۰
ببینید| تیم ملی اکوادور و جام جهانی چهارم؛ نقشه‌ای برای شکست میزبان/ بهترین بازیکن تیم اکوادور کیست؟
طول ویدئو: 03:32

اکوادور امروز در افتتاحیه جام جهانی باید به مصاف قطر، میزبان این رقابت‌ها برود. ویدیوی تاریخچه تیم ملی فوتبال اکوادور را می‌بینید.

تیم ملی اکوادور یکی دیگر از تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این تیم در بازی‌های مقدماتی جام جهانی در امریکای جنوبی با کسب ۲۶ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار گرفت. به همین دلیل توانست بدون مسابقات پلی‌آف و به صورت مستقیم به این تورنمنت جهانی راه پیدا کند.

تاریخچه فوتبال ملی در اکوادور

فوتبال برای نخستین بار در سال ۱۸۹۹ توسط فردی به نام خوان آلفردو رایت به کشور اکوادور معرفی شد. به دنبال افزایش علاقه به این رشته ورزشی و شکل گرفتن تیم‌های فوتبال، در سال ۱۹۲۵ فدارسیون فوتبال اکوادور تاسیس شد. در سال ۱۹۲۶ این فدراسیون به عضویت فیفا درآمد. در سال ۱۹۳۰ فیفا از این تیم برای شرکت در جام جهانی دعوت کرد. البته این دعوت به دلیل نداشتن توان مالی، توسط وزیر وزرش اکوادور رد شد.

نخستین بازی ملی تیم اکوادور در سال ۱۹۳۸ در مقابل بولیوی برگزار شد و با نتیجه ۱-۱ به اتمام رسید. بهترین نتیجه‌ای که این تیم داشته به برد مقابل تیم پرو با نتیجه ۶-۰ برمی‌گردد و بدترین نتیجه آن باخت مقابل آرژانتین با نتیجه ۱۲-۰ است.

سابقه حضور تیم ملی اکوادور در جام جهانی

تیم ملی فوتبال اکوادور تاکنون سه بار تجربه حضور در جام جهانی را داشته است. این حضور اولین بار در سال ۲۰۰۲، دومین بار در سال ۲۰۰۶ و سومین بار در سال ۲۰۱۴ می‌باشد. شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، چهارمین حضور این تیم در این تورنمنت جهانی است.

بهترین نتیجه‌ای که اکوادور از سه دوره حضور در جام جهانی کسب کرده به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان مربوط می‌شود. این تیم توانست به مرحل یک‌شانزدهم نهایی صعود کند.

تیم ملی اکوادور در آخرین رنکینگ فیفا رتبه ۴۶ را داراست و بیست‌وپنج پله پایین‌تر از تیم ملی فوتبال ایران قرار دارد. در حال حاضر گوستاوو آلفارو مربی ۵۹ ساله آرژانتینی هدایت این تیم را برعهده دارد.

بهترین بازیکن تیم ملی اکوادور

از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی اکوادور، افراد زیر را می‌توان نام برد.

  • انر والنسیا که به عنوان بهترین گلزن تیم ملی اکوادور شناخته می‌شود. او در باشگاه فنرباغچه ترکیه بازی می‌کند و ۳۲ سال سن دارد. جام جهانی ۲۰۲۲ دومین تجربه حضور والنسیا در این مسابقات به شمار می‌رود.
  • پرویس استوپینیان ۲۴ ساله که مدافع باشگاه ویارئال اسپانیا است. او بهترین بازیکن تیم اکوادور در مرحله مقدماتی جام جهانی محسوب می‌شود. استوپینان با ۱۷ بازی و دو گل زده توانسته نمره ۷٫۲ را کسب کند.
  • مایکل استرادا ۲۵ ساله و مهاجم باشگاه دی‌سی یونایتد آمریکا که در ۱۷ بازی با ۶ گل نمره ۶٫۹ را کسب کرده است. این بازیکن بهترین گلزن تیم ملی اکوادور در مرحله مقدماتی جام جهانی شناخته می‌شود.

دانلود ویدیوی بالا، با کیفیت بهتر: تاریخچه تیم ملی اکوادور

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی