پیش‌بازی سنگال – هلند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سنگال و هلند تیم‌های قدرتمند گروه A جام‌جهانی ۲۰۲۲ در اولین دیدار نبردی حساس برگزار خواهند کرد.

امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه الثمامه، دیداری حساس از گروه A جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار خواهد شد. سنگال قهرمان جام ملت‌های آفریقا به مصاف هلند فینالیست ۳ دوره جام‌جهانی خواهد رفت.

سنگال؛ تاریخ دوباره تکرار می‌شود؟

سال ۲۰۰۲ در خط میانی سنگالِ تاریخ‌ساز آلیو سیسه بازی می‌کرد و برای همیشه در تاریخ فوتبال با شکست فرانسه قهرمان دوره قبل ماندگار شدند. حالا که او تیمش را قهرمان جام ملت‌های آفریقا کرده برای رقم زدن جام‌جهانی بزرگ و تاریخی وارد قطر شده است. سنگال البته در آستانه این تورنمنت مهم خیلی بدشانس بوده که مانه را از دست داده، ولی شیرهای ترانگا ستاره کم ندارند و می‌توانند روزهای خوبی را رقم بزنند. به نظر می‌آید نبرد اصلی این گروه برای صدرنشینی بین سنگال و هلند باشد.

هلند؛ بازگشت با توپ پر

لوئی فان‌خال آمد تا هلند آبروداری کند و مثل یورو ۲۰۲۰ خیلی زود از دور مسابقات کنار نرود. این سرمربی دوره قبلی که هلند حضور داشت در سال ۲۰۱۴ با این تیم به مرحله نیمه‌نهایی هم رسید و در مرحله گروهی برد تاریخی با ۵ گل مقابل اسپانیا قهرمان دوره قبل را داشت. هلند قدرتمندترین تیم این گروه محسوب می‌شود و با توپ پر آمده تا صدرنشین شود. نارنجی‌ها در گروه خوبی قرار گرفته‌اند، اما می‌دانند برای صدرنشینی در این گروه باید با سنگال سرشاخ شوند و نتیجه دیدار نخست‌شان اهمیت زیادی خواهد داشت.

آخرین جدال
تیم‌های ملی سنگال و هلند تابه‌حال با یکدیگر در دیداری رسمی مصاف نداده‌اند.

آمار بازی
۰) این اولین بازی بین تیم‌های ملی سنگال و هلند خواهد بود که با توجه به پرستاره بودن دو تیم جذاب هم خواهد شد.
۳) سنگال قهرمان جام ملت‌های آفریقا برای سومین مرتبه در جام‌جهانی حاضر می‌شود. این تیم در نخستین بازی‌اش در تاریخ جام‌جهانی، سال ۲۰۰۲ مقابل فرانسه مدافع عنوان قهرمانی پیروز شد.
۳) هلند ۳ مرتبه در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰ تا فینال جام‌جهانی پیش رفته، ولی با شکست مقابل آلمان، آرژانتین و اسپانیا دستش به جام نرسیده.
۰) نارنجی‌ها برای یازدهمین مرتبه در جام‌جهانی حاضر می‌شوند و جالب است بدانید هیچوقت در مرحله گروهی از دور مسابقات کنار نرفته‌اند. در ۲ دوره آخری که حضور داشته‌اند هم تا جمع ۴ تیم بالا آمده‌اند.
۱) سنگال در حالی به جام‌جهانی می‌آید که سال گذشته تاریخ‌ساز شد و برای اولین مرتبه قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را جشن گرفت.
۱) ویرجیل فان‌دایک یکی از برترین مدافعان حال حاضر جهان در ۳۱ سالگی برای نخستین مرتبه طعم حضور در جام‌جهانی را خواهد چشید.

مصدومان و محرومان
متأسفانه سادیو مانه که می‌توانست از جذابیت‌های این جام‌جهانی باشد سرانجام به مسابقات نرسید. ابتدا تصور می‌شد فقط بازی با هلند را از دست بدهد، ولی سپس مشخص شد که به بازی‌های بعدی سنگال هم نمی‌رسد. ممفیس دپای و مارتین دی‌رون مصدومان هلند هستند که در اولین بازی غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
سنگال:
مندی، سابالی، کولیبالی، دیالو، بالو توره، سار، نامپالیس، گِیه، دیاتا، سار و دیا 
هلند: سیلسن، تیمبر، دی‌فرای، فان‌دایک، دامفریس، آکه، دی‌یونگ، خاکپو، بلیند، ینسن و برخواین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی