۰
بیینید| ۷۱۷ میلیون دلار هزینه ساخت استادیوم راس ابو عبود (۹۷۴)
طول ویدئو: 04:31

این ورزشگاه با کانتینرهای باری ساخته شده و با استانداردهای جهانی مطابقت دارد. 

استادیوم ۹۷۴

استادیوم راس ابو عبود یا ورزشگاه ۹۷۴ قطر یکی از ۸ ورزشگاهی است که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود. این ورزشگاه با کانتینرهای باری ساخته شده و با استانداردهای جهانی مطابقت دارد. راس ابو عبد در شهر دوحه کنار سواحل زیبا قطر ساخته شده و چشم‌انداز زیبایی دارد که هر تماشاگری را به وجد می‌آورد. ساحلی که کنار آن این ورزشگاه قرار دارد اولین محل اکتشاف نفت و گاز در قطر بوده است.

داستان ساخت ورزشگاه راس ابو عبود

ساخت استادیوم راس ابو عبود سال ۲۰۱۸ آغاز شد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این ورزشگاه کنار سواحل زیبای قطر و روبروی برج‌های بلند شهر دوحه واقع شده است. این منطقه که از توسعه شهری دور مانده بود توسط مسئولان در برنامه ۲۰۳۰ دوباره احیا شد. بنابراین ساخت یکی از استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ اولین قدم برای احیا این منطقه بود. مسئولان این پروژه برای طراحی موقت این ورزشگاه از کانتینرهای باری برای ساخت آن استفاده کردند. به‌نظر بعضی از کارشناسان  ساخت یک استادیوم با کانتینر استانداردهای جهانی را نداشته باشد / اما این عمل در قطر اتفاق افتاد. پس از طراحی‌های متنوع بالاخره استادیوم راس ابو عبود در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ افتاح شد و قرار است ۷ بازی جام جهانی در این ورزشگاه برگزار شود.با این حال هزینه ساخت این مجموعه ۷۱۷ میلیون دلار برآورد شده.

………..

همان‌طور که بیش‌تر گفتیم استادیوم راس ابو عبود با استفاده از کانتیرهای باری ساخته شده و تاریخ غنی آن منطقه را به‌تصویر می‌کشد. جالب است بدانید این ورزشگاه با خلاقیت فوق‌العاده‌ای که دارد تجارت بین‌المللی و دریانوردی قطر را نشان می‌دهد. همچنین این ورزشگاه / ۹۷۴ هم نام دارد / زیرا عدد ۹۷۴ کد بین‌المللی کشور قطر و تعداد کانتینرهای استفاده شده برای ساخت آن است. این ورزشگاه گنجایش ۴۰ هزار تماشاگر را دارد و با چشم‌انداز زیبایش به ساحل / هر فردی را به‌وجد می‌آورد.

…………..

استادیوم راس ابو عبود حدود ۸ کیلومتر مرکز شهر دوحه قرار دارد. اطراف استادیوم راس ابو عبود مانند استادیم الثمامه رستوران‌های معروف زیادی وجود دارد و می‌توانید برای میل غذا به این رستوران‌ها بروید. همچنین نزدیک این استادیوم اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی وجود دارد و لازم نیست برای رزرو هتل مسیر زیادی تا مرکز شهر طی کرد.

………….

استادیوم راس ابو عبود حدود ۴۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد و روی یک دماغه مصنوعی ساخته شده. طراحی این ورزشگاه با استفاده از ۹۷۴ کانتینر باری بازیافتی بوده و بعضی از این کانتینرها معماری خاص و شکفت‌انگیزی دارند. ورزشگاه راس ابو عبود جزو هشت استادیوم جام جهانی است و برای مسابقات تغییرات کاربردی بسیار زیادی روی آن اعمال شده است. جالب است بدانید این استادیوم از طرف سیستم ارزیابی پایداری جهانی رتبه چهار ستاره را به‌دست آورد.

…………

این ورزشگاه موقتی است و بعد از جام جهانی کانتینرهای استفاده شده در ساخت آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود. بعد از برچیده شدن این استادیوم مسئولان قصد دارند در این منطقه منازل مسکونی / شرکت‌های تجاری‌/ اداری و… بنا کنند تا باری دیگر اکتشاف نفت و گاز در آن‌جا ادامه پیدا کند/این عمل باعث می‌شود این منطقه دوباره به توسعه شهری برسد.

به جرات  می‌توان گفت استادیوم راس ابو عبود خاص‌ترین ورزشگاه جام جهانی است و با موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای که این ورزشگاه دارد، برای هواداران جذاب خواهد بود.


پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی