نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
ببینید| ۳۷۴ میلیون دلار هزینه ساخت استادیوم الخلیفه
طول ویدئو: 04:10

ورزشگاه خلیفه تا پیش از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبانی مسابقات دیگری همچون جام باشگاه‌های جهان بوده است.

استادیوم بین‌المللی خلیفه

این استادیوم در غرب دوحه و تقریبا در ۱۰ کیلومتری مرکز دوحه و ۱۸ کیلومتر مروارید قطر قرار گرفته است.  استادیوم خلیفه حدود ۲۳ کیلومتر با فرودگاه دوحه فاصله دارد.

…….

دسترسی به ورزشگاه بین‌المللی خلیفه چندان سخت نیست. به‌خصوص که این استادیوم در نزدیکی برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دوحه قرار دارد و اتوبوس‌ها و تاکسی‌های زیادی در این محدوده فعالیت می‌کنند. 

داستان ساخت استادیوم بین‌المللی خلیفه

ورزشگاه بین‌المللی خلیفه که به افتخار خلیفه بن احمد آل ثانی. امیر سابق قطر نامگذاری شده. بخشی از مجموعه شهر ورزشی دوحه است. 

این ورزشگاه در سال ۲۰۱۷ با برگزاری مراسم افتتاحیه بسیار باشکوهی مجددا درهای خود را به روی علاقه‌مندان به فوتبال باز کرد که هم‌زمان با میزبانی فینال جام امیر کاپ بود.

ورزشگاه خلیفه تا پیش از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبانی مسابقات دیگری همچون جام باشگاه‌های جهان و همچنین مسابقات قهرمانی دوومیدانی جهان را بر عهده داشته است. 

استادیوم خلیفه در سال ۲۰۱۱ نیز میزبان فینال بین ژاپن و استرالیا در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ بود. 

این استادیوم محل بازی تیم ملی قطر محسوب می‌شود و گاهی اوقات بازی‌های دوستانه بین‌المللی سایر تیم‌های فوتبال مانند آرژانتین و برزیل را میزبانی می‌کند.

استادیوم بین‌المللی خلیفه نقشی محوری در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ دارد و به‌واسطه موقعیت مکانی منحصربه‌فرد و سیستم‌های حمل‌ونقل پیشرفته / بهترین محل برای تماشای رقابت‌های بین‌المللی فوتبال به حساب می‌آید. 

این استادیوم بازسازی شده و کل بازسازی‌های آن با رعایت پایداری و سازگاری با محیط زیست صورت گرفته است. 

در واقع حتی قبل از اینکه طرفداران فوتبال به استادیوم برسند / نقش مهمی در تبدیل جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مسابقات دوستدار محیط زیست خواهند داشت / چراکه آن‌ها با استفاده از حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس و مترو) می‌توانند به کاهش ردپای کربن در مسابقات کمک کنند. 

اگر هواداران فوتبال بعد از یک مسابقه / به تماشای مسابقه دیگری از جام جهانی ۲۰۲۲ بروند / میزان آلاینده‌ها افزایش نمی‌یابد زیرا برخلاف دوره‌های قبلی این مسابقات / هیچ‌یک از استادیوم‌های قطر بیش از یک ساعت با هم فاصله ندارند.

«هتل تورچ دوحه» (Torch Doha) و «هتل موونپیک العزیزیه» (Movenpick Al Aziziyah) از هتل‌های نزدیک به استادیوم بین‌المللی خلیفه هستند که با اقامت در آن‌ها می‌توانید به‌راحتی برای تماشای مسابقه موردنظرتان به استادیوم بروید.

………

استادیوم بین‌المللی خلیفه در ابتدا ظرفیت پذیرش ۲۰,۰۰۰ تماشاگر را داشت. 

در طول سال‌ها استادیوم چندین بار دستخوش تغییر شد که مهم‌ترین آن‌ها برای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ بود و ظرفیت آن به ۴۰,۰۰۰ صندلی افزایش یافت. 

در حال حاضر این استادیوم برای ۴۵,۴۱۶ نفر ظرفیت دارد که برای تکمیل این پروژه ۳۷۴ میلیون دلار هزینه شده است.

ورزشگاه بین‌المللی خلیفه میزبان هشت بازی در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ خواهد بود که شامل ۶ بازی دور اول گروهی / یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم نهایی و دیدار رده‌بندی می‌شود.


پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی