نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
۰ |
۰
ببینید| ۷۶۷ میلیون دلار هزینه ساخت استادیوم لوسیل
طول ویدئو: 05:30

ظاهر این استادیوم به رسم سنت‌های قدیمی عربی از کاسه الهام گرفته شده و بعد از جام جهانی به یک مرکز تفریحی - اقامتی تبدیل خواهد شد.

استادیوم لوسیل

استادیوم لوسیل یکی از هشت ورزشگاه میزبان جام جهانی است.

 بنابر نقل قول‌های موجود / بازی‌های فینال و افتتاحیه جام جهانی در این ورزشگاه انجام می‌شود. ورزشگاه لوسیل با هدف میزبانی از جام جهانی ساخته شده و بزرگ‌ترین استادیوم این کشور محسوب می‌شود. 

……………

با انتخاب قطر برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ / مسئولان این کشور در پی فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای میزبانی از بازیکنان و گردشگران تصمیم گرفتند زیر ساخت‌ها و شرایط لازم را مهیا کنند. 

در پی این تصمیم هشت ورزشگاه مهم و مجهز احداث شد که یکی از آن‌ها ورزشگاه لوسیل است. ساخت این استادیوم از سال ۲۰۱۷ با الهام از سنت‌های بومی منطقه شروع شد. 

ورزشگاه لوسیل یکی از آخرین استادیوم‌هایی است که ساخت آن هنوز به اتمام نرسیده. 

همچنین لازم به ذکر است که این ورزشگاه میزبان مسابقات مهمی مثل بازی افتتاحیه و فینال است.

……………

ورزشگاه لوسیل با الهام از سنت‌های حاکم بر منطقه توسط تیم معماری فاستر اند پارتنرز (Foster & Partners) طراحی و اجرا شده است. 

این تیم با الهام از تعامل نور و سایه نقوش پیچیده خاصی را برای نمای ساختمان طراحی کردند که مشابه کهن‌ الگوهای هنری جهان عرب و هنر اسلامی است. 

مشابه این نقوش را می‌توان در کاسه‌ها / ظروف و آثار هنری سرزمین‌های عرب زبان مشاهده کرد. نمای خارجی ورزشگاه مثل سنت کاسه سازی قدیمی عربی طراحی و پی‌ریزی شده که سنن قدیمی مردمی بومی را به ذهن متبادر می‌کند.

بررسی امکانات و ویژگی‌های ورزشگاه لوسیل

ورزشگاه لوسیل امکانات زیادی دارد که از این بین می‌توان به ظرفیت بیش از ۸۰ هزار نفر / وجود سیستم‌های خنک کننده برای زمین و جایگاه تماشاچیان و برخی امکانات رفاهی در اطراف ورزشگاه اشاره کرد. 

لازم به ذکر است که ورزشگاه لوسیل بخش مهمی از پروژه توسعه شهری قطر محسوب می‌شود. 

به همین علت امکانات دیگری مانند سیستم حمل و نقل عمومی ویژه مانند تراموا و فضاهای سبز دارد.

همچنین در پایان مسابقات جام جهانی امکانات دیگری مثل مدرسه / اقامتگاه مسافری /کافه، فروشگاه و کلینک بهداشتی با محوطه ورزشگاه اضافه می‌شود و ظرفیت استادیوم نیز کاهش می‌یابد. 

به کفته کارشناسان برای تکمیل این رزشگاه ۷۶۷ میلیون دلار هزینه شده. بنابراین می‌توان استادیوم لوسیل را نوعی میراث جهانی ورزشی و فرهنگی دانست که بیش‌تر از جام جهانی ۲۰۲۲ تداوم دارد.

موقعیت مکانی و دسترسی به ورزشگاه لوسیل

این ورزشگاه در شهر لوسیل / ۱۵ کیلومتری دوحه مرکزی واقع شده است که برای رسیدن به آن می‌توان از مترو اختصاصی ورزشگاه و تراموا استفاده کرد. 

سازندگان و مجریان ورزشگاه لوسیل این مکان را با هدف پاسخگویی به نیازهای انسانی و حفاظت از محیط زیست بنا کرده‌اند به همین علت چنین سیستم حمل‌ونقلی را در نظر گرفته‌اند تا مسافران کم‌تر از اتومبیل‌های شخصی استفاده کنند و حجم آلودگی کم‌تر باشد.

این استادیوم میزبان بازی‌های افتتاحیه و فینال جام جهانی ۲۰۲۲ در خاورمیانه است و به همین علت جایگاه ویژه‌ای در قلب طرافداران بومی دارد. 

این ورزشگاه بخش مهمی از پروژه توسعه شهری قطر است که پس از اتمام مسابقات جام جهانی همچنان فعال باقی می‌ماند.


پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی