتبال قطر آشنا می‌شوید. قطری‌هایی که چشم‌اندازی طولانی برای رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ داشته‌اند و نمی‌خواهند بعد از آفریقای جنوبی دومین تیم میزبان باشند که در مرحله گروهی حذف می‌شود.

تیم ملی فوتبال قطر نماینده این کشور در مسابقات جهانی فوتبال است که توسط اتحادیه فوتبال قطر اداره و بازی‌های خانگی این تیم در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه و ورزشگاه‌ جاسم‌ بن ‌محمد انجام می‌شود. قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است و به همین دلیل توانسته به جمع تیم‌های منتخب جام جهانی راه پیدا کرده و اولین حضور خود در این دوره از مسابقات را تجربه می‌کند.

وضعیت فنی تیم ملی فوتبال قطر

سرمایه‌گذاری بسیار خوب کشور قطر روی فوتبال و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای این ورزش باعث شده تیم قطر بتواند پیشرفت خوبی داشته باشد. بیشتر افراد این ایم از بازیکنان غیربومی‌ تشکیل شده که این موضوع به‌دلیل سیاست‌های تیم قطر در جذب استعدادهای خارجی است.

قطر جایگاه ۵۲ فیفا را دارد و عملکرد خوبی در بازی‌های خود نداشته است. حضور این تیم در جام جهانی به‌علت میزبان بودن کشور قطر در این دوره از رقابت‌هاست.

تاریخچه ورود قطر به فوتبال و رقابت‌های جهانی

همزمان با کشف اولین ذخایر نفتی در سال ۱۹۴۰ فوتبال به این کشور راه پیدا کرد و اولین مسابقه رسمی فوتبال قطر توسط کارگران نفت انجام شد. در سال ۱۹۶۰ اتحادیه فوتبال قطر تشکیل و در سال ۱۹۷۰ این اتحادیه به شکل رسمی به فیفا پیوست. در این زمان بود که اتحادیه فوتبال قطر به فکر ایجاد یک مسابقه فوتبال منطقه‌ای در شورای همکاری خلیج فارس افتاد. برنامه‌های فدراسیون فوتبال قطر به بار نشست و جام خلیج فارس افتتاح شد.

تیم ملی قطر اولین بازی رسمی خود را در سال ۱۹۷۰ مقابل بحرین انجام داد؛ در این بازی تیم ملی قطر با نتیجه ۱-۲ شکست خورد.

این تیم در مسابقات جام خلیج فارس نتوانست نتایج خوبی به‌دست آورد و در آخر جدول قرار گرفت. در دوره بعدی این بازی‌ها تیم ملی قطر با سه شکست، باز هم نتیجه خوبی نگرفت و بار دیگر آخر شد. این روند در دور بعدی مسابقات جام خلیج فارس تغییر کرد و تیم ملی قطر توانست اولین پیروزی خودش را مقابل تیم ملی عمان با نتیجه ۰-۴ به دست آورد. در این دوره تیم ملی قطر به مقام سوم این مسابقات دست یافت.

این شکست‌ها مقدمه پیروزی‌های مهم برای تیم قطر شد. قطر به دو دوره ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ جام ملت‌های آسیا راه یافت و در این رقابت‌ها بود که توانست ژاپن را با نتیجه ۰-۳ شکست دهد.

موفقیت‌های این تیم در سال ۱۹۹۰ به اوج رسید. قطری‌ها سال ۱۹۹۳ به رتبه ۵۳ فیفا رسیدند و برای اولین بار با هدایت سباستیائو لاپولا توانستند در زمین خودشان عربستان را شکست دهند. قطر سال ۱۹۹۸ از مرحله مقدماتی منطقه آسیا برای جام جهانی فرانسه صعود کرد.

تیم ملی قطر ۱۰ بار در تورنمنت جام ملت‌های آسیا حضور داشته و در سال ۲۰۱۹ توانست قهرمان این بازی‌ها شود. قطر یکی از بهترین نتیجه‌های خود را با حضور در کوپای آمریکا سال ۲۰۱۹ کسب کرد.

بهترین بازیکن تیم ملی قطر

بین بازیکنان تیم قطر عبدالکریم حسن، عبدالعزیز حاتم، کریم بوضیاف، اکرم عفیف و معز علی با ۷۵ بازی ملی جزو مهم‌ترین بازیکنان این تیم قرار دارند. بی‌شک یکی از بهترین ستاره‌های تیم قطر سباستین سوریاست.

سباستین سوریا بازیکن اهل اروگوئه‌ای که از سال ۲۰۰۶ تا کنون در تیم ملی قطر بازی کرده، در ۱۲۳ بازی ملی ۴۰ گل و در لیگ قطر  ۹۸ گل به ثمر رسانده است.

به کفته کارشناسان، احتمال دارد قطر از گروه خود در جام جهانی نیز صعود نکند. به‌هرحال باید دید تقدیر و پول چه سرنوشتی برای این تیم رقم خواهد زد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم ببینید: گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه A: میزبانی از خاورمیانه و نارنجی‌های زخم‌خورده

دانلود ویدیو با کیفیت بهتر: تاریخچه تیم ملی قطر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی