پیش‌بازی انگلیس – ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی کشورمان در اولین دیدارش در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل یکی از مدعیان قهرمانی یعنی انگلیس کار دشواری خواهد داشت.

در آغاز دومین روز از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی انگلیس و ایران در دیداری از گروه B از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه به مصاف هم خواهند رفت.

انگلیس؛ داستان تکراری

مثل همیشه تورنمنتی شروع می‌شود و هواداران انگلیس صحبت از «بازگشت جام به خانه» می‌کنند. برزیل، آلمان، آرژانتین و ایتالیا بیش از انگلیس این جام را برده‌اند، ولی همیشه سه‌شیرها مدعی هستند. دوره قبل پس از ۲۸ سال انگلیس به نیمه‌نهایی رسید و پیشرفت بزرگی برای‌شان بود. شاید به همان دلیل هم گرت ساوتگیت شانس پیدا کرد تا یک دوره دیگر هم روی نیمکت انگلیس بنشیند. در گروهی قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد کار دشواری برای صدرنشینی نخواهند داشت. انگلیسی‌ها که تصور می‌کنند ایران را در گام اول راحت می‌برند! در هر صورت ادامه مسیر برای انگلیس اهمیت دارد نه مرحله گروهی.

ایران؛ در آرزوی صعود

ایرانی‌ها برای این که دوباره مثل دوره قبل شانس صعود داشته باشند به کارلوس کی‌روش متوصل شدند. دراگان اسکوچیچ که این تیم را به جام‌جهانی ۲۰۲۲ رسانده بود برکنار شد و حالا مرد باتجربه پرتغالی برای سومین مرتبه یوزها را در جام‌جهانی هدایت می‌کند. نسل جدید فوتبال ایران با ستاره‌هایی مثل طارمی و آزمون می‌تواند رقبا را غافلگیر کند. در دوره گذشته پرتغال را متوقف کردند که کار بزرگی بود و حتی می‌توانستند از اسپانیا هم امتیاز بگیرند. ایران هم مثل خیلی از تیم‌هایی که در حسرت صعود بوده، به تاریخ‌سازی و اولین صعود می‌اندیشد. شاید این اتفاق در قطر و در نزدیک‌ترین جام‌جهانی به خاک ایران رخ بدهد.

آخرین جدال
این نخستین دیدار تاریخ تیم‌های ملی انگلیس و ایران است که در جام‌جهانی برگزار خواهد شد.

آمار بازی
۰) ایران یکی از تیم‌هایی است که تیم ملی انگلیس در کارنامه پربار و طولانی‌اش هیچ‌گاه مقابل آن صف‌آرایی نکرده.
۵۶) انگلیس یکی از تیم‌هایی است که سابقه قهرمانی در جام‌جهانی را داشته، ولی این تیم ۵۶ سال است در حسرت قهرمانی بوده و تنها قهرمانی‌اش هم سال ۱۹۶۶ در خانه به‌دست آمده.
۱۶) این شانزدهمین حضور انگلیس در رقابت‌های جام‌جهانی است. سه‌شیرها فقط ۳ دوره از مرحله گروهی فراتر نرفته‌اند که آخرین آن‌ها سال ۲۰۱۴ بود.
۶) تیم ملی ایران برای ششمین مرتبه در جام‌جهانی حاضر خواهد شد. یوزها هیچ‌وقت از مرحله گروهی صعود نکرده‌اند.
۰) انگلیس در ۶ بازی‌اش تا قبل از حضور در جام‌جهانی پیروز نشده. سه‌شیرها در این ۶ بازی ۳ تساوی و ۳ شکست داشته‌اند که همگی در لیگ ملت‌های اروپا بوده است.
۴) کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران برای چهارمین مرتبه در جام‌جهانی حضور پیدا می‌کند. یک مرتبه با پرتغال و ۳ مرتبه با ایران، کی‌روش در جام‌جهانی حاضر بوده.
۶) هری کین در اولین حضورش در جام‌جهانی با ۶ گل آقای‌گل شد. ستاره انگلیس باز هم شانس آقای‌گلی دارد.

مصدومان و محرومان
انگلیس از کایل واکر در دیدار نخست نمی‌تواند بهره بگیرد و به احتمال زیاد جیمز مدیسون هم به این دیدار نخواهد رسید. در اردوی ایران سردار آزمون مصدوم بوده که به احتمال زیاد به این دیدار حساس خواهد رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
انگلیس:
پیکفورد، استونز، دایر، مگوایر، تریپیه، شاو، بلینگام، رایس، ساکا، فودن و کین
ایران: بیرانوند، محرمی، کنعانی‌زادگان، خلیل‌زاده، حاج‌صفی، نوراللهی، عزت‌اللهی، امیری، جهانبخش، طارمی و آزمون

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی