نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پیش‌بازی آمریکا – ولز
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آمریکا و ولز هردو تیمی که در کنار ایران امید به صعود از گروه B دارند در اولین دیدارشان به مصاف هم خواهند رفت.

در آخرین دیدار دومین روز جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم‌های ملی آمریکا و ولز در ورزشگاه احمد بن‌علی به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار در چارچوب رقابت‌های گروه B برگزار خواهد شد.

آمریکا؛ یانکی‌های امیدوار

بعد از یک دوره غیبت به جام‌جهانی می‌آیند و دوره بعدی هم میزبان خواهند بود. با وجود این که همیشه می‌گویند فوتبالی که ما می‌شناسیم و «ساکر» به زبان خودشان چندان در کشورشان محبوب نیست، ولی پیشرفت خوبی داشته‌اند و ستاره‌های جدیدی را هم مثل پولیشیچ و مک‌کنی معرفی کرده‌اند. تیم گرگ برهالتر امیدوار است که این دوره هم مثل ۲ دوره قبلی که حضور داشته‌اند به مرحله حذفی برسند. آمریکا نبردهای مهمی با ولز و ایران خواهد داشت که برای صعود تعیین‌کننده خواهند بود.

ولز؛ اژدها و تاریخ‌سازی

نسل فعلی فوتبال ولز در حسرت حضور در جام‌جهانی بود و بعد از رسیدن به ۲ دوره متوالی در جام ملت‌های اروپا، حالا می‌توانند در جام‌جهانی هم بازی کنند. راب پیج قرار نبود سرمربی دائم اژدهایان باشد، ولی حالا تیمش را به جام‌جهانی رسانده و خودش هم ماندگار شده. به نظر می‌آید در گروهی که ولز قرار گرفته مثلث صعود بین این تیم، آمریکا و ایران در جریان باشد. در نتیجه نبرد اول‌شان مقابل آمریکا اهمیت زیادی خواهد داشت. نکته جالب این که اگر ولز بتواند از مرحله گروهی بالاتر برود، رکورد ۱۰۰ درصد صعود به این مرحله را خواهد زد.

آخرین جدال
نوامبر ۲۰۲۰ در دیداری دوستانه تیم‌های ملی ولز و آمریکا در ورزشگاه لیبرتی به مصاف هم رفتند که با تساوی بدون‌گل خاتمه پیدا کرد.

آمار بازی
۲) آمریکا و ولز تابه‌حال ۲ مرتبه در دیدارهای دوستانه به مصاف هم رفته‌اند که یک بازی را آمریکا برده و یک بازی هم مساوی شده. آمریکا هیچ‌وقت از ولز گل نخورده است.
۱۱) آمریکا برای یازدهمین دوره به جام‌جهانی رسیده. یانکی‌ها در ۱۰ دوره قبلی ۶ دوره از مرحله گروهی فراتر رفته‌اند و یک مرتبه هم در نیمه‌نهایی حاضر بوده‌اند که همان اولین دوره در سال ۱۹۳۰ بود.
۲) ولز پس از ۶۴ سال به جام‌جهانی رسیده است. این تیم یک دوره در مسابقات حضور داشته و در همان یک دوره هم به یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد.
۰) گرگ برهالتر و راب پیج سرمربیان آمریکا و ولز هیچ‌کدام سابقه سرمربیگری در جام‌جهانی را نداشته‌اند.
۵) ولز در حالی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌آید که در ۵ بازی آخرش که همگی در لیگ ملت‌های اروپا بود پیروز نشده. ۴ بازی (از جمله ۳ بازی آخر) را باخته‌اند و یک بازی‌شان هم مساوی شده.
۱) گرت بیل در ۳۳ سالگی برای نخستی مرتبه شانس بازی کردن در جام‌جهانی را پیدا خواهد کرد. او با ۴۰ گل برترین گلزن ملی تاریخ ولز است.

مصدومان و محرومان
وستون مک‌کنی ستاره آمریکا به بازی نخست تیم ملی کشورش خواهد رسید و تنها مصدوم یانکی‌ها که شاید نتواند بازی کند لوکا دِلاتوره است. جو آلن هافبک باتجربه ولز تنها بازیکنی است که به بازی مقابل آمریکا نخواهد رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
آمریکا:
ترنر، دِست، زیمرمن، لانگ، رابینسون، موسی، آدامز، مک‌کنی، آرونسون، پولیشیچ و فریرا
ولز: هنسی، آمپادو، رودون، دیویس، رابرتس، ویلیامز، رمزی، مورل، بیل، جیمز و جانسون

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی